საქართველოში მომავალი წლიდან მეფრინველეობის სექტორში დიდი ალბათობით, ზრდა დაფიქსირდება. როგორც კომპანია "კუმისის" დამფუძნებელი, მეფრინველეობის განვითარების ასოციაციის ხელმძღვანელი ზურაბ უჩუმბეგაშვილი "ბიზნესპარტნიორთან" აღნიშნავს, მსოფლიოში ცილაზე მოთხოვნა გაზრდილია. შესაბამისად, ქვეყნის მასშტაბით 2026 წლიდან კვერცხის და ხორცის წარმოება დაახლოებით 3%-ით გაიზრდება. ზურაბ უჩუმბეგაშვილი სფეროში არსებულ გამოწვევების შესახებაც საუბრობს და ხაზს უსვამს, რომ ერთ-ერთი პრობლემური საკითხი იმპორტირებული საქონელია. "კუმისის" დამფუძნებლის ინფორმაციით, საქართველოში კვერცხის იმპორტის შემცირება ადგილობრივი წარმოების გაძლიერებას გამოიწვევს."შემცირებისთვის განსაკუთრებული უარყოფითი მუხტი არ გვაქვს. რაც შეეხება ზრდას მთელს მსოფლიოში და მათ შორის საქართველოში, ცილაზე მოთხოვნა გაზრდილია, შესაბამისად, კვერცხის და ხორცის წარმოება მომავალი წლიდან გაიზრდება. ზოგად ტენდენციას თუ შევხედავთ მაჩვენებელი ყოველწლიურად 3%-ით მატულობს. აღნიშნულ ტემპს მოთხოვნის ზრდას ვუკავშირებ, რითეილ ქსელი (მაღაზიების, სუპერმარკეტების, ან ონლაინ პლატფორმების ერთობლიობა, სადაც ერთი და იმავე ბრენდის პროდუქცია იყიდება) უფრო ორგანიზებული გახდა, პირობითად საქართველოში ქსელური მაღაზიები უფრო მეტია, ამიტომ მომხმარებლის მხრიდან დაინტერესებაც მაღალია. პროგნოზის გაკეთებაც აღარ გვიჭირს... რაც შეეხება გამოწვევებს - არასამართლიანი ფასი გვაქვს ხოლმე დავუშვათ - იმპორტულ პროდუქციაზე ქვეყანაში საერთოდ არ არის კვერცხის იმპორტი საჭირო, რადგან ადგილობრივი წარმოება მოთხოვნას სრულად აკმაყოფილებს. რა ვიცი, ალბათ, მარცვლეულზეც საქართველოში მაღალი ფასი გვაქვს", - აცხადებს "კუმისის" დამფუძნებელი.ცნობისთვის, კომპანია "კუმისი" ადგილობრივ ბაზარზე 2005 წლიდან ოპერირებს. თანამედროვე დონეზე აღჭურვილი საწარმოს საქმიანობა ქათმის კვერცხის წარმოებაა. კომპანია 2016 წლიდან ფლობს ISO 22 000 კატეგორიის სერტიფიკატს, რომელიც მენეჯმენტის გამართულ მუშაობას და წარმოებული კვების პროდუქტების უსაფრთხოების ნორმების მკაცრად დაცულობას ადასტურებს.bp.ge
ბოლო რამდენიმე დღეა ქვეყანაში, მაღაზიათა ქსელების დახლებზე კვერცხის დეფიციტი შეინიშნება. სიტუაციაში გასარკვევად "ბიზნესპარტნიორი" მეფრინველეობის განვითარების ასოციაციის ხელმძღვანელ ზურაბ უჩუმბეგაშვილს დაუკავშირდა, რომელიც აცხადებს, რომ აღნიშნული პროდუქტი დეფიციტში არ არის და ის უბრალოდ "ნაკლებობაშია".მისი თქმით, ქვეყნის მასშტაბით კვერცხის იმპორტი შემცირებულია, შესაბამისად სუპერმარკეტების დახლებზე ცარიელი ადგილი ჩანს.როგორც ზურაბ უჩუმბეგაშვილი აცხადებს, საქართველოში კვერცხის წარმოების 90%-ი ადგილობრივ ბაზარზე მოდის, ხოლო თურქეთიდან შემოსული იმპორტირებული საქონლის წილი 10%-ია. ბოლო წლებში კი, კვერცხის იმპორტი მხოლოდ თურქეთიდან ხორციელდებოდა.როგორც ზურაბ უჩუმბეგაშვილი განმარტავს, თურქეთიდან შემოსული მთელი პროდუქცია (სტანდარტული და სერტიფიცირებული კვერცხი) აშშ-ის ბაზარზე გადავიდა. აქედან გამომდინარე, საქართველოს ბაზარს კვერცხის ნაკლებობა დაეტყო. საერთო ჯამში, ქვეყანაში პროდუქტის იმპორტი გასულ წელს 60 მლნ იყო, წელს კი 10 მლნ-მდე დაიწია.ასოციაციის ხელმძღვანელი ადგილობრივ წარმოებასაც მიმოიხილავს და აღნიშნავს, რომ ადგილობრივ ბიზნესს წარმოება შემცირებული არ აქვს. ზურაბ უჩუმბეგაშვილის თქმით, ბაზრიდან თურქეთის ჩახსნა კარგია, რადგან ადგილობრივ წარმოებას პროდუქციის ნაკლებობის შევსების რესურსი აქვს."წელს კვერცხზე ფასის მომატებას არ ვაპირებთ, ყოველ შემთხვევაში მწარმოებლებისგან არ განიხილება. იცით რა ხდება?! გასულ წლებში ქვეყნის მასშტაბით ძალიან დიდი რაოდენობით იმპორტირებული საქონელი შემოდიოდა. წელს სხვადასხვა მიზეზის გამო იმპორტირებული პროდუქტი დიდი რაოდენობით არ შემოვიდა. საქსტატის ანგარიშის მიხედვითაც, ადგილობრივი ბიზნესი კვერცხს იმაზე მეტს აწარმოებს, ვიდრე წინა წლებში იყო. მოკლედ, იმპორტირებული პროდუქცია არ შემოსულა და აღნიშნული ადგილია დახლებზე ცარიელი, კვერცხის დეფიციტი არა, მაგრამ ცოტა ნაკლებობა შეინიშნება. აშშ-ში რა სიტუაციაა კვერცხთან დაკავშირებით კარგად იცით, 1 ცალი კვერცხი დაახლოებით $1 ღირდა, თურქეთის მთელი წარმოება (სტანდარტული და სერტიფიცირებული) აშშ-ის ბაზარზე აეწყო. დამატებით თურქეთმა კვერცხსა და ქათამზე კვოტები შემოიღო, ანუ თურქეთისთვის ქათმის ხორცისა და კვერცხის ექსპორტი კვოტირებულია.ადგილობრივ ბაზარს საკუთარი წარმოება შემცირებული არ აქვს, ჩვეულებრივად ვმუშაობთ. წარმოიდგინეთ - კვერცხის იმპორტი 60 მლნ იყო, წელს კი 10 მლნ არ ყოფილა. ბაზარს აღნიშნული რაოდენობის პროდუქტი, რომ აკლდება ასე უცებ ვერ შევავსებთ, მომავალ წელს კი შევსებული იქნება. ზოგადად, ყოველწლიური გეგმა გვაქვს, რომ წარმოება გავზარდოთ შარშან 6 000 მლნ-ზე ვიყავით და ამჟამად, 700 მლნ კვერცხს გადავცდით, წინ კიდევ თვე ნახევარია... რაც შეეხება ქათმის ჭირს, ყოველ წელს რაღაც ავადმყოფობაა ხოლმე, მაგრამ განსაკუთრებული და საგანგაშო არაფერი დაფიქსირებულა...", - აცხადებს ზურაბ უჩუმბეგაშვილი.იმპორტირებული საქონლის თემას მეფრინველეობის განვითარების ასოციაციის ხელმძღვანელი დეტალურად მიმოიხილავს და ხაზს უსვამს, რომ ამ ეტაპამდე ადგილობრივ ბიზნესს არასამართლიანი ფასის ეშინოდა, ახლა კი სურათი შეიცვალა."იმპორტირებული საქონელი იმდენად დაბალ ფასად შემოდიოდა, რომ წარმოების გაზრდა აღარ გვიღირდა, მხოლოდ რაღაც ნიშნულს ვიკავებდით. სხვა სიტუაციაა, როდესაც იცი რომ იმპორტირებული საქონელი არ შემოვა, მაშინ წარმოებას გაზრდი. არასამართლიანი ფასის გვეშინოდა, ამ ეტაპზე იმპორტირებული საქონელი ჩაეხსნა. რესურსი რომ წარმოება გავზარდოთ გვაქვს და მომავალი წლიდან გავაკეთებთ კიდეც. ეს ყველაფერი ადგილობრივ წარმოებაზე დადებითაც აისახება", - აცხადებს ზურაბ უჩუმბეგაშვილი.ცნობისთვის, როგორც საერთაშორისო მედიაში წერენ, აშშ-ში კვერცხის ფასი ასტრონომიულად მაღალი იყო, რაც ფრინველის გრიპის გამო შექმნილმა დეფიციტმა და მწარმოებლების მხრიდან გაზრდილმა ხარჯებმა გამოიწვია.bp.ge
ადგილობრივ ღვინის მაღაზიებში გარკვეული სახის გამოწვევები არსებობს, რაც ძირითად მეღვინეებისთვის თანხის დაგვიანებით გადახდას უკავშირდება.როგორც "მარანი გელოვანის" დამფუძნებელი, აკაკი გელოვანი "ბიზნესპარტნიორთან" აღნიშნავს, გარკვეული დროის განმავლობაში პროტესტის განცდა ჰქონდა და ქვეყნის მასშტაბით ბევრ ობიექტზე პროდუქციას საერთოდ არ შეჰქონდა.ტურისტული სექტორის წარმომადგენლის შეფასებით, ხშირად ღვინის მაღაზიის მფლობელებმა ბიზნესის კეთება საერთოდ არ იციან.აკაკი გელოვანი ქსელურ მარკეტებში პროდუქტის განთავსების საკითხსაც მიმოიხილავს და აცხადებს, რომ აღნიშნული ხაზითაც ბევრი პრობლემაა."ერთი პერიოდი პროტესტი მქონდა, საქართველოში ღვინოს არ ვყიდდი, რადგან ფულს არ იხდიან, ბიზნესი არ იციან და სათანადოდ არ გვეპყრობიან. აქედან გამომდინარე, ქვეყნის მასშტაბით, მხოლოდ 2-3 ადგილზე ვარ წარმოდგენილი. საქმეში დიდი შრომა მაქვს ჩადებული და თანხას ხშირად 6 თვის მერეც არ გიხდიან ხოლმე, აქედან გამომდინარე მათთან პარტნიორობას თავი დავანებე. გამიმართლა, რომ ექსპორტზე გავედი და სხვადასხვა ქვეყნის წარმომადგენლებთან (იაპონია, აშშ, გერმანია, პოლონეთი, ავსტრია, საფრანგეთი, შვეიცარია) აქტიური საქმიანი ურთიერთობა მაქვს. საკუთარ თავს თავად უნდა ვცეთ პატივი, თორემ ტაშს არავინ დაგვიკრავს. რამდენი შემთხვევაა იცით, რომ 6 თვის განმავლობაში ადგილობრივი ღვინის მაღაზიები თანხის გადახდას აგვიანებენ?! კონკრეტული მაღაზიების ჩამონათვალისგან თავს შევიკავებ, მაგრამ მსგავსი შემთხვევები მერწმუნეთ ხშირია. იმედია, სიტუაცია შეიცვლება...რაც შეეხება ქსელურ მარკეტებში პროდუქტის განთავსებას, როგორც ვიცი, ამ ხაზითაც ბევრი გამოწვევაა. უბრალოდ ქსელურ მარკეტებში შესული არ ვარ, რადგან ბიო ღვინოს ვაწარმოებ და მათ საკმარისი რაოდენობის პროდუქტს ვერ მივაწვდი. კერძოდ, ქსელურ მარკეტებში უფრო ხშირად ინდუსტრიული ღვინო იყიდება. ნატურალური ღვინო სხვა სეგმენტი გახლავთ, ძვირად იყიდება და იაფი არ ღირს", - აცხადებს აკაკი გელოვანი.ცნობისთვის, "მარანი გელოვანი" თბილისიდან 25კმ-ში, სოფელ ქვემო წყლულეთში, მდებარეობს და კახური ჯიშის ბიო ღვინოს ამზადებს. ასორტიმენტში შედის: "რქაწითელი", "კახურ მწვანე", "ქისი" და "საფერავი". ექსპორტზე კი 2017 წლიდან გადის, საექსპორტო ქვეყნებია - იაპონია, აშშ, გერმანია, პოლონეთი, ავსტრია, საფრანგეთი და შვეიცარია.ამასთან, აღსანიშნავია, რომ ქსელურ მარკეტებთან მიმართებით უარყოფითი პოზიცია, სხვადასხვა ბიზნესის წარმომადგენლებსაც აქვთ. მათ შორისაა "ჩირჩხელას" აღმასრულებელი დირექტორი, ირმა კვაჭანტირაძე. მეწარმის განცხადებით, კომპანიას ადგილობრივ ბაზარზე გაფართოება სურს, თუმცა სუპერმარკეტებში პროდუქციის შეტანა დიდ თანხებთანაა დაკავშირებული.როგორც მან "ბიზნესპარტნიორთან" აღნიშნა, ქსელურ მარკეტებში პროდუქციის შეტანაზე - კერძოდ, თითოეული სახეობის მარკეტის თაროზე განთავსებისთვის 1500 ლარია გადასახადი, რაც საკმაოდ ძვირია.გარდა ამისა, ქსელური მარკეტების მაღალ გადასახადებზე "ბიზნესპარტნიორთან" სათამაშოების ნაკრების ადგილობრივი მწარმოებელი კომპანია "ქართული თემის“ დამფუძნებელმა მანუჩარ ლობჟანიძემაც ისაუბრა. მისი თქმით, სახელმწიფომ კანონი უნდა მიიღოს, რომ ქსელურ მარკეტებს 5%-ზე მაღალი "ქეშბექის" მოთხოვნის საშუალება არ ჰქონდეთ.bp.ge
საქართველოში კაკლის მოსავალი გაიზარდა და 4500 ტონა შეადგინა, ფერმერები მოსავლის ამღებ ტექნიკაში ინვესტიციას ზრდიან, - ამის შესახებ კაკლის გადამმუშავებელი საწარმო "ანიგოზის" თანადამფუძნებელმა ანა ქევხიშვილმა "ბიზნესპარტნიორთან" განაცხადა. მისივე თქმით, ახალი ტექნოლოგიების დანერგვამ გარკვეული დრო მოითხოვა და ამან მოსავლის ხარისხზეც იმოქმედა."დიდი რაოდენობის მოსავლის აღება ხელით ფიზიკურად შეუძლებელი იყო და ძალიან ბევრმა ფერმერმა ინვესტიცია მოსავლის ამღებ ტექნიკაში განახორციელა. შესაბამისად, ამან გამოიწვია ის, რომ სანამ ადამიანები ახალ ტექნოლოგიურ ცვლილებებს შეეჩვეოდნენ, მოსავლის აღების პროცესი გაჭიანურდა. აღნიშნულმა ფაქტორმა, კი მოსავლის ხარისხზე გარკვეულწილად იმოქმედა. გამომდინარე აქედან, რეგიონების მიხედვით არასტაბილური ხარისხი გვხვდება. გვაქვს როგორც მაღალი ხარისხის კაკალი, რომელიც საექსპორტო პოტენციალის არის და გვაქვს შედარებით დაბალ ხარისხიანი. ამ თვალსაზრისით ბაზარი დივერსიფიცირებულია. ადგილობრივი ფერმერებისთვის როგორც საექსპორტო, ისე ადგილობრივი ბაზარი საინტერესო გასაღების ბაზრად რჩება", - აცხადებს ანა ქევხიშვილი.გარდა ამისა, მანვე აღნიშნა, რომ საერთაშორისო ბაზარზე ფასები დასტაბილურდა, ადგილობრივ ბაზარზე კი ფასები არ მცირდება და შარშანდელ ნიშნულს ინარჩუნებს."ადგილობრივ ბაზარზე ხარისხობრივი მაჩვენებლიდან გამომდინარე, ფასები იცვლება - იწყება 7-8 ლარიდან და ადის 12 ლარამდე. მოსავლის 50%ადგილობრივ ბაზარზე, ხოლო 50% ექსპორტზე იყიდება. ჩვენთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი საექსპორტო ბაზარია ევროკავშირი, ასევე, გალფის და მეზობელი ქვეყნები", - აღნიშნა მან.კაკლის გადამმუშავებელი საწარმო „ანიგოზი“ სოფელ მარტყოფში პანდემიის პერიოდში, კერძოდ 2021 წელს, სოფლის განვითარების სააგენტოს თანადაფინანსებით ამოქმედდა. პროექტში, დაახლოებით, 3 მლნ ლარის ინვესტიცია ჩაიდო. თანამედროვე დანადგარებით აღჭურვილი საწარმო ამჟამად, ორი მიმართულებით მუშაობს, კერძოდ, ფერმერებისგან იბარებს როგორც სველ მდგომარეობაში, ახალ დაკრეფილ კაკალს, ასევე მშრალ კაკალს მეორადი გადამუშავებისთვის.bp.ge
ჩინეთი ჩვენთვის საინტერესო ბაზარია და მოთხოვნის შესაბამისად, მზად ვართ წარმადობა გავზარდოთ, - ამის შესახებ კასპის საკონსერვო ქარხნის (შპს TMT-მა) დირექტორმა, ოთარ მერებაშვილმა "ბიზნესპარტნიორთან" განაცხადა, რითაც საქართველოსა და ჩინეთის გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის სამინისტორებს შორის გაფორმებულ მემორანდუმებს გამოეხმაურა.მისი თქმით, აღნიშნული მიმართულების განვითარების შემთხვევაში, კასპის საკონსერვო ქარხანა არა მხოლოდ წარმადობას, არამედ ასორტიმენტსაც გაზრდის."ჩვენთვის ჩინეთი ძალიან საინტერესო ბაზარია. აქამდეც გვქონდა მცდელობა ჩინურ ბაზარზე შესვლასთან დაკავშირებით. ნიმუშები წაიღეს რამდენჯერმე, თუმცა არანაირი გამოხმაურება არ ყოფილა. თუ აღნიშნული ბაზარი ჩვენთვის უფრო ხელმისაწვდომი გახდა, რა თქმა უნდა, აქტიურად დავიწყებთ ამ მიმართულების განვითარებას. მიუხედავად იმისა, რომ ჩინეთი ძალიან დიდი ბაზარია ვფიქრობ, მოთხოვნის დაკმაყოფილებას შევძლებთ და მთავარია პროდუქცია ექსპორტზე გავიტანოთ", - აცხადებს ოთარ მერებაშვილი.მანვე აღნიშნა, რომ ამ ეტაპზე კასპის საკონსერვო ქარხნის პროდუქცია ექსპორტზე აქტიურად გადის ისეთ ქვეყნებში როგორიც არის გერმანია, აშშ, ავსტრია, პოლონეთი და სხვა.შეგახსენებთ, კასპის საკონსერვო ქარხანა (შპს TMT) 2006 წელს, კასპის საკონსერვო კომბინატის ბაზაზე დაფუძნდა, რომელიც 1961 წლიდან ფუნქციონირებდა. კომპანია აწარმოებს ნატურალურ, ეკოლოგიურად სუფთა და უსაფრთხო პროდუქციის ნაირსახეობებს, ჯამში 40 სახეობამდე. მათ შორის, ბოსტნეულის კონსერვებს, საწებელებს, მურაბებს, ჯემებს და ა.შ. bp.ge
ჩინეთიდან ქათმის ფეხებზე მოთხოვნა არსებობს, თუმცა არ მგონია მოცულობის კუთხით, საქართველო მიმზიდველი ბაზარი იყოს, - ამის შესახებ კომპანია "ჩირინას" (ბრენდი "ბიუ-ბიუ") დამფუძნებელმა რევაზ ვაშაკიძემ "ბიზნესპარტნიორთან" განაცხადა.მისივე თქმით, ქათმის ფეხების გამო კომპანია წარმადობის ზრდას არ გეგმავს, თუმცა თუ ჩინეთის ბაზარი გაიხსნება, აღნიშნული მიმართულებით მუშაობა შესაძლებელია. "ჩინეთის მოსახლეობა 1.41 მილიარდია. ამ ქვეყანაში საწარმოებიც არის და სხვა ყველაფერი. საქართველოში მოსახლეობა,დაახლოებით, 3.5 მლნ-ს შეადგენს. ჩვენ რა უნდა შევთავაზოთ ჩინეთს? ეს ყველაფერი არარეალურია. ჩინეთისთვის რაოდენობრივად საინტერესო ბაზარი ვიქნებით? ქათმის წარმოება ჩვენთან მინიმალურია. ჩინეთიდან ქათმის ფეხზე მოთხოვნა არის, თუმცა როგორც უკვე აღვნიშნე საქართველოში წარმოების მოცულობა მცირეა. მე 5 წელი ვმუშაობდი ამ საკითხზე. მათ შორის, ფეხის, კისრის და თავის ექსპორტზე, თუმცა ჩინეთის ბაზარზე პროდუქციის გატანა საკმაოდ რთული იყო და არ გამოვიდა. თუ სახელმწიფოებს შორის ეს საკითხები მოწესრიგდება შემდეგ შესაძლებელია ამაზე ფიქრი დავიწყოთ. ჩინეთი საკმაოდ ჩაკეტილი ბაზარია და იქ ექსპორტი თითქმის შეუძლებელი იყო. ახლა გავიგეთ, რომ მემორანდუმები ფორმდება და ვნახოთ როგორ იქნება. აღსანიშნავია, რომ ჩინელები თავადაც იყვნენ საქართველოში ჩამოსულები და თქვეს, რომ ქათმის ფეხებს წაიღებდნენ", - აცხადებს რევაზ ვაშაკიძე.ცნობისთვის, საქართველოს გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის სამინისტროსა და ჩინეთის სოფლის მეურნეობის სამინისტროებს შორის ურთიერთთანამშრომლობის მემორანდუმს ეწერება ხელი. გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის მინისტრის დავით სონღულაშვილის ინფორმაციით, აღნიშნული მემორანდუმი საქართველოს შესაძლებლობას გაუხსნის ქათმის ხორცის ექსპორტთან დაკავშირებით. bp.ge
ჩინელები ეძებენ არა ქათმის ხორცს, არამედ ქათმის ფეხებს - ქართულ მეფრინველეობას ექსპორტის ახალი შესაძლებლობა ეძლევა, - ამის შესახებ მეფრინველეობის განვითარების ასოციაციის ხელმძღვანელმა ზურაბ უჩუმბეგაშვილმა "ბიზნესპარტნიორთან" განაცხადა.მისივე შეფასებით, ქათმის ფეხი საქართველოში არც თუ ისე პოპულარულია, თუმცა ჩინელები დიდი სიამოვნებით წაიღებენ. გარდა ამისა, მანვე აღნიშნა, რომ ქათმის ფეხებზე მზარდი მოთხოვნა, საქართველოში ქათმის ხორცის წარმადობას გაზრდის, რაც იმპორტს შეამცირებს. "ჩინური სამზარეულოდან გამომდინარე, ქათმის ფეხი მათთვის დელიკატესია. აღნიშნულ ნაწილს ამუშავებენ მარინადში, სოიოში და სხვადასხვა საკმაზში. სავსებით პერსპექტიული მიმართულებაა.რაც შეეხება ხორცს - დღევანდელი მდგომარეობით, ყველაზე დიდი რაოდენობის გაყინული ქათმის ხორცი, ფილე საქართველოში სწორედ ჩინეთიდან შემოდის. შესაბამისად, ჩინეთიდან ეს ქათმის ფილე გააგრძელებს შემოსვლას, ხოლო საქართველოდან ჩინურ ბაზარზე ქათმის ფეხებს გავიტანთ. ჩინეთთან ექსპორტის საკითხი საქართველოს მხრიდან წახალისებულია, მაგრამ ჩინეთის მხრიდან არის ხოლმე გარკვეული ბარიერები, თუმცა რადგან სამთავრობო დონეზე ეწერება მემორანდუმებს ხელი, ეს ბარიერები, სავარაუდოდ, ჩინეთის მხრიდანაც აღარ იქნება. აღსანიშნავია, რომ ჩინეთის ბაზარი იმდენად დიდია, რომ ჩვენი პროდუქცია მათთვის ზღვაში წვეთია, მაგრამ ქათმის ფეხზე გაზრდილი მოთხოვნა ქვეყნის შიგნით, წარმოებებს გაზრდის. წარმოებაში თითოეული თეთრი ითვლება და ქათმის ნაწილები დაბალ ფასში გადის, ამ პროდუქციას "სასუპე ნაკრები" (თავი, ფეხები, კისერი) ჰქვია და ჩალის ფასად იყიდებოდა. ახლა, როცა მოთხოვნა და ფასი გაიზრდება, რა თქმა უნდა, შესაძლებელია წარმადობა გაიზარდოს. თუ წარმოება გაიზრდება, იმპორტი შემცირდება", - აცხადებს ზურაბ უჩუმბეგაშვილი. ცნობისთვის, საქართველოს გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის სამინისტროსა და ჩინეთის სოფლის მეურნეობის სამინისტროებს შორის ურთიერთთანამშრომლობის მემორანდუმს ეწერება ხელი. გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის მინისტრის დავით სონღულაშვილის ინფორმაციით, აღნიშნული მემორანდუმი საქართველოს შესაძლებლობას გაუხსნის ქათმის ხორცის ექსპორტთან დაკავშირებით. bp.ge
ორგანული (გარდამავალი ბიო) ვაშლის მწარმოებელი კომპანიის "ბიო ბაღების" წარმოების ხელმძღვანელის, დავით ჯაფარიძის შეფასებით, საქართველოში ბიო მიმართულების განვითარება ძალიან მნიშვნელოვანია, თუმცა აღნიშნული პროცესი დიდ შრომასთან ასოცირდება.როგორც დავით ჯაფარიძე "ბიზნესპარტნიორთან" განმარტავს, "ბიო ბაღებს" პროდუქტის მოყვანაში უცხოელი აგრონომები, იტალიელები ეხმარებიან."მოგეხსენებათ, ბიო მიმართულება ეკოლოგიურად ძალიან სუფთა პროდუქტია, პესტიციდებს არ შეიცავს - შესაბამისად, საქართველოში ამ მიმართულების განვითარება ძალიან მნიშვნელოვანია. პირველ რიგში, ჯანმრთელობის კუთხით, თუმცა დიდ შრომასთან ასოცირდება. კერძოდ, აღნიშნული მიმართულება დიდ თეორიულ ცოდნას საჭიროებს, აგრონომიულ მომსახურებას უცხოელი აგრონომები, იტალიელები გვიწევენ. ჯანსაღი პროდუქტის წარმოებას დაკვირვება, სიფრთხილე უნდა, ჩვენ აღნიშნული გამოცდილება ნაკლები გვაქვს, ამიტომ უცხოელების ჩართულობა გვჭირდება. ბუნებისთვის, ადამიანისთვის ბიოლოგიურად სუფთა პროდუქტი კარგია - აი, მაგალითად, ისევე როგორც ავტომანქანა, რომელსაც გამონაბოლქვი არ აქვს. რა თქმა უნდა, არ ვამბობ, რომ ჩვეულებრივი პროდუქტი, ჯანმრთელობისთვის მავნეა, ყველაფერს თავის სტანდარტი აქვს, ამ მიმართულებით ჩვენი ქვეყანა საკმაოდ წინაა წასული, მაგრამ ორგანული წესით მოყვანილ პროდუქტი ეკოლოგიურად უფრო სუფთა გახლავთ", - აღნიშნავს "ბიო ბაღების" წარმოების ხელმძღვანელი.დავით ჯაფარიძე კომპანიის წარმოების შესახებ დეტალურად საუბრობს და აღნიშნავს, რომ ამჟამად, მეურნეობა ბიოსერტიფიცირების პროცესშია."ვაშლის მოყვანა და ბიოსერტიფიცირება 2023 წელს დაიწყო. ამასთან, სპეციალურად ბიო წარმოებისთვის განკუთვნილი ვაშლის ჯიშები შეირჩა, რომლებიც სხვადასხვა, დაავადებების მიმართ რეზისტენტულია. ორგანული წესით ვაშლის წარმოება განსაკუთრებული პირობების დაცვას გულისხმობს, მაგალითად, პროდუქტის მოყვანისას გამოიყენება, მხოლოდ ორგანული სასუქი და ბიო პრეპარატები, არ ვიყენებთ პესტიციდებს და ა.შ.ჩვენ 2 ჯიშის ვაშლი მოგვყავს: "ვები", რომელიც განსაკუთრებულად ტკბილი გემოთი გამოირჩევა და მეორე: "რუბელიტი", რომელსაც არომატული გემო აქვს. ვფიქრობ, როდესაც ბაღები სრულ მსხმოიარობაში შევა დაახლოებით, 400 ტონამდე ნედლეულს მივიღებთ -წარმადობა წლებთან ერთად გაიზრდება. ჩვენი მიმართულების პოპულარიზება იმედია, მალე დაიწყება და ამ სფეროს განვავითარებთ.რაც შეეხება გაყიდვების მიმართულებას, ვაშლის რეალიზაცია 2024 წელს დავიწყეთ, ადგილობრივ ბაზარზე წარმოდგენილი ვართ: "აგროჰაბში", "ნიკორაში", "ფრესკოში", "გუდვილში და ე.წ. უბნის მაღაზიებშიც", - აცხადებს კომპანიის წარმოების ხელმძღვანელი.ცნობისთვის, ბიო ბაღები გორის მუნიციპალიტეტში, სოფელ ზერტში 8 ჰა-ზე ორგანული წესით ვაშლის მოყვანას აწარმოებს, მეურნეობა ბიოსერტიფიცირების პროცესშია. ამასთან, 2024 წელს ბაღს "გარდამავალი ბიო"-ს სტატუსი მიენიჭა. კომპანია ბიოსერტიფიკატის მიღებას 2027 წლისთვის ელოდება.bp.ge
ღვინის მიმართ მოთხოვნის შემცირება თვალსაჩინოა, ახალი თაობა ღვინოს ნაკლებად მოიხმარს, - ამის შესახებ მეღვინეობა Winiveria-ის დამფუძნებელმა და დირექტორმა ზვიად გურაშვილმა “ბიზნესპარტნიორთან” განაცხადა.მისივე თქმით, მოთხოვნის შემცირების ერთ-ერთი მიზეზი შეიძლება იყოს ის, რომ ხარისხიანი ღვინო ძვირფას პროდუქტად ითვლება და შესაძლოა, ყველასთვის ხელმისაწვდომი არ არის."გამომდინარე იქიდან, რომ ჩვენ 18 ქვეყანაში გავდივართ ექსპორტზე, ყოველდღიური შეხება გვაქვს ბაზრის ტენდენციებზე. ახალი თაობა ნაკლებად მოიხმარს ღვინოს, ამის მიზეზად რამდენიმე ფაქტორი შეიძლება ჩაითვალოს, მათ შორის, ახალი თაობისთვის გარკვეულ პროდუქტებზე, სხვადასხვა თრობის საშუალებებზე ხელმისაწვდომობის ზრდა. ისინი გართობისა და განტვირთვის სხვა გზებს მიმართავენ და სწორედ ამიტომ, მოთხოვნა მათი მხრიდან ნაკლებია.ამასთან, უნდა აღინიშნოს რუსეთ-უკრაინის ომის გავლენაც. გარკვეული ფინანსური კრიზისის წინაშე დადგა ევროპის მოსახლეობა. ადამიანს, რომლებიც ხშირად სვამდნენ ღვინოს, ეს მოხმარება შემცირებულია. ასევე, საქართველოსთვის მნიშვნელოვანი ბაზრები იყო რუსეთი და უკრაინა და ამ ომიდან გამომდინარე ხარისხიან და მაღალფასიან პროდუქტზე დღითი დღე მცირდება მომხმარებელიც და მოთხოვნაც”, - განაცხადა ზვიად გურაშვილმა.კომპანიის დამფუძნებლის ცნობით, ამ ეტაპზე მათი წარმადობის 70% ექსპორტზე იყიდება, ხოლო 30% ადგილობრივ ბაზარზე. კომპანია ექსპორტის მიმართულებით გაფართოებაზე მუშაობას აგრძელებს.ცნობისთვის, მეღვინეობა Winiveria 1995 წელს კახეთში, სოფელ ვარდისუბანში დაფუძნდა. მარანი თავდაპირველად დაახლოებით, 4 სახეობის ქვევრის ღვინოს აწარმოებდა. 2014 წელს, კი გაფართოვდა და ახალი მარანი ააშენა, რომელიც თანამედროვე წარმოებაა და 1 მლნ. ბოთლზეა გათვლილი. დღესდღეობით მეღვინეობა 23 დასახელების პროდუქტს აწარმოებს, მათ შორის, 17 სახეობის ღვინოს, 2 სახეობის ცქრიალას, 2 სახეობის პეტნატს და 2 სახეობის ჭაჭას.bp.ge
მეღვინეობა Winiveria აზიის ბაზარზე განვითარებას გეგმავს. როგორც კომპანიის დამფუძნებელმა და დირექტორმა ზვიად გურაშვილმა "ბიზნესპარტნიორთან" აღნიშნა, Winiveria სანდო და მყარ პარტნიორს ეძებს, რომელთანაც გრძელვადიან თანამშრომლობას შეძლებს.მეღვინეობის დამფუძნებელი აცხადებს, Winiveria-ის გაყიდვების 30% ადგილობრივ ბაზარზე მოდის, ხოლო 70% ექსპორტზე იყიდება."მეღვინეობა Winiveria 1995 წელს კახეთში, სოფელ ვარდისუბანში დაფუძნდა. თავდაპირველად დაახლოებით, 4 სახეობის ქვევრის ღვინოს ვაწარმოებდით. 2014 წელს, გავფართოვდით და ახალი მარანი ავაშენეთ, რომელიც თანამედროვე წარმოებაა, რომელიც 1 მლნ. ბოთლზეა გათვლილი. დღესდღეობით ჩვენ 17 სახეობის ღვინოს ვაწარმოებთ, ასევე, 2 სახეობის ცქრიალას, 2 სახეობის პეტნატს და 2 დასახელების ჭაჭას. ანუ ჯამში 23 დასახელების პროდუქტი გვაქვს. წელს ასევე, გავაკეთეთ ახალი ბრენდი, რომელსაც ჰქვია "აკაპელა". აღნიშნული პროდუქტი ქსელური მარკეტებისთვის შევქმენით, რადგან Winiveria პრემიუმ სეგმენტის ღვინოა და შედარებით მაღალ ფასშია. "აკაპელას" ბრენდში სულ 2 სახეობის ღვინოა და ქსელურ მარკეტებში იყიდება. Winiveria-ის მიმართულებით ლიდერი პოზიციები გვიკავია ადგილობრივ ბაზარზე, სხვადასხვა ქსელში, HoReCa სექტორსა, თუ ღვინის მაღაზიებში. რაც შეეხება ექსპორტის მიმართულებას - 18 ქვეყანას მოიცავს ჩვენი გაყიდვები. მათ შორის, წარმოდგენილები ვართ ევროპულ და ამერიკულ ბაზარზე. აშშ-ში 2018 წლიდან ვართ წარმოდგენილები, თუმცა ნელი ტემპით მიდიოდა განვითარება, რის გამოც იმპორტიორი შევცვალეთ და წლევანდელ წელს 22 შტატს მოვიცავთ და კიდევ უფრო მეტად განვითარების მოლოდინი მაქვს. რაც შეეხება ახალ ბაზრებს - რა თქმა უნდა, ჩვენთვის ძალიან საინტერესოა ისეთი ქვეყნები, სადაც არ ვართ წარმოდგენილი და ასეთია, აზიის ქვეყნები, მათ შორის, იაპონია და სამხრეთ კორეა. გარდა ამისა, ჩვენთვის საინტერესოა, პოლონეთის ბაზარი. მომავალში სწორედ ამ მიმართულებით ვიმუშავებთ", - აცხადებს ზვიად გურაშვილი. bp.ge
სოფლის მეურნეობის სამეცნიერო-კვლევითმა ცენტრმა ჩრდილოეთ მაკედონიის სოფლის მეურნეობის ინსტიტუტთან მემორანდუმი გააფორმა
"საქართველოს მელიორაციას" ტექნიკური უნივერსიტეტის სტუდენტები სტუმრობდნენ
"თევზის შესაბოლ საწარმოებში კრიტიკული შეუსაბამობები გამოვლინდა" - კონტროლი განხორციელდა 200-მდე ობიექტში
აშშ-ში გამართულ საერთაშორისო გამოფენაში 6 ქართული აგროკომპანია მონაწილეობდა
მიმდინარე წელს, სხვადასხვა ლოკაციიდან ამოღებულია 32 ერთეული თევზმახე და 6700 მეტრზე მეტი სიგრძის სხვადასხვა ტიპის ბადე