
საკონსერვო წარმოება "კულას" დამფუძნებელი ვანო გოგლიძე "ბიზნესპარტნიორთან" ხილის გაძვირების მიზეზებზე საუბრობს.მისი თქმით, კომპანიისთვის რთული სეზონია, რადგან ხილი წელს განსაკუთრებით არის გაძვირებული, რაც უამინდობის გამო შემცირებულმა მოსავლიანობამ გამოიწვია."ბაზარში ბალი 25 ლარამდე ღირს. აღნიშნული ხილის ასეთი ფასი განპირობებულია იმით, რომ ყინვამ ეს პროდუქტი ყველაზე მეტად დააზიანა, რადგან ბალი უფრო მგრძნობიარეა ყინვისა და სეტყვის მიმართ, ვიდრე სხვა სხვა ხილი. შესაბამისად, ამ მიმართულებით მცირე მოსავლიანობაა, რაც ფასზეც აისახა", - აცხადებს ვანო გოგლიძე.მიუხედავად ხილის გაძვირებისა, როგორც კომპანიის დამფუძნებელი აღნიშნავს, "კულა" პროდუქციის გაძვირებას მიმდინარე წელს არ გეგმავს."ჯერჯერობით საკმარისი მარაგები გვაქვს და თუ ამოგვეწურა, გვირჩევნია წარმადობა შევამციროთ, ვიდრე ფასები გავზარდოთ", - აღნიშნა ვანო გოგლიძემ.ცნობისთვის, დღეის მდგომარეობით, 1 კილოგრამი ბალის ფასი 25 ლარამდე მერყეობს. ამასთან, წინა წელთან შედარებით, გაზრდილია ატმის, გარგარის და სხვა სეზონური ხილის ფასებიც.ამასთან, შეგახსენებთ, რომ მიმდინარე წელს ყინვამ შიდა ქართლის რამდენიმე სოფელში მოსავალი გაანადგურა და დააზიანა. განსაკუთრებულად მძიმე ვითარება იყო ხაშურის მუნიციპალიტეტში.bp.ge

კასპის საკონსერვო ქარხანა (შპს TMT-მა) მზარდი მოთხოვნის მიუხედავად, საექსპორტო ბაზარს ვერ ზრდის, მიზეზი ნედლეულის დეფიციტია.როგორც "ბიზნესპარტნიორთან" საკონსერვო ქარხნის დირექტორი, ოთარ მერებაშვილი აცხადებს, პროდუქტის დეფიციტი რამდენიმე თვის წინ ამინდის გაუარესებამ გამოიწვია. მისივე თქმით, ბლის, ალუბლის, მარწყვის და ზოგადად, ხილის ფასი ძალიან გაიზარდა, რაც ბიზნესზე სარკისებურად აისახება."ჯერჯერობით, ექსპორტის მიმართულებით არ გავფართოებულვართ, პროდუქტს, სადაც ვაგზავნიდით კვლავ იქ გავდივართ. მაგალითად, აშშ, ავსტრია, პოლონეთი, გერმანია და ა.შ. 13 აპრილს შიდა ქართლში ყინვა, რომ იყო ხილი სულ გააფუჭა. წელს ხილის დეფიციტია, აქედან გამომდინარე შეკვეთები ვერ დავიმატეთ. ძირითად პარტნიორებს ვაწვდით პროდუქტს, ფაქტობრივად შეკვეთებს ვერ ავუდივართ, ამიტომ ახალ ხაზს ვერ ვამატებთ.მსგავსი სიტუაციაა ასორტიმენტის გაზრდასთან დაკავშირებით - ვერ ვზრდით, პირიქით დაგვაკლდა... ბალი არ არის, ალუბალი არ გვაქვს, მარწყვის ნაკლებობაა, ტყემლის საწებელი არ გვაქვს, მოკლედ, ხილი არ გვაქვს... გვალვამ შიდა ქართლში ხეხილი სულ გააფუჭა, როგორც უკვე გითხარით, ნედლეულის ნაკლებობაა: ბლის, ალუბლის, მარწყვის ფასები განსაკუთრებით გაიზარდა, თქვენ თქვენც კარგად გეცოდინებათ, რა ფასებია ბაზარზე - ალუბალი, ბალი, ტყემალი და სხვა ხილი გაფუჭდა. შესაბამისად, ნედლეული, რომ შემცირდა ფასიც გაიზარდა. მოგეხსენებათ, ქარხანა ვართ და მხოლოდ კახეთისა და მარნეულის მხარე რას გვიშველის?! მოკლედ, ნედლეულის პრობლემა გვაქვს. წელს დიდი გეგმები გვქონდა და მომავალში რა იქნება ვერ ვიტყვი. ჩვენი ბიზნესი ამინდზე დიდადაა დამოკიდებული.შეკვეთების კონტექსტში, რომ გესაუბროთ დაინტერესება წინა წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით, უფრო დიდი იყო, პროცენტულად ზუსტი ციფრის თქმა გამიჭირდება, თუმცა ხილი, რომ არ გვქონდა, მიწოდება ვერ შევძელით", - აღნიშნავს ოთარ მერებაშვილი.შეგახსენებთ, კასპის საკონსერვო ქარხანა (შპს TMT) 2006 წელს, კასპის საკონსერვო კომბინატის ბაზაზე დაფუძნდა, რომელიც 1961 წლიდან ფუნქციონირებდა. კომპანია აწარმოებს ნატურალურ, ეკოლოგიურად სუფთა და უსაფრთხო პროდუქციის ნაირსახეობებს, ჯამში 40 სახეობამდე. მათ შორის, ბოსტნეულის კონსერვებს, საწებელებს, მურაბებს, ჯემებს და ა.შ. bp.ge

სოფლის მეურნეობის განვითარებაში გვაქვს მნიშვნელოვანი მიღწევები - აგრობიზნესის გამოშვება გაიზარდა გასულ წელს 1 მილიარდი ლარით, - ამის შესახებ საქართველოს პრემიერ-მინისტრმა ირაკლი კობახიძემ პარლამენტში ყოველწლიური მოხსენებით გამოსვლისას განაცხადა.პრემიერის თქმით, აგროსასურსათო პროდუქციის ექსპორტის მოცულობამ შეადგინა 1,7 მილიარდი დოლარი, რაც რეკორდული მაჩვენებელია.„რაც შეეხება სოფლის მეურნეობას და სოფლის განვითარებას, აქაც გვაქვს მნიშვნელოვანი მიღწევები საანგარიშო პერიოდის განმავლობაში. აგრობიზნესის გამოშვება გაიზარდა გასულ წელს 1 მილიარდი ლარით. 2023 წლის მაჩვენებელი იყო 16,6 მილიარდი, გასული წლის მაჩვენებელი არის 17,6 მილიარდი. რაც შეეხება აგროსასურსათო პროდუქციის ექსპორტს, ის ხორციელდება მსოფლიოს 107 ქვეყანაში. გეოგრაფიული დაფარვა და არეალიც მუდმივად ფართოვდება. მთლიანობაში, ექსპორტის მოცულობამ შეადგინა 1,7 მილიარდი დოლარი, რაც არის ასევე რეკორდული მაჩვენებელი. 2023 წელთან შედარებით, ეს მაჩვენებელი გაიზარდა 250 მლნ დოლარზე მეტით, მათ შორის ევროკავშირის ქვეყნებში 180 მლნ დოლარის ექსპორტი განხორციელდა, რაც არის 11%-იანი მატება 2023 წლის მაჩვენებელთან შედარებით“, - განაცხადა პრემიერმა.მთავრობის მეთაურის თქმით, სოფლის მეურნეობის სფეროში გრძელდება სხვა მნიშვნელოვანი პროექტების განხორციელება.„ერთ-ერთი არის შეღავათიანი აგროკრედიტის პროექტი, სადაც გაიცა 889 მლნ ლარის 5218 სესხი 4578 ბენეფიციარზე. ეს პროექტი მნიშვნელოვნად უწყობს ხელს სოფლის მეურნეობის განვითარებას. ასევე, მნიშვნელოვანია აგროდაზღვევის პროგრამა. აქ 6176 უნიკალურ ბენეფიციარზე გაიცა 10 849 პოლისი, გასული წლის განმავლობაში.„დანერგე მომავალი“, ეს არის ძალიან მნიშვნელოვანი პროგრამა. 395 უნიკალური ბენეფიციარი დაფინანსდა 43 მლნ ლარით, საიდანაც სახელმწიფო თანადაფინანსებამ შეადგინა 20 მლნ ლარზე მეტი. მხარდაჭერამ მოიცვა 2400 ჰა-ზე მეტი მიწის ფართობი მთელი ქვეყნის მასშტაბით.მაღალმთიან დასახლებებში გვაქვს სამეწარმეო საქმიანობის ხელშეწყობის პროგრამა. ბიუჯეტი გასულ წელს შეადგენდა 9 მლნ ლარს. მერძევეობის დარგის მოდერნიზაციისა და ბაზარზე წვდომის პროგრამას დაეთმო 24 მლნ ლარი“, - განაცხადა პრემიერმა.

კასპის რაიონ სოფელ ქვემოჭალაში მდებარე "გახელაძის მარნის" დამფუძნებლის, ვიქტორ გახელაძის ინფორმაციით, მომხმარებელთა რაოდენობა 50%-ით გაიზარდა, რაც კმაყოფილ ვიზიტორებსა და ღვინის ხარისხს უკავშირდება.როგორც მარნის დამფუძნებელი აღნიშნავს, კომპანია სექტემბრის ბოლოს ადგილობრივ ბაზარზე გააქტიურებას გეგმავს. კერძოდ, აქამდე "გახელაძის მარნის" მიერ წარმოებული ღვინოების დაგემოვნება/შესყიდვა მხოლოდ მარანში მისულ ვიზიტორს შეეძლო, ახლა კი "გახელაძის მარნის" მიერ წარმოებული პროდუქცია, ღვინის მაღაზიებშიც გაიყიდება."ამ ეტაპზე, ნახევარი ჰექტარი ვენახი გვაქვს, ყურძენს ადგილობრივი მოსახლეობისგანაც ვყიდულობთ. მხოლოდ მხოლოდ, მიკრო ზონის დამახასიათებელი ჯიშები გვაქვს ესენია: ჩინური გორული მწვანე, შავკაპიტო, პინო ნუარი და თავკვერი. ღვინოს ევროპული წესით ვამზადებთ. ამჟამად, 4 სახის ღვინოს ვაწარმოებთ. ჩვენი სოფელში ფილმი "შერეკილებია" გადაღებული და აღნიშნული ფილმის თემატიკა გვინდოდა, რომ გაგვეცოცხლებინა, ამიტომ ღვინის ეტიკეტზე გადმოვიტანეთ.გაყიდვების მიმართულებას, რაც შეეხება - ვფართოვდებით. კერძოდ, მოლაპარაკების რეჟიმში ვართ, მაგალითად, ღვინის მაღაზია Alcorium-თან და კიდევ 2 ღვინის სპეციფიკური მაღაზიის წარმომადგენელთან. აღნიშნულ 3 ღვინის მაღაზიაში მაქსიმუმ სექტემბერში უკვე წარმოდგენილი ვიქნებით. ექსპორტი, ამ ეტაპზე არ გვაქვს, რადგან პირველ რიგში, გვინდა ადგილობრივი ბაზარი მოვიცვათ და განვითარდეთ. ვიზიტორებს რაც შეეხება, უფრო რუსი და უკრაინელი ვიზიტორები გვსტუმრობენ, ევროპელები ნაკლებად. წელიწადში დაახლოებით, 3 500 ბოთლ ღვინოს ვაწარმოებთ და მომავალ წელს 5 000 ბოთლამდე გაზრდას ვვარაუდობთ. წინა წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით, მომხმარებელთა რაოდენობა 50%-ით გაიზარდა, საინტერესო შედეგია", - აღნიშნავს ვიქტორ გახელაძე.ცნობისთვის, კასპის რაიონ სოფელ ქვემოჭალაში მდებარე "გახელაძის" მარანი ადგილობრივ ბაზარზე 3 წელია ოპერირებს.bp.ge

უცხოურ, კერძოდ, იაპონურ ბაზარზე ქართული ღვინის ცნობადობა გაზრდილია. როგორც "ბიზნესპარტნიორთან" გურჯაანის მუნიციპალიტეტში, სოფელ ჩუმლაყში მდებარე, ექიმის ბიო მარნის დამფუძნებელი, მარინა კაკიაშვილი რუაძე აღნიშნავს, ქართული ღვინო იაპონურ საჭმელებს ძალიან შეეფერება, შესაბამისად, უცხოელი მომხმარებლების დაინტერესებაც გაზრდილია.მარნის დამფუძნებლის აზრით, უცხოეთის ბაზარზე სწორი მარკეტინგული კუთხით აქტიური მუშაობა აუცილებელია."ქართული ღვინო იაპონურ საჭმელებს ძალიან შეეფერება. შესაბამისად, უცხოურ ბაზარზე ჩვენი პროდუქტი დღითიდღე უფრო მოთხოვნადი ხდება. ამ ყველაფრის პოპულარიზაციას საქართველოს საელჩო იაპონიაში და ღვინის ეროვნული სააგენტო ძალიან ეწევა. ქართული ღვინო იაპონიაში უკვე ცნობილია... განსხვავებული გემოვნური თვისებები, ისტორია დიდ როლს თამაშობს, ცხადია, უცხოელი ბაზრის მომხმარებლები ამ ყველაფრით ინტერესდებიან. მოგეხსენებათ იაპონელები ტრადიციული ხალხია და სხვის კულტურასაც აფასებენ. ჩინური ბაზარიც არანაკლებ მნიშვნელოვანია, ჩამოთვლილი კომპონენტების ერთად შეკვრით კი, ქართული ღვინო უცხოელებისთვის ღირებულია.ამავდროულად განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია - მარკეტინგული ჩართულობა. კერძოდ, რაც მეტი იქნება საქართველოს მხრიდან, უცხოური ბაზრის მიმართულებით მარკეტინგული სტრატეგიის დაგეგმვა მით უკეთესია. განსაკუთრებით უნდა გამოვყო, მცირე მარნები, მათ განსაკუთრებით სჭირდებათ სახელმწიფოს მხრიდან ხელის შეწყობა. ძალიან კარგი საკონსულტაციო სერვისებია, მაგრამ უშუალოდ სხვადასხვა, აღჭურვის გრანტები, პროექტები, რომ იყოს ძალიან კარგი იქნებოდა", - აღნიშნავს მარინა კაკიაშვილი რუაძე.მარინა კაკიაშვილი საკუთარი ღვინის შესახებაც საუბრობს და აღნიშნავს, რომ წლის განმავლობაში წარმოებული - 5 000 ბოთლიდან ნახევარი ინგლისში გადის, მეორე ნახევარი კი, სწორედ იაპონიაში იყიდება."საკუთარი ვენახი მაქვს, რომელიც 1 ჰექტარს მოიცავს. მცირე მეწარმეობას ვეწევი, თუმცა ორიენტირებული ვარ, რომ პრემიუმ ხარიხის ღვინო ვაწარმოო. ჯამში 3 ჯიშის ყურძნისგან 5 სახეობის ღვინოს ვიღებ. კერძოდ, გაშენებული მაქვს: რქაწითელი, საფერავი და ხიხვი, ხოლო ვაწარმოებ: საფერავს, რქაწითელს, ევროპულად დაყენებულ საფერავს და როზეს. მინდა გითხრათ, რომ მომხმარებლების მხრიდან, თითქმის ყველა ღვინოზე მოთხოვნა საკმაოდ დიდია. ამჟამად, წარმადობა გავზარდე და 5 000 ბოთლამდე ღვინოს ვაწარმოებ. ამ ყველაფრის პარალელურად, მომხმარებელთა რაოდენობა გაიზარდა.ექსპორტს რაც შეეხება, იაპონიასა და ინგლისში გავდივარ. 5 000 ბოთლიდან ნახევარი ინგლისში იყიდება და ნახევარი - იაპონიაში. უცხოეთის ბაზარზე კონკურენცია დიდია, თუმცა მე ბუნებრივ, ბიო ღვინოს ვაწარმოებ, რაც იმას ნიშნავს, რომ ვენახის მოვლა ყოველგვარი ქიმიური ქიმიკატების გარეშე ხდება, როგორი ხასიათის ღვინოც ჩამოყალიბდება ზუსტად ისეთია", - აცხადებს მარნის დამფუძნებელი.ცნობისთვის, გურჯაანის მუნიციპალიტეტში, სოფელ ჩუმლაყში მდებარე, ექიმის ბიო მარნის ვენახი 1 ჰექტარზეა გაშენებული.შეგახსენებთ, რომ საქართველოს საგანგებო და სრულუფლებიანმა ელჩმა იაპონიაში, თეიმურაზ ლეჟავამ “ბიზნესპარტნიორთან” ინტერვიუში განაცხადა, რომ ქართული ღვინის უნიკალური ისტორია საკმარისი არ არის და აღნიშნულ ქვეყანაში მარკეტინგული კომუნიკაცია სტრატეგიულად უნდა დაიგეგმოს.bp.ge

გურჯაანის მუნიციპალიტეტ სოფელ ველისციხეში მდებარე მარანი "ველისციხურის" დამფუძნებელი, მაია არუთინოვი "ბიზნესპარტნიორთან" აცხადებს, რომ პასუხისმგებლობის აღება აუცილებელია, კერძოდ, ნებისმიერმა მწარმოებელმა არა მხოლოდ, ყურძენი, არამედ ყველა პროდუქტი ბიოლოგიურად სუფთად, ზედმეტი შხამქიმიკატების გარეშე უნდა აწარმოოს. მაია არუთინოვის ინფორმაციით, საქართველოში ბიო მევენახეობის განვითარება აუცილებელია, თუმცა ამ ეტაპზე, მარანი "ველისციხური" აღნიშნული მიმართულებით დაკავებული არ არის, რადგან სოფელში მოსახლეების უმრავლესობას ვენახი გაშენებული მიჯრით აქვს და ყურძენს ყველა წამლავს."ყურძენს მხოლოდ და მხოლოდ, ჩვენი ვენახიდან ვიღებთ. წელიწადში დაახლოებით, 10 000 ბოთლ ღვინოს ვაწარმოებთ. სულ 8 სახის ღვინო გვაქვს: საფერავი, რქაწითელი, ქისი, ხიხვი, ალადასტური და ქისი ევროპულად დამზადებული. განსაკუთრებული პოპულარობით არც ერთი მათგანი არ სარგებლობს, რადგან ეს ყველაფერი ინდივიდუალურია, ზოგს მშრალი, ქვევრის ღვინო მოსწონს, ზოგს ევროპული წესით დამზადებული - მომხმარებლის გემოვნებაზეა დამოკიდებული. წარმადობის გაზრდას, რაც შეეხება, თუ მოთხოვნა გაიზრდება, ცხადია, ადეკვატურად ვიმოქმედებთ. ზოგადად, ღვინოს ადგილზე ვიზიტორებზე ვყიდით, ამ ეტაპზე, ადგილობრივ ბაზარზე წარმოდგენილი არ ვართ.ჩვენ ბიო მევენახეობა არ გვაქვს, რადგან ჩვენი სოფელი მცირე მიწიანია. კიდევ უფრო, რომ დავაზუსტო, ვენახი მიჯრით გვაქვს და ყველა წამლავს. შესაბამისად, ბიო მევენახეობის წარმოების საშუალება ნამდვილად არ გვაქვს. საქართველოში ბიო მევენახეობის განვითარება ძალიან მნიშვნელოვანია, რადგან ფაქტობრივად ჯანსაღ პროდუქტს ვეღარ ვიღებთ. რა თქმა უნდა, როდესაც ჯანსაღია ყურძენი, კარგია. რაღაცნაირად ვცდილობთ, ვენახში ბიო მევენახეობასთან მიახლოებული წამლები გამოვიყენოთ, მაგრამ მთავარი ამბავია, რომ 10 ჰექტარზე არავინ უნდა შეწამლოს ვენახი, როდესაც რეალობა სულ სხვაა - ჩვენც ბიო არ გამოგვდის. მნიშვნელოვანია, რომ ამ მიმართულებით, პასუხისმგებლობა ყველამ აიღოს და ბიოლოგიურად სუფთა ყურძენი აწარმოოს. მინდა გითხრათ, რომ არა მხოლოდ ყურძენი, არამედ ხილი და ნებისმიერი პროდუქტი. უცხოელებს და არა მხოლოდ, ყველას ბიო პროდუქტი აინტერესებს. აღნიშნული ვფიქრობ, სწორი მიდგომაა - ნაკლებად შეწამლული, ბიოლოგიურად პროდუქტი შეძენა ყველას სურს", - აღნიშნავს მაია არუთინოვი.ცნობისთვის, "მარანი ველისციხური" გურჯაანის მუნიციპალიტეტ სოფელ ველისციხეში მდებარეობს, სადაც 8 სახის ღვინის წარმოება ხდება. ვენახი კი, 10 ჰექტარს მოიცავს.bp.ge

გურჯაანის მუნიციპალიტეტ სოფელ ველისციხეში მდებარე "მარანი ველისციხურის" დამფუძნებლის, მაია არუთინოვის ინფორმაციით, ექსპორტის მიმართულებით სიახლე აქვს, კერძოდ, მომავალ წელს, "ველისციხურის" ღვინო იტალიის ბაზარზე იქნება წარმოდგენილი.როგორც მარნის დამფუძნებელი "ბიზნესპარტნიორთან" აღნიშნავს, იტალიელ პარტნიორებს განსაკუთრებით კახური ტრადიციული ქვევრის ღვინო მოსწონთ."ყურძენს მხოლოდ და მხოლოდ, ჩვენი ვენახიდან ვიღებთ. წელიწადში დაახლოებით, 10 000 ბოთლ ღვინოს ვაწარმოებთ. სულ 8 სახის ღვინო გვაქვს: საფერავი, რქაწითელი, ქისი, ხიხვი, ალადასტური და ქისი ევროპულად დამზადებული. განსაკუთრებული პოპულარობით არც ერთი მათგანი არ სარგებლობს, რადგან ეს ყველაფერი ინდივიდუალურია, ზოგს მშრალი, ქვევრის ღვინო მოსწონს, ზოგს ევროპული წესით დამზადებული - მომხმარებლის გემოვნებაზეა დამოკიდებული. წარმადობის გაზრდას, რაც შეეხება, თუ მოთხოვნა გაიზრდება, ცხადია, ადეკვატურად ვიმოქმედებთ. ზოგადად, ღვინოს ადგილზე ვიზიტორებზე ვყიდით, ამ ეტაპზე, ადგილობრივ ბაზარზე წარმოდგენილი არ ვართ.ექსპორტის მიმართულებაზე, რომ გესაუბროთ. საზღვარგარეთ ჯერჯერობით, არ გავდივართ, თუმცა იტალიიდან შემოთავაზება გვაქვს. პოტენციურმა პარტნიორებმა ჩვენგან 250 ბოთლი ღვინო უკვე წაიღეს და ძალიან კარგი გამოხმაურება გვქონდა. უკვე გაისად შეკვეთა გვექნება, თუ რამდენს დავამზადებთ და რა სახის ღვინოს წაიღებენ. ვფიქრობ, მომავალ წელს აღნიშნულ ბაზარზე გავალთ. იტალიელ პარტნიორებს უფრო კახური ტრადიციული, ქვევრის ღვინო მოსწონთ, როგორიცაა რქაწითელი, ქისი და საფერავი", - აღნიშნავს მარნის დამფუძნებელი.მაია არუთინოვმა ტურისტების ნაკადზე ისაუბრა და აღნიშნა, რომ ვიზიტორების რაოდენობა 50%-ით შემცირდა, რასაც ველისციხეში გზის სარეაბილიტაციო სამუშაოებს უკავშირებს."ტურისტული ნაკადი შემცირდა, წინა წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით, ვიზიტორების რაოდენობა განახევრებულია. უცხოეთიდან სტუმრები, როგორც პოსტ საბჭოური ქვეყნებიდან, ასევე ევროპიდან მოდიან. სტუმრების ძირითადი რაოდენობა 80% უცხოელია, დანარჩენი მცირე ნაწილი 30% კი, ადგილობრივ მოსახლეობაზე მოდის. ტურისტების მრავალფეროვნება გვაქვს, ვიზიტორების რაოდენობას არ ვუჩივით, უბრალოდ, ახლა გზის პრობლემაა.მინდა გითხრათ, რომ ძალიან კარგი ღვინო გვაქვს - ჩვენთან ექსკურსიების ნაკადიც ხშირად მოდის, განსაკუთრებით ხშირად თბილისიდან გვსტუმრობენ. ბავშვები მარანს ნახულობენ, დროში 18 საუკუნეში მოგზაურობენ, ვაჩვენებთ, თუ როგორ იწურებოდა ღვინო, ჩურჩხელის ამოვლებაში მონაწილეობას იღებენ, ღვინის ჩანჩქერი გვაქვს, რასაც სხვაგან ვერსად ნახავთ და ა.შ. უნდა აღვნიშნო, რომ საერთო ვიზიტორების ჭრილში ექსკურსიების წილი 15%-ია", - აღნიშნავს მარნის დამფუძნებელი.ცნობისთვის, "მარანი ველისციხური" გურჯაანის მუნიციპალიტეტ სოფელ ველისციხეში მდებარეობს, სადაც 8 სახის ღვინის წარმოება ხდება. ვენახი კი, 10 ჰექტარს მოიცავს.bp.ge

უკვე ხელშეკრულების მეორე ეტაპზე ვიყავით გადასული, თუმცა, ირან-ისრაელის ომის გამო, პროდუქციის გატანა ისრაელის ბაზარზე დავაპაუზეთ, - ამის შესახებ "ჩირჩხელას" აღმასრულებელმა დირექტორმა, ირმა კვაჭანტირაძემ "ბიზნესპარტნიორთან" განაცხადა.მისივე ინფორმაციით, ამ ეტაპზე კომპანია გერმანიის ბაზარზე გასასვლელად იმუშავებს და ისრაელის შემთხვევაში, მოვლენების დასტაბილურებას დაელოდება."პარტნიორებიც თავს იკავებენ ამ ეტაპზე და ველოდებით როგორ განვითარდება მოვლენები. რაც შეეხება გერმანიას - აღნიშნულ ბაზარზე წარმატებით გავიარეთ პირველი ეტაპი და სავარაუდოდ, მიმდინარე წელს გერმანიაში პირველ ექსპორტს განვახორციელებთ. ამ ეტაპზე 3 დასახელების ჩირი გავა, ხოლო შემდეგ შესაძლებელია ასორტიმენტი გაიზარდოს. სხვა ბაზრების მოძიებაზე არ ვმუშაობთ და სრულად გერმანიის ბაზარზე ვართ კონცენტრირებული", - აცხადებს ირმა კვაჭანტირაძე.მისივე ინფორმაციით, ადგილობრივ ბაზარზე "ჩირჩხელას" პროდუქციაზე წინა წლის ანალოგიურ პერიოდთან მკვეთრად შეცვლილი არ არის. ცნობისთვის, "ჩირჩხელა" ოჯახური ბიზნესია, რომელიც ბაზარზე 7 წელია ოპერირებს და თბილისში (ვაკე) ერთ მაღაზიას ფლობს. გარდა ამისა, "ჩირჩხელა" ექსპორტზე საბერძნეთსა და ჩეხეთში გადის.კომპანია მომხმარებელს სხვადასხვა სახის ქართული ნუგბარის ნაირსახეობასა და პასკების ასორტიმენტს სთავაზობს.შეგახსენებთ, რომ ისრაელი და ირანი მეექვსე დღეა ერთმანეთის ტერიტორიების წინააღმდეგ დარტყმებს ახორციელებენ. დარტყმები ისრაელში 30 ადგილზე განხორციელდა, შეიარაღებული დაპირისპირების დაწყებიდან ირანმა ისრაელის მიმართულებით 370 ბალისტიკური რაკეტა ისროლა.bp.ge

უცხოეთში ქართული ღვინის პოპულარიზაცია სულ უფრო იზრდება. როგორც "ბიზნესპარტნიორთან" გურჯაანის მუნიციპალიტეტში, სოფელ ჩუმლაყში მდებარე, ექიმის ბიო მარნის დამფუძნებელი, მარინა კაკიაშვილი რუაძე აღნიშნავს, დანიის სამეფოს დედაქალაქ კოპენჰაგენში გამართულ გამოფენაში - RAW Wine Copenhagen მონაწილეობა ქართული საოჯახო მარნებისთვის დიდი გამოცდილება იყო.მარინა კაკიაშვილის ინფორმაციით, უცხოელების მხრიდან გარკვეული სახის ტენდენცია შეიმჩნევა, კერძოდ, მცირე მარნების შემთხვევაში, განსაკუთრებული ყურადღება ქართულ, არტიზანული ხასიათის ღვინოს ეთმობა."ქართული ღვინო უცხოურ ბაზარზე დღითი დღე მოთხოვნადი ხდება და ღვინის ეროვნული სააგენტოს წვლილი ამ მიმართულებით ძალიან დიდია. მე ბუნებრივი ღვინის ასოციაციის წევრი გახლავართ და მხოლოდ ამ ასოციაციის წევრებს, გამოფენაზე მონაწილეობის მიღება შეგვეძლო. გამოფენა მსოფლიოს სხვადასხვა, ქვეყნებში იმართება, პირადად მე მონაწილეობა მიღებული მაქვს: კოპენჰაგენში, ბერლინში, პარიზში, ტოკიოში. მინდა გითხრათ, რომ დანიაში ქართულმა ღვინომ და კონკრეტულად ჩვენმა პროდუქტმა დიდი დაინტერესება გამოიწვია", - აღნიშნავს მარნის დამფუძნებელი.მარინა კაკიაშვილმა "ბიზნესპარტნიორთან" მსგავს გამოფენებში მონაწილეობის მნიშვნელობაზეც ისაუბრა და აღნიშნა, რომ ქართული მარნის წარმომადგენლებისთვის უცხოეთში გასვლითი ვიზიტები ძალიან აქტუალურია, რადგან პოტენციურ პარტნიორების შეძენის შესაძლებლობა ჩნდება."პოტენციურ პარტნიორებს შევხვდით, ჩვენი ღვინო დააგემოვნეს, საკონტაქტო გავცვალეთ და გარკვეული პროცესები დაიწყო. ვნახოთ, მომავალში მოვლენები, როგორ განვითარდება. ზოგადად, მსგავს ღონისძიებებში მონაწილეობა განსაკუთრებით ქართული ღვინის პოპულარიზაციისთვის ძალიან მნიშვნელოვანია. რაც მეტია მარკეტინგული ჩართულობა მით უკეთესია - ცნობადობის გაზრდა ეს ძალიან მნიშვნელოვანია! უცხოეთში ყველანაირ ღვინოს თავისი მომხმარებელი ჰყავს. მცირე მარნების შემთხვევაში - ნიშურ, არტიზანულ ღვინოს ძალიან დიდი მნიშვნელობა აქვს.გამოწვევებს რაც შეეხება, ვფიქრობ, განსაკუთრებით ხელშეწყობა მცირე მარნებს სჭირდება. ძალიან კარგი საკონსულტაციო სერვისებია, მაგრამ უშუალოდ სხვადასხვა, აღჭურვის გრანტები, პროექტები, რომ იყოს ძალიან კარგი იქნებოდა", - აღნიშნავს მარინა კაკიაშვილი რუაძე.ცნობისთვის, ღვინის ეროვნული სააგენტოს მხარდაჭერით, ღვინის მწარმოებელი ექვსი საოჯახო მარანი დანიის სამეფოს დედაქალაქ კოპენჰაგენში გამართულ გამოფენა RAW Wine Copenhagen-ში მონაწილეობდა.გამოფენაზე RAW Wine (The Artisan Wine Fair) მაღალი ხარისხის ბუნებრივი, ორგანული და ბიოდინამიკური ღვინოების მწარმოებლები იკრიბებიან. გამოფენის ორგანიზატორია ცნობილი ღვინის მაგისტრი საფრანგეთიდან იზაბელ ლეგერონი.bp.ge

პორტუგალიიდან ღვინოზე მოთხოვნა ყოველწლიურად იზრდება. ჩვენ პორტუგალიაში გვყავს ამბასადორ-წარმომადგენელი, რომელიც აღნიშნულ ბაზარზე ჩვენი ღვინის პოპულარიზაციას ახორციელებს, - ამის შესახებ თბილისთან მდებარე LisiWine-Meskhishvili Winery-ის დამფუძნებელმა ილია მესხიშვილმა "ბიზნესპარტნიორთან" განაცხადა.მისივე ინფორმაციით, LisiWine-Meskhishvili Winery-ის ღვინო პორტუგალიის ბაზარზე ნელ-ნელა იხვეჭს სახელს და საერთო ჯამში, მათ ღვინოზე მოთხოვნა, წინა წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით, 20-30%-ით გაზრდილია, რაც ცნობადობის ზრდას უკავშირდება.ილია მესხიშვილის განცხადებით, არსებული საექსპორტო ბაზრების გარდა, მეღვინეობა ამერიკის ბაზარზე გასასვლელად ემზადება."LisiWine-Meskhishvili Winery ბაზარზე 5 წლის წინ გამოჩნდა. მეღვინეობის მიერ წარმოებული ღვინო საქართველოშიც იყიდება და ექსპორტზეც. კერძოდ, ამ ეტაპზე ჩვენი ღვინო პორტუგალიის, გერმანიისა და ავსტრალიის ბაზარზე იყიდება. გარდა ამისა, აქტიურად მიმდინარეობს მოლაპარაკებები ამერიკის ბაზართან და ვფიქრობ, რომ მოლაპარაკებების პროცესი წარმატებით ჩაივლის. აღსანიშნავია, რომ ლოგისტიკა საკმაოდ რთულია", - აცხადებს ილია მესხიშვილი. მისივე თქმით, მეღვინეობას 7 დასახელების ღვინო აქვს, მათ შორის ქვევრისა და კლასიკურად წარმოებული. ძირითადად, მშრალი ღვინოებია. რაც შეეხება ვენახებს - კომპანიას კახეთში 40 წლის ვენახი აქვს, რომელიც კარგი მოსავლით გამოირჩევა. როგორც ილია მესხიშვილი აღნიშნავს, როდესაც მოსავალი ხარისხიანია, ეს ღვინოზეც აისახება.ღვინის წარმოების გარდა, როგორც ილია მესხიშვილი აცხადებს კომპანია ტურისტულ ობიექტს ფლობს, სადაც გაერთიანებულია როგორც ღვინის მარანი, ისე სარესტორნო და რეკრეაციული ზონა, სადაც მომხმარებლებს ქართული ტრადიციული კერძების დაგემოვნება და ღვინის წარმოების გაცნობის შესაძლებლობა აქვთ."LisiWine-Meskhishvili Winery-ში თავდაპირველად, მხოლოდ კორპორატიულ ღონისძიებებს ვმასპინძლობდით, თუმცა დაახლოებით, 2 თვეა, რაც სტუმრების ყოველდღიურ რეჟიმში მიღებაზე გადავედით. ახლა უკვე ნებისმიერ მსურველს შეუძლია ამოსვლა და ჩვენი სერვისებით სარგებლობა. ძალიან დიდი მოთხოვნა იყო ხალხის მხრიდან, რომ ყოველდღიურ რეჟიმზე გადავსულიყავით. ჩვენი სივრცე მოიცავს ღვინის მარანს და წარმოებას, სარესტორნე სივრცეს, დაახლოებით, 200 წლის ოდა სახლი, რომელიც იმერეთიდან გადმოვიტანეთ და ასევე, გვაქვს დიდ ღონისძიებებზე გათვლილი დარბაზი, სადაც ნათლობა, ქორწილები და მსგავსი ტიპის წვეულებები იმართება. ჩვენ გვინდოდა ერთ სივრცეში ყოფილიყო ყველა ის ელემენტი, რომელიც საქართველოსთვის მნიშვნელოვანია და უფრო მეტად გაგვეცნო ჩვენი კულტურა არა მხოლოდ ტურისტებისთვის, არამედ ქართველებისთვისაც", - აცხადებს ილია მესხიშვილი.მისივე თქმით, მათი მომხმარებლები არიან როგორც ქართველები, ისე უცხოელები.„ჩვენი სტუმრები იყვნენ ბრიტანელები, სამხრეთ კორეის წარმომადგენლები, ჩინელები, ამერიკელები და მათი პროცენტული წილი ამჟამად დაახლოებით, 30%-ს შეადგენს. გვინდა, რომ აღნიშნული მიმართულება უფრო მეტად გავაძლიეროთ და ჩვენი ცნობადობა გავზარდოთ,“ - აღნიშნა მეღვინეობის დამფუძნებელმა.bp.ge
სოფელ ხოვლეში საირიგაციო არხის გაწმენდითი სამუშაოები დასრულდა - "საქართველოს მელიორაცია"
ბელგიაში ქართული ღვინის მორიგი წარდგენა გაიმართა
შიდა ქართლში ელექტროიარაღით უკანონო თევზჭერის ფაქტი გამოავლინეს
დავით სონღულაშვილი სამუშაო ვიზიტით რომში იმყოფება
სოლომონ პავლიაშვილი კორეის რესპუბლიკის ერთ-ერთი უმსხვილესი ლოგისტიკური კომპანიის HERMES-LOGIX ხელმძღვანელს შეხვდა