
კახეთში, ყვარლის რაიონ სოფელ ახალსოფელში მდებარე "გუგოშვილების მარნის" დამფუძნებლის, თამაზ გუგოშვილის ინფორმაციით, ბიო ღვინის შეძენა, როგორც ადგილობრივი, ასევე უცხოელი მომხმარებლების მცირე ნაწილს სურს.როგორც მარნის დამფუძნებელი "ბიზნესპარტნიორთან" განმარტავს, უცხოელი ვიზიტორები უფრო ტრადიციული ღვინით ინტერესდებიან, ხოლო ადგილობრივი მოსახლეობა ბიო ღვინის შეძენაზე თავს, შესაძლოა, ფასის გამო იკავებდეს.თამაზ გუგოშვილის ცნობით, ბიო ვენახის მოვლა საკმაოდ დიდ თანხებს უკავშირდება, რაც შემდგომ ღვინის ფასზეც სარკისებური ეფექტით აისახება. როგორც "გუგოშვილების მარნის" დამფუძნებელი აღნიშნავს, დაკვირვების შედეგად დაასკვნა, რომ ბიო ღვინის შეძენით მაინც უფრო ადგილობრივი მოსახლეობაა დაინტერესებული."გუგოშვილის მარანი" მცირე რაოდენობის ბიო ღვინოს აწარმოებს, უფრო ზუსტად, შავ ღვინოს, თუმცა დიდი წილი ტრადიციულ ღვინის მიმართულებაზე მოდის. ბიო მევენახეების განვითარება, რა თქმა უნდა, მომხმარებლის რაოდენობაზეა დამოკიდებული, სიმართლე, რომ ვთქვათ მსურველების რაოდენობა მცირეა. ამასთან, ბიო ღვინის წარმოება ტრადიციულთან შედარებით, გაცილებით ძვირი ჯდება და რაც ყველაზე მთავარი ნიუანსია - ნაკლები მომხმარებელი ჰყავს. ამ ყველაფრის განმაპირობებელი ფაქტორი, ცხადია, ფასიც არის. ელემენტარულია, როდესაც პროდუქტის მოყვანა ძვირი ჯდება, გასაყიდი ფასიც მატულობს. უცხოელ მომხმარებლებს მარანში სტუმრობის დროს ტრადიციული ღვინის გასინჯვა სურთ. ჩემი აზრით, ბიო მიმართულებით, მომხმარებლების რაოდენობა წინა წელთან შედარებით არ გაზრდილა - იმავე გახლავთ", - აღნიშნავს თამაზ გუგოშვილი.მარნის დამფუძნებელი უშუალოდ კომპანიის შესახებაც საუბრობს და ხაზს უსვამს, რომ წელიწადში დაახლოებით, 25 000 ბოთლ ღვინოს აწარმოებს."პირველ რიგში, რქაწითელი, ქინძმარაული, მშრალი საფერავი, 2 სახის ჭაჭა და კონიაკი გვაქვს. ვენახი 16 ჰექტარი გვაქვს - ადგილობრივ ბაზარზე წარმოდგენილი ვიყავით, მაგრამ კორონა ვირუსის შემდეგ თანამშრომლობა შევწყვიტეთ, რადგან ჩვენი ბაზარი ძალიან ჩავარდა. ამჟამად, მომხმარებლები ღვინოს ადგილზე ყიდულობენ. ექსპორტი იტალიაში, უკრაინაში გვქონდა, მაგრამ ახლა ექსპორტიც აღარ გვაქვს, რადგან იტალიამ ღვინის დიდი რაოდენობით მოითხოვა მიწოდება და ვერ შევძლებდით, ხოლო უკრაინაში, რაც ხდება მოგეხსენებათ. უცხოეთიდან ყველაზე ხშირად რუსეთიდან და ისრაელიდან გვსტუმრობენ. მომხმარებლების 80% უცხოელები არიან, მცირე ნაწილი კი, 20% ადგილობრივი მოსახლეობა გახლავთ", - აღნიშნავს თამაზ გუგოშვილი.შეგახსენებთ, რომ "გუგოშვილების მარნის" დამფუძნებელმა "ბიზნესპარტნიორთან" ვიზიტორების რაოდენობაზეც ისაუბრა და ხაზი გაუსვა, რომ კომპანიას ხშირი სტუმრები ისრაელიდან ჰყავდა, თუმცა ახლა ომის დასრულების მიუხედავად, მაინც უარყოფითი ტენდენცია გრძელდება.ცნობისთვის, კახეთში, ყვარლის რაიონ სოფელ ახალსოფელში მდებარე "გუგოშვილების მარანი" ადგილობრივ ბაზარზე 2016 წლიდან ოპერირებს.bp.ge

ყველაზე ძვირს ქართულ ღვინოში ამერიკა, კორეა და იაპონია იხდის, პრემიუმ ღვინისთვის ეს იდეალური ბაზრებია, - ამის შესახებ მეღვინეობა "ღვინის ქურდების" თანადამფუძნებელმა ზაზა ასათიანმა "ბიზნესპარტნიორთან" განაცხადა. მისივე თქმით, მეღვინეობა კორეის ბაზარზე გასვლას, მიმდინარე წლის სექტემბრიდან გეგმავს.მისივე ინფორმაციით, აღნიშნულის გარდა, კომპანიას აქტიური მოლაპარაკება აქვს ჩინეთსა და იაპონიასთან და სავარაუდოდ, ახლო მომავალში სიახლეები აღნიშნული მიმართულებითაც იქნება. "ექსპორტის მიმართულებაზე აქტიურად ვმუშაობთ. რამდენიმე კვირის წინ კორეაში ვიყავით გამოფენაზე. აღნიშნულ ღონისძიებაზე ასევე, კონტაქტი დავამყარეთ იაპონურ კომპანიასთან, რომელიც კორეაში იყო ჩამოსული. აღნიშნული კომპანია ოპერირებს როგორც კორეის, ასევე იაპონიის ბაზარზე და თუ ჩვენს შორის ურთიერთობა დამყარდება, ეს იაპონიის ბაზარზე გასვლასაც ნიშნავს. რაც შეეხება ამერიკის ბაზარს - აქ აპრილში გავგზავნეთ ღვინო და ძალიან მოეწონათ. შესაბამისად, ვფიქრობთ, რომ ამ მიმართულებით აქტიური ექსპორტი წლის მეორე ნახევრიდან უნდა დაიწყოს. ამ ყველაფრიდან გამომდინარე, ვფიქრობთ, რომ კომპანიის გაყიდვები მიმდინარე წელს 30%-ით გაიზრდება. ამ ეტაპზე საკმარისი რაოდენობები გვაქვს, თუმცა მომდევნო წლიდან, ვფიქრობთ, რომ წარმადობა 50%-ით გავზარდოთ. ჩვენ ყურძენს ვაბარებთ სხვადასხვა კომპანიაში და მომდევნო წელს სავარაუდოდ, არ ჩავაბარებთ და წარმადობას გავზრდით. პრიორიტეტებად, რომ დავალაგოთ ამერიკა, იაპონია და კორეა განსაკუთრებით სტრატეგიულად მნიშვნელოვანი ბაზრებია, რადგან მაღალი საფასო კატეგორიის ღვინო გადის", - აცხადებს ზაზა ასათიანი.მანვე აღნიშნა, რომ "ღვინის ქურდების" ყველაზე დიდი ბაზარი ნორვეგიაა, სადაც მათი პროდუქცია, დაახლოებით 320 მაღაზიაშია წარმოდგენილი."ამჟამად, საფრანგეთშიც კარგი პოზიციები გვაქვს და ასევე, ავსტრიაშიც. შეიძლება ითქვას, რომ დღეის მდგომარეობით, მეღვინეობის წარმადობის 95% ექსპორტზე იყიდება, ხოლო 5% ადგილობრივ ბაზარზე - "8000 მოსავალში", - აღნიშნა ზაზა ასათიანმა.რაც შეეხება ადგილობრივ ბაზარს - როგორც მეღვინეობის თანადამფუძნებელი აღნიშნავს, კომპანია HoReCa სექტორის და პრემიალური ქსელური მარკეტების კუთხით განვითარებას გეგმავს. შეგახსენებთ, ღვინის კომპანია „ღვინის ქურდები“ 2015 წელს წინანდალში დაფუძნდა. დაფუძნებიდან პირველი ორი წელი კომპანიის საქმიანობის კონცეფცია მოიცავდა მევენახე გლეხების მოძიებას მთელი ქვეყნის მასშტაბით და მათ გადაყვანას ეკოლოგიურად სუფთა პროდუქციის წარმოებაზე, ასევე კომპანია მათ ღვინის ბრენდირებასა და სარეალიზაციო ქსელში პროდუქციის გატანაში ეხმარებოდა.bp.ge

მარნების განვითარება სახელმწიფოსთვის ერთ-ერთ პრიორიტეტს წარმოადგენს. მცირე მარნების დამფუძნებლების ნაწილი "ბიზნესპარტნიორთან" აცხადებენ, რომ სახელმწიფოს მხრიდან დარგზე ხელშესახები მხარდაჭერა ხორციელდება, თუმცა, იმისთვის, რომ მევენახეს განვითარების სურვილი კიდევ უფრო ჰქონდეს, აუცილებელია მხარდაჭერის უფრო გაფართოება/გაზრდა.მათი ნაწილი სექტორის განვითარების პერსპექტივებზე საუბრისას აცხადებს,რომ არის მთელი რიგი საკითხები/გამოწვევები, რომელთა გადაჭრაც, დარგს იმაზე უფრო მეტად წასწევს წინ, ვიდრე დღეს არის. მათ შორის, ესენია: სწორხაზოვანი მარკეტინგული ჩართულობა, სახელმწიფოს მხრიდან კიდევ უფრო მეტი ხელშეწყობა, კარგი საკონსულტაციო სერვისები და ინფრასტრუქტურის განვითარება."ექიმის ბიო მარნის", "გახელაძის მარნის", "მარანი ველისციხურის" დამფუძნებლები ჩვენთან საუბარში აღნიშნავენ, რომ სახელმწიფო მევენახის განვითარების მიმართულებით ჩართულია, თუმცა გააქტიურება და ზემოთ ჩამოთვლილი გამოწვევების გადაჭრა, ქართული ღვინის პოპულარიზაციასა და ხარისხის გაზრდაზე სარკისებური ეფექტით აისახება."საკუთარი ვენახი მაქვს, რომელიც 1 ჰექტარს მოიცავს. მცირე მეწარმეობას ვეწევი, თუმცა ორიენტირებული ვარ, რომ პრემიუმ ხარიხის ღვინო ვაწარმოო. ჯამში 3 ჯიშის ყურძნისგან 5 სახეობის ღვინოს ვიღებ. კერძოდ, გაშენებული მაქვს: რქაწითელი, საფერავი და ხიხვი, ხოლო ვაწარმოებ - საფერავს, რქაწითელს, ევროპულად დაყენებულ საფერავს და როზეს. მინდა გითხრათ, რომ მომხმარებლების მხრიდან, თითქმის ყველა ღვინოზე მოთხოვნა საკმაოდ დიდია. ამჟამად, წარმადობა გავზარდე და 5 000 ბოთლამდე ღვინოს ვაწარმოებ. ამ ყველაფრის პარალელურად, მომხმარებელთა რაოდენობა გაიზარდა.ხაზი მინდა გავუსვა, ღვინის საერთაშორისო ღონისძიებებში მონაწილეობას - განსაკუთრებით ქართული ღვინის პოპულარიზაციისთვის ძალიან მნიშვნელოვანია. სახელმწიფოს მხრიდან, რაც მეტია მარკეტინგული ჩართულობა მით უკეთესია, ცნობადობის გაზრდა ეს ძალიან აქტუალური საკითხია! უცხოეთში ყველანაირ ღვინოს თავისი მომხმარებელი ჰყავს.გამოწვევებს რაც შეეხება, ვფიქრობ, განსაკუთრებით ხელშეწყობა მცირე მარნებს სჭირდება. ძალიან კარგი საკონსულტაციო სერვისებია, მაგრამ უშუალოდ სხვადასხვა, აღჭურვის გრანტები, პროექტები, რომ იყოს ძალიან კარგი იქნებოდა", - აღნიშნავს გურჯაანის მუნიციპალიტეტში, სოფელ ჩუმლაყში მდებარე, ექიმის ბიო მარნის დამფუძნებელი, მარინა კაკიაშვილი- რუაძე."გახელაძის მარნის" წარმომადგენლის, ვიქტორ გახელაძის ინფორმაციით, სახელმწიფო მცირე მარნებს საერთაშორისო გამოფენებში მონაწილეობის მიმართულებით გვერდში უდგას, თუმცა, ამ კუთხით კიდევ უფრო მეტად გააქტიურება, მცირე მარნებს განვითარების საშუალებას მისცემს."ამ ეტაპზე, ნახევარი ჰექტარი ვენახი გვაქვს, ყურძენს ადგილობრივი მოსახლეობისგანაც ვყიდულობთ. მხოლოდ მხოლოდ, მიკრო ზონის დამახასიათებელი ჯიშები გვაქვს ესენია: ჩინური გორული მწვანე, შავკაპიტო, პინო ნუარი და თავკვერი. ღვინოს ევროპული წესით ვამზადებთ. ამჟამად, 4 სახის ღვინოს ვაწარმოებთ. წელიწადში დაახლოებით, 3 500 ბოთლ ღვინოს ვაწარმოებთ და მომავალ წელს 5 000 ბოთლამდე გაზრდას ვვარაუდობთ. წინა წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით, მომხმარებელთა რაოდენობა 50%-ით გაიზარდა, საინტერესო შედეგია. აუცილებელია - ძლიერი მარკეტინგული ჩართულობა, რომ ცნობადობა კიდევ უფრო გავზარდოთ. მოგეხსენებათ, ღვინო შეიძლება კარგი გქონდეს, მაგრამ მნიშვნელოვანია, მომხმარებელს ამ ყველაფერს, როგორ მიაწვდი. პოტენციალი ქართულ ღვინოს აქვს, მაგრამ სხვადასხვა, საერთაშორისო მარკეტინგული ჩართულობა კარგი იქნება.აუცილებელია სახელმწიფოს მხრიდან კიდევ უფრო მეტი ჩართულობა, კერძოდ, შეხვედრების მოწყობა, სადაც მევენახეების ჩართულობა აქტიური იქნება. უნდა ვიცოდეთ - სახელმწიფოს რა მიდგომა აქვს, რაში შეუძლია გვერდით დგომა... შესაძლოა, დიდ მეურნეს არ ჰქონდეს სურვილი, მსგავს ღონისძიებაში მონაწილეობის მიღების, მცირე მეურნეობისთვის კი მნიშვნელოვანია. მინდა გითხრათ, რომ მთავრობის ჩართულობა პრივილეგიების კუთხით არ უნდა მოხდეს - ძალიან კარგი იქნება, თუ განვითარდება და სიახლეების კუთხით, მეტად ინფორმირებული ვიქნებით. ასევე აუცილებელია ღვინის საერთაშორისო გამოფენების მიმართულების გააქტიურება - ბოლო დროს აქტუალური ჩინეთის მიმართულება იყო, აღნიშნული ქვეყანა იქნება, თუ ევროპა აუცილებელია გამოფენებში მონაწილეობის კუთხით გააქტიურება. უფრო დეტალურად - მცირე მარნის წარმომადგენელი, როდესაც საერთაშორისო გამოფენაში მონაწილეობას იღებს, რომელიც პირობითად 15 000 ევრო ჯდება, სახელმწიფო უნდა დაეხმაროს. ფინანსური სუბსიდირებას არ ვგულისხმობ, შეუძლია, უცხოეთში ღვინო თავად წაიღოს და განვითარებაში დაეხმაროს", - აცხადებს მარნის წარმომადგენელი."მარანი ველისციხურის" დამფუძნებელი, მაია არუთინოვი გლეხის შრომის უფლებებზე საუბრობს და აცხადებს, რომ სახელმწიფოს მხრიდან, სხვადასხვა, მიმართულების გაუმჯობესებით, მევენახის შრომა კიდევ უფრო უნდა დაფასდეს."ყურძენს მხოლოდ და მხოლოდ, ჩვენი ვენახიდან ვიღებთ. წელიწადში დაახლოებით, 10 000 ბოთლ ღვინოს ვაწარმოებთ. სულ 8 სახის ღვინო გვაქვს: საფერავი, რქაწითელი, ქისი, ხიხვი, ალადასტური და ქისი ევროპულად დამზადებული. განსაკუთრებული პოპულარობით არც ერთი მათგანი არ სარგებლობს, რადგან ეს ყველაფერი ინდივიდუალურია, ზოგს მშრალი, ქვევრის ღვინო მოსწონს, ზოგს ევროპული წესით დამზადებული - მომხმარებლის გემოვნებაზეა დამოკიდებული. წარმადობის გაზრდას, რაც შეეხება, თუ მოთხოვნა გაიზრდება, ცხადია, ადეკვატურად ვიმოქმედებთ. ზოგადად, ღვინოს ადგილზე ვიზიტორებზე ვყიდით, ამ ეტაპზე, ადგილობრივ ბაზარზე წარმოდგენილი არ ვართ. სახელმწიფომ ჩვენი ღვინის პოპულარიზაციაზე უნდა იზრუნოს, სწორი მარკეტინგული ჩართულობა აუცილებელია. როგორც ვიცით, დღეს რეკლამა ყველაფერია... ასევე მნიშვნელოვანი ფაქტორია მევენახეებისთვის ხელის შეწყობა, რომ უფრო მეტად განვითარდეთ. დღეს გლეხს, მევენახეს განვითარების მიზეზი და სურვილი უნდა ჰქონდეს, ხელშეწყობა აუცილებელია", - აღნიშნავს გურჯაანის მუნიციპალიტეტ სოფელ ველისციხეში მდებარე "მარანი ველისციხურის" წარმომადგენელი, მაია არუთინოვი.ტურიზმისა და ღვინის სექტორის განვითარებისთვის ინფრასტრუქტურის პრობლემის გადაჭრის აუცილებლობაზე საუბრობს რესტორატორთა ასოციაციის დამფუძნებელი, შოთა ბურჯანაძეც. როგორც მან გადაცემა "ბიზნესპარტნიორთან" განაცხადა, ვიზიტორისთვის საქართველოში გადაადგილების დროს, მაგალითად, საპირფარეშოების პრობლება ჯერ კიდევ გამოწვევად რჩება. "თბილისში ინდუსტრიული ტურიზმი უფრო თვალსაჩინოა, ტურისტი, რომელიც ქვეყანაში 5-6 დღით ჩამოდის მისი დედაქალაქში 2-3 დღით გაჩერება საკმარისი იქნება. ვიზიტორის რეგიონებში გასვლა, ინფრასტრუქტურული მიმართულებით იქნება, კულინარიული დაინტერესებით, თუ დასავლეთში პირდაპირი ფრენით - ამ მიმართულებების განვითარება ერთ-ერთი აუცილებელი ფაქტორია. სახელმწიფოს ჩართულობაა საჭირო - ინფრასტრუქტურა ყველაზე მნიშვნელოვანია. დღეს ინფრასტრუქტურის საკითხი ყველაზე დიდი გამოწვევაა, მაგალითად, საპირფარეშოს პრობლება, მანიშნებლები და ა.შ. ტურისტისთვის კონკრეტულ ადგილზე მისვლა მარტივი უნდა იყოს, გადაადგილების შესაძლებლობა უნდა ჰქონდეს", - აცხადებს რესტორატორთა ასოციაციის დამფუძნებელი, შოთა ბურჯანაძე.

საკონსერვო წარმოება "კულას" დამფუძნებელი ვანო გოგლიძე "ბიზნესპარტნიორთან" ხილის გაძვირების მიზეზებზე საუბრობს.მისი თქმით, კომპანიისთვის რთული სეზონია, რადგან ხილი წელს განსაკუთრებით არის გაძვირებული, რაც უამინდობის გამო შემცირებულმა მოსავლიანობამ გამოიწვია."ბაზარში ბალი 25 ლარამდე ღირს. აღნიშნული ხილის ასეთი ფასი განპირობებულია იმით, რომ ყინვამ ეს პროდუქტი ყველაზე მეტად დააზიანა, რადგან ბალი უფრო მგრძნობიარეა ყინვისა და სეტყვის მიმართ, ვიდრე სხვა სხვა ხილი. შესაბამისად, ამ მიმართულებით მცირე მოსავლიანობაა, რაც ფასზეც აისახა", - აცხადებს ვანო გოგლიძე.მიუხედავად ხილის გაძვირებისა, როგორც კომპანიის დამფუძნებელი აღნიშნავს, "კულა" პროდუქციის გაძვირებას მიმდინარე წელს არ გეგმავს."ჯერჯერობით საკმარისი მარაგები გვაქვს და თუ ამოგვეწურა, გვირჩევნია წარმადობა შევამციროთ, ვიდრე ფასები გავზარდოთ", - აღნიშნა ვანო გოგლიძემ.ცნობისთვის, დღეის მდგომარეობით, 1 კილოგრამი ბალის ფასი 25 ლარამდე მერყეობს. ამასთან, წინა წელთან შედარებით, გაზრდილია ატმის, გარგარის და სხვა სეზონური ხილის ფასებიც.ამასთან, შეგახსენებთ, რომ მიმდინარე წელს ყინვამ შიდა ქართლის რამდენიმე სოფელში მოსავალი გაანადგურა და დააზიანა. განსაკუთრებულად მძიმე ვითარება იყო ხაშურის მუნიციპალიტეტში.bp.ge

კასპის საკონსერვო ქარხანა (შპს TMT-მა) მზარდი მოთხოვნის მიუხედავად, საექსპორტო ბაზარს ვერ ზრდის, მიზეზი ნედლეულის დეფიციტია.როგორც "ბიზნესპარტნიორთან" საკონსერვო ქარხნის დირექტორი, ოთარ მერებაშვილი აცხადებს, პროდუქტის დეფიციტი რამდენიმე თვის წინ ამინდის გაუარესებამ გამოიწვია. მისივე თქმით, ბლის, ალუბლის, მარწყვის და ზოგადად, ხილის ფასი ძალიან გაიზარდა, რაც ბიზნესზე სარკისებურად აისახება."ჯერჯერობით, ექსპორტის მიმართულებით არ გავფართოებულვართ, პროდუქტს, სადაც ვაგზავნიდით კვლავ იქ გავდივართ. მაგალითად, აშშ, ავსტრია, პოლონეთი, გერმანია და ა.შ. 13 აპრილს შიდა ქართლში ყინვა, რომ იყო ხილი სულ გააფუჭა. წელს ხილის დეფიციტია, აქედან გამომდინარე შეკვეთები ვერ დავიმატეთ. ძირითად პარტნიორებს ვაწვდით პროდუქტს, ფაქტობრივად შეკვეთებს ვერ ავუდივართ, ამიტომ ახალ ხაზს ვერ ვამატებთ.მსგავსი სიტუაციაა ასორტიმენტის გაზრდასთან დაკავშირებით - ვერ ვზრდით, პირიქით დაგვაკლდა... ბალი არ არის, ალუბალი არ გვაქვს, მარწყვის ნაკლებობაა, ტყემლის საწებელი არ გვაქვს, მოკლედ, ხილი არ გვაქვს... გვალვამ შიდა ქართლში ხეხილი სულ გააფუჭა, როგორც უკვე გითხარით, ნედლეულის ნაკლებობაა: ბლის, ალუბლის, მარწყვის ფასები განსაკუთრებით გაიზარდა, თქვენ თქვენც კარგად გეცოდინებათ, რა ფასებია ბაზარზე - ალუბალი, ბალი, ტყემალი და სხვა ხილი გაფუჭდა. შესაბამისად, ნედლეული, რომ შემცირდა ფასიც გაიზარდა. მოგეხსენებათ, ქარხანა ვართ და მხოლოდ კახეთისა და მარნეულის მხარე რას გვიშველის?! მოკლედ, ნედლეულის პრობლემა გვაქვს. წელს დიდი გეგმები გვქონდა და მომავალში რა იქნება ვერ ვიტყვი. ჩვენი ბიზნესი ამინდზე დიდადაა დამოკიდებული.შეკვეთების კონტექსტში, რომ გესაუბროთ დაინტერესება წინა წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით, უფრო დიდი იყო, პროცენტულად ზუსტი ციფრის თქმა გამიჭირდება, თუმცა ხილი, რომ არ გვქონდა, მიწოდება ვერ შევძელით", - აღნიშნავს ოთარ მერებაშვილი.შეგახსენებთ, კასპის საკონსერვო ქარხანა (შპს TMT) 2006 წელს, კასპის საკონსერვო კომბინატის ბაზაზე დაფუძნდა, რომელიც 1961 წლიდან ფუნქციონირებდა. კომპანია აწარმოებს ნატურალურ, ეკოლოგიურად სუფთა და უსაფრთხო პროდუქციის ნაირსახეობებს, ჯამში 40 სახეობამდე. მათ შორის, ბოსტნეულის კონსერვებს, საწებელებს, მურაბებს, ჯემებს და ა.შ. bp.ge

სოფლის მეურნეობის განვითარებაში გვაქვს მნიშვნელოვანი მიღწევები - აგრობიზნესის გამოშვება გაიზარდა გასულ წელს 1 მილიარდი ლარით, - ამის შესახებ საქართველოს პრემიერ-მინისტრმა ირაკლი კობახიძემ პარლამენტში ყოველწლიური მოხსენებით გამოსვლისას განაცხადა.პრემიერის თქმით, აგროსასურსათო პროდუქციის ექსპორტის მოცულობამ შეადგინა 1,7 მილიარდი დოლარი, რაც რეკორდული მაჩვენებელია.„რაც შეეხება სოფლის მეურნეობას და სოფლის განვითარებას, აქაც გვაქვს მნიშვნელოვანი მიღწევები საანგარიშო პერიოდის განმავლობაში. აგრობიზნესის გამოშვება გაიზარდა გასულ წელს 1 მილიარდი ლარით. 2023 წლის მაჩვენებელი იყო 16,6 მილიარდი, გასული წლის მაჩვენებელი არის 17,6 მილიარდი. რაც შეეხება აგროსასურსათო პროდუქციის ექსპორტს, ის ხორციელდება მსოფლიოს 107 ქვეყანაში. გეოგრაფიული დაფარვა და არეალიც მუდმივად ფართოვდება. მთლიანობაში, ექსპორტის მოცულობამ შეადგინა 1,7 მილიარდი დოლარი, რაც არის ასევე რეკორდული მაჩვენებელი. 2023 წელთან შედარებით, ეს მაჩვენებელი გაიზარდა 250 მლნ დოლარზე მეტით, მათ შორის ევროკავშირის ქვეყნებში 180 მლნ დოლარის ექსპორტი განხორციელდა, რაც არის 11%-იანი მატება 2023 წლის მაჩვენებელთან შედარებით“, - განაცხადა პრემიერმა.მთავრობის მეთაურის თქმით, სოფლის მეურნეობის სფეროში გრძელდება სხვა მნიშვნელოვანი პროექტების განხორციელება.„ერთ-ერთი არის შეღავათიანი აგროკრედიტის პროექტი, სადაც გაიცა 889 მლნ ლარის 5218 სესხი 4578 ბენეფიციარზე. ეს პროექტი მნიშვნელოვნად უწყობს ხელს სოფლის მეურნეობის განვითარებას. ასევე, მნიშვნელოვანია აგროდაზღვევის პროგრამა. აქ 6176 უნიკალურ ბენეფიციარზე გაიცა 10 849 პოლისი, გასული წლის განმავლობაში.„დანერგე მომავალი“, ეს არის ძალიან მნიშვნელოვანი პროგრამა. 395 უნიკალური ბენეფიციარი დაფინანსდა 43 მლნ ლარით, საიდანაც სახელმწიფო თანადაფინანსებამ შეადგინა 20 მლნ ლარზე მეტი. მხარდაჭერამ მოიცვა 2400 ჰა-ზე მეტი მიწის ფართობი მთელი ქვეყნის მასშტაბით.მაღალმთიან დასახლებებში გვაქვს სამეწარმეო საქმიანობის ხელშეწყობის პროგრამა. ბიუჯეტი გასულ წელს შეადგენდა 9 მლნ ლარს. მერძევეობის დარგის მოდერნიზაციისა და ბაზარზე წვდომის პროგრამას დაეთმო 24 მლნ ლარი“, - განაცხადა პრემიერმა.

კასპის რაიონ სოფელ ქვემოჭალაში მდებარე "გახელაძის მარნის" დამფუძნებლის, ვიქტორ გახელაძის ინფორმაციით, მომხმარებელთა რაოდენობა 50%-ით გაიზარდა, რაც კმაყოფილ ვიზიტორებსა და ღვინის ხარისხს უკავშირდება.როგორც მარნის დამფუძნებელი აღნიშნავს, კომპანია სექტემბრის ბოლოს ადგილობრივ ბაზარზე გააქტიურებას გეგმავს. კერძოდ, აქამდე "გახელაძის მარნის" მიერ წარმოებული ღვინოების დაგემოვნება/შესყიდვა მხოლოდ მარანში მისულ ვიზიტორს შეეძლო, ახლა კი "გახელაძის მარნის" მიერ წარმოებული პროდუქცია, ღვინის მაღაზიებშიც გაიყიდება."ამ ეტაპზე, ნახევარი ჰექტარი ვენახი გვაქვს, ყურძენს ადგილობრივი მოსახლეობისგანაც ვყიდულობთ. მხოლოდ მხოლოდ, მიკრო ზონის დამახასიათებელი ჯიშები გვაქვს ესენია: ჩინური გორული მწვანე, შავკაპიტო, პინო ნუარი და თავკვერი. ღვინოს ევროპული წესით ვამზადებთ. ამჟამად, 4 სახის ღვინოს ვაწარმოებთ. ჩვენი სოფელში ფილმი "შერეკილებია" გადაღებული და აღნიშნული ფილმის თემატიკა გვინდოდა, რომ გაგვეცოცხლებინა, ამიტომ ღვინის ეტიკეტზე გადმოვიტანეთ.გაყიდვების მიმართულებას, რაც შეეხება - ვფართოვდებით. კერძოდ, მოლაპარაკების რეჟიმში ვართ, მაგალითად, ღვინის მაღაზია Alcorium-თან და კიდევ 2 ღვინის სპეციფიკური მაღაზიის წარმომადგენელთან. აღნიშნულ 3 ღვინის მაღაზიაში მაქსიმუმ სექტემბერში უკვე წარმოდგენილი ვიქნებით. ექსპორტი, ამ ეტაპზე არ გვაქვს, რადგან პირველ რიგში, გვინდა ადგილობრივი ბაზარი მოვიცვათ და განვითარდეთ. ვიზიტორებს რაც შეეხება, უფრო რუსი და უკრაინელი ვიზიტორები გვსტუმრობენ, ევროპელები ნაკლებად. წელიწადში დაახლოებით, 3 500 ბოთლ ღვინოს ვაწარმოებთ და მომავალ წელს 5 000 ბოთლამდე გაზრდას ვვარაუდობთ. წინა წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით, მომხმარებელთა რაოდენობა 50%-ით გაიზარდა, საინტერესო შედეგია", - აღნიშნავს ვიქტორ გახელაძე.ცნობისთვის, კასპის რაიონ სოფელ ქვემოჭალაში მდებარე "გახელაძის" მარანი ადგილობრივ ბაზარზე 3 წელია ოპერირებს.bp.ge

უცხოურ, კერძოდ, იაპონურ ბაზარზე ქართული ღვინის ცნობადობა გაზრდილია. როგორც "ბიზნესპარტნიორთან" გურჯაანის მუნიციპალიტეტში, სოფელ ჩუმლაყში მდებარე, ექიმის ბიო მარნის დამფუძნებელი, მარინა კაკიაშვილი რუაძე აღნიშნავს, ქართული ღვინო იაპონურ საჭმელებს ძალიან შეეფერება, შესაბამისად, უცხოელი მომხმარებლების დაინტერესებაც გაზრდილია.მარნის დამფუძნებლის აზრით, უცხოეთის ბაზარზე სწორი მარკეტინგული კუთხით აქტიური მუშაობა აუცილებელია."ქართული ღვინო იაპონურ საჭმელებს ძალიან შეეფერება. შესაბამისად, უცხოურ ბაზარზე ჩვენი პროდუქტი დღითიდღე უფრო მოთხოვნადი ხდება. ამ ყველაფრის პოპულარიზაციას საქართველოს საელჩო იაპონიაში და ღვინის ეროვნული სააგენტო ძალიან ეწევა. ქართული ღვინო იაპონიაში უკვე ცნობილია... განსხვავებული გემოვნური თვისებები, ისტორია დიდ როლს თამაშობს, ცხადია, უცხოელი ბაზრის მომხმარებლები ამ ყველაფრით ინტერესდებიან. მოგეხსენებათ იაპონელები ტრადიციული ხალხია და სხვის კულტურასაც აფასებენ. ჩინური ბაზარიც არანაკლებ მნიშვნელოვანია, ჩამოთვლილი კომპონენტების ერთად შეკვრით კი, ქართული ღვინო უცხოელებისთვის ღირებულია.ამავდროულად განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია - მარკეტინგული ჩართულობა. კერძოდ, რაც მეტი იქნება საქართველოს მხრიდან, უცხოური ბაზრის მიმართულებით მარკეტინგული სტრატეგიის დაგეგმვა მით უკეთესია. განსაკუთრებით უნდა გამოვყო, მცირე მარნები, მათ განსაკუთრებით სჭირდებათ სახელმწიფოს მხრიდან ხელის შეწყობა. ძალიან კარგი საკონსულტაციო სერვისებია, მაგრამ უშუალოდ სხვადასხვა, აღჭურვის გრანტები, პროექტები, რომ იყოს ძალიან კარგი იქნებოდა", - აღნიშნავს მარინა კაკიაშვილი რუაძე.მარინა კაკიაშვილი საკუთარი ღვინის შესახებაც საუბრობს და აღნიშნავს, რომ წლის განმავლობაში წარმოებული - 5 000 ბოთლიდან ნახევარი ინგლისში გადის, მეორე ნახევარი კი, სწორედ იაპონიაში იყიდება."საკუთარი ვენახი მაქვს, რომელიც 1 ჰექტარს მოიცავს. მცირე მეწარმეობას ვეწევი, თუმცა ორიენტირებული ვარ, რომ პრემიუმ ხარიხის ღვინო ვაწარმოო. ჯამში 3 ჯიშის ყურძნისგან 5 სახეობის ღვინოს ვიღებ. კერძოდ, გაშენებული მაქვს: რქაწითელი, საფერავი და ხიხვი, ხოლო ვაწარმოებ: საფერავს, რქაწითელს, ევროპულად დაყენებულ საფერავს და როზეს. მინდა გითხრათ, რომ მომხმარებლების მხრიდან, თითქმის ყველა ღვინოზე მოთხოვნა საკმაოდ დიდია. ამჟამად, წარმადობა გავზარდე და 5 000 ბოთლამდე ღვინოს ვაწარმოებ. ამ ყველაფრის პარალელურად, მომხმარებელთა რაოდენობა გაიზარდა.ექსპორტს რაც შეეხება, იაპონიასა და ინგლისში გავდივარ. 5 000 ბოთლიდან ნახევარი ინგლისში იყიდება და ნახევარი - იაპონიაში. უცხოეთის ბაზარზე კონკურენცია დიდია, თუმცა მე ბუნებრივ, ბიო ღვინოს ვაწარმოებ, რაც იმას ნიშნავს, რომ ვენახის მოვლა ყოველგვარი ქიმიური ქიმიკატების გარეშე ხდება, როგორი ხასიათის ღვინოც ჩამოყალიბდება ზუსტად ისეთია", - აცხადებს მარნის დამფუძნებელი.ცნობისთვის, გურჯაანის მუნიციპალიტეტში, სოფელ ჩუმლაყში მდებარე, ექიმის ბიო მარნის ვენახი 1 ჰექტარზეა გაშენებული.შეგახსენებთ, რომ საქართველოს საგანგებო და სრულუფლებიანმა ელჩმა იაპონიაში, თეიმურაზ ლეჟავამ “ბიზნესპარტნიორთან” ინტერვიუში განაცხადა, რომ ქართული ღვინის უნიკალური ისტორია საკმარისი არ არის და აღნიშნულ ქვეყანაში მარკეტინგული კომუნიკაცია სტრატეგიულად უნდა დაიგეგმოს.bp.ge

გურჯაანის მუნიციპალიტეტ სოფელ ველისციხეში მდებარე მარანი "ველისციხურის" დამფუძნებელი, მაია არუთინოვი "ბიზნესპარტნიორთან" აცხადებს, რომ პასუხისმგებლობის აღება აუცილებელია, კერძოდ, ნებისმიერმა მწარმოებელმა არა მხოლოდ, ყურძენი, არამედ ყველა პროდუქტი ბიოლოგიურად სუფთად, ზედმეტი შხამქიმიკატების გარეშე უნდა აწარმოოს. მაია არუთინოვის ინფორმაციით, საქართველოში ბიო მევენახეობის განვითარება აუცილებელია, თუმცა ამ ეტაპზე, მარანი "ველისციხური" აღნიშნული მიმართულებით დაკავებული არ არის, რადგან სოფელში მოსახლეების უმრავლესობას ვენახი გაშენებული მიჯრით აქვს და ყურძენს ყველა წამლავს."ყურძენს მხოლოდ და მხოლოდ, ჩვენი ვენახიდან ვიღებთ. წელიწადში დაახლოებით, 10 000 ბოთლ ღვინოს ვაწარმოებთ. სულ 8 სახის ღვინო გვაქვს: საფერავი, რქაწითელი, ქისი, ხიხვი, ალადასტური და ქისი ევროპულად დამზადებული. განსაკუთრებული პოპულარობით არც ერთი მათგანი არ სარგებლობს, რადგან ეს ყველაფერი ინდივიდუალურია, ზოგს მშრალი, ქვევრის ღვინო მოსწონს, ზოგს ევროპული წესით დამზადებული - მომხმარებლის გემოვნებაზეა დამოკიდებული. წარმადობის გაზრდას, რაც შეეხება, თუ მოთხოვნა გაიზრდება, ცხადია, ადეკვატურად ვიმოქმედებთ. ზოგადად, ღვინოს ადგილზე ვიზიტორებზე ვყიდით, ამ ეტაპზე, ადგილობრივ ბაზარზე წარმოდგენილი არ ვართ.ჩვენ ბიო მევენახეობა არ გვაქვს, რადგან ჩვენი სოფელი მცირე მიწიანია. კიდევ უფრო, რომ დავაზუსტო, ვენახი მიჯრით გვაქვს და ყველა წამლავს. შესაბამისად, ბიო მევენახეობის წარმოების საშუალება ნამდვილად არ გვაქვს. საქართველოში ბიო მევენახეობის განვითარება ძალიან მნიშვნელოვანია, რადგან ფაქტობრივად ჯანსაღ პროდუქტს ვეღარ ვიღებთ. რა თქმა უნდა, როდესაც ჯანსაღია ყურძენი, კარგია. რაღაცნაირად ვცდილობთ, ვენახში ბიო მევენახეობასთან მიახლოებული წამლები გამოვიყენოთ, მაგრამ მთავარი ამბავია, რომ 10 ჰექტარზე არავინ უნდა შეწამლოს ვენახი, როდესაც რეალობა სულ სხვაა - ჩვენც ბიო არ გამოგვდის. მნიშვნელოვანია, რომ ამ მიმართულებით, პასუხისმგებლობა ყველამ აიღოს და ბიოლოგიურად სუფთა ყურძენი აწარმოოს. მინდა გითხრათ, რომ არა მხოლოდ ყურძენი, არამედ ხილი და ნებისმიერი პროდუქტი. უცხოელებს და არა მხოლოდ, ყველას ბიო პროდუქტი აინტერესებს. აღნიშნული ვფიქრობ, სწორი მიდგომაა - ნაკლებად შეწამლული, ბიოლოგიურად პროდუქტი შეძენა ყველას სურს", - აღნიშნავს მაია არუთინოვი.ცნობისთვის, "მარანი ველისციხური" გურჯაანის მუნიციპალიტეტ სოფელ ველისციხეში მდებარეობს, სადაც 8 სახის ღვინის წარმოება ხდება. ვენახი კი, 10 ჰექტარს მოიცავს.bp.ge

გურჯაანის მუნიციპალიტეტ სოფელ ველისციხეში მდებარე "მარანი ველისციხურის" დამფუძნებლის, მაია არუთინოვის ინფორმაციით, ექსპორტის მიმართულებით სიახლე აქვს, კერძოდ, მომავალ წელს, "ველისციხურის" ღვინო იტალიის ბაზარზე იქნება წარმოდგენილი.როგორც მარნის დამფუძნებელი "ბიზნესპარტნიორთან" აღნიშნავს, იტალიელ პარტნიორებს განსაკუთრებით კახური ტრადიციული ქვევრის ღვინო მოსწონთ."ყურძენს მხოლოდ და მხოლოდ, ჩვენი ვენახიდან ვიღებთ. წელიწადში დაახლოებით, 10 000 ბოთლ ღვინოს ვაწარმოებთ. სულ 8 სახის ღვინო გვაქვს: საფერავი, რქაწითელი, ქისი, ხიხვი, ალადასტური და ქისი ევროპულად დამზადებული. განსაკუთრებული პოპულარობით არც ერთი მათგანი არ სარგებლობს, რადგან ეს ყველაფერი ინდივიდუალურია, ზოგს მშრალი, ქვევრის ღვინო მოსწონს, ზოგს ევროპული წესით დამზადებული - მომხმარებლის გემოვნებაზეა დამოკიდებული. წარმადობის გაზრდას, რაც შეეხება, თუ მოთხოვნა გაიზრდება, ცხადია, ადეკვატურად ვიმოქმედებთ. ზოგადად, ღვინოს ადგილზე ვიზიტორებზე ვყიდით, ამ ეტაპზე, ადგილობრივ ბაზარზე წარმოდგენილი არ ვართ.ექსპორტის მიმართულებაზე, რომ გესაუბროთ. საზღვარგარეთ ჯერჯერობით, არ გავდივართ, თუმცა იტალიიდან შემოთავაზება გვაქვს. პოტენციურმა პარტნიორებმა ჩვენგან 250 ბოთლი ღვინო უკვე წაიღეს და ძალიან კარგი გამოხმაურება გვქონდა. უკვე გაისად შეკვეთა გვექნება, თუ რამდენს დავამზადებთ და რა სახის ღვინოს წაიღებენ. ვფიქრობ, მომავალ წელს აღნიშნულ ბაზარზე გავალთ. იტალიელ პარტნიორებს უფრო კახური ტრადიციული, ქვევრის ღვინო მოსწონთ, როგორიცაა რქაწითელი, ქისი და საფერავი", - აღნიშნავს მარნის დამფუძნებელი.მაია არუთინოვმა ტურისტების ნაკადზე ისაუბრა და აღნიშნა, რომ ვიზიტორების რაოდენობა 50%-ით შემცირდა, რასაც ველისციხეში გზის სარეაბილიტაციო სამუშაოებს უკავშირებს."ტურისტული ნაკადი შემცირდა, წინა წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით, ვიზიტორების რაოდენობა განახევრებულია. უცხოეთიდან სტუმრები, როგორც პოსტ საბჭოური ქვეყნებიდან, ასევე ევროპიდან მოდიან. სტუმრების ძირითადი რაოდენობა 80% უცხოელია, დანარჩენი მცირე ნაწილი 30% კი, ადგილობრივ მოსახლეობაზე მოდის. ტურისტების მრავალფეროვნება გვაქვს, ვიზიტორების რაოდენობას არ ვუჩივით, უბრალოდ, ახლა გზის პრობლემაა.მინდა გითხრათ, რომ ძალიან კარგი ღვინო გვაქვს - ჩვენთან ექსკურსიების ნაკადიც ხშირად მოდის, განსაკუთრებით ხშირად თბილისიდან გვსტუმრობენ. ბავშვები მარანს ნახულობენ, დროში 18 საუკუნეში მოგზაურობენ, ვაჩვენებთ, თუ როგორ იწურებოდა ღვინო, ჩურჩხელის ამოვლებაში მონაწილეობას იღებენ, ღვინის ჩანჩქერი გვაქვს, რასაც სხვაგან ვერსად ნახავთ და ა.შ. უნდა აღვნიშნო, რომ საერთო ვიზიტორების ჭრილში ექსკურსიების წილი 15%-ია", - აღნიშნავს მარნის დამფუძნებელი.ცნობისთვის, "მარანი ველისციხური" გურჯაანის მუნიციპალიტეტ სოფელ ველისციხეში მდებარეობს, სადაც 8 სახის ღვინის წარმოება ხდება. ვენახი კი, 10 ჰექტარს მოიცავს.bp.ge
ბაკურიანში სახელმწიფო ტყის ტერიტორიაზე 6 კუბურ მეტრამდე პირველი ხარისხის სამასალე მერქანის უკანონოდ მოპოვების ფაქტი გამოვლინდა
ხე-ტყის უკანონო მოპოვების ორი ფაქტი ხონის მუნიციპალიტეტში
საექსპორტო ალკოჰოლური სასმელების 6 208 ნიმუშიდან უარყოფითად 202 შეფასდა - სააგენტო
"ბიო მევენახეობა, საკუთარ გზას იპოვის, თუმცა ქართული ტრადიციული ღვინის დონემდე ვერ მივა" - "გახელაძის მარანი"
"მევენახეს განვითარების მიზეზი და სურვილი უნდა ჰქონდეს" - რა პერსპექტივა აქვს მცირე მარნების განვითარებას საქართველოში?