აგრობიზნესი
"ჩვენი მიზანი იმპორტირებული პროდუქციის ქართულით ჩანაცვლებაა" - "ჩვენი სათბურები საგარეჯოში"

ახალი სასათბურე მეურნეობა საგარეჯოში უკვე რამდენიმე თვეა ადგილობრივ მოსახლეობას ბიო პროდუქტით ამარაგებს. სათბურები სულ რამდენიმე თვეა აშენდა, სადაც ამ ეტაპზე ორნაირი კიტრი მოჰყავთ, ასევე ღია გრუნტზე სალათის ფურცელი."ჩვენი სათბურები საგარეჯოში"-ის დამფუძნებელი, დოდო გულისაშვილი "ბიზნესპარტნიორთან"  აცხადებს, რომ მეურნეობა 1.2 ჰექტარ ფართობს მოიცავს, თუმცა ჯერ მხოლოდ ნაწილია ათვისებული."სამომავლოდ მთლიანი ტერიტორიის ათვისებას ვგეგმავთ, გაზაფხულზე გვინდა, რომ საჩითილე მეურნეობა გავაკეთოთ და ღია გრუნტიც სრულად ავითვისოთ, სადაც ახალ კულტურებს გავაშენებთ, რაც რეალიზაციის არეალის გაფართოებაშიც დაგვეხმარება, რადგან ამ ეტაპზე მხოლოდ ადგილობრივ ბაზარზე ვყიდით. მეურნეობაში ბიო მეთოდებს ვიყენებთ, ჯერ არ გვაქვს ბიო სერტიფიკატი, თუმცა აქტიურად ვმუშაობთ ამაზე,“-ამბობს დოდო გულისაშვილი.მისივე თქმით, მათი მთავარი მიზანი იმპორტირებული პროდუქციის ქართულით ჩანაცვლებაა."ფასი საკმაოდ არასტაბილურია, რადგან დიდი რაოდენობით შემოდის იმპორტირებული საქონელი, მაგრამ ვცდილობთ ჩვენი ფასი გვეჭიროს ბაზარზე"- განაცხადა დოდო გულისაშვილმა.ცნობისთვის, პროექტი შეღავათიანი აგროკრედიტის ფარგლებში განხორციელდა, ჯამური საინვესტიციო ღირებულება 80 ათას ლარზე მეტია.bp.ge 

"ღვინის ქურდები" იაპონიის ბაზარზე გავიდა

მიმდინარე წელს ჩვენი მთავარი სიახლე იაპონიის ბაზარზე გასვლაა და ამ მიმართულებით საკმაოდ იმედიანად ვართ. აღნიშნული ბაზარი ჩვენთვის ძალიან საინტერესოა, - ამის შესახებ კომპანია „ღვინის ქურდების“ თანადამფუძნებელმა ზაზა ასათიანმა „ბიზნესპარტნიორთან“ განაცხადა.მისივე თქმით, იაპონიის გარდა, კომპანიისთვის ძირითად საექსპორტო ბაზრებს ნორვეგია, საფრანგეთი, დიდი ბრიტანეთი და მონტენეგრო წარმოადგენს."მსოფლიოში არსებული გამოწვევები ღვინის ბაზარზეც აისახა. მოთხოვნა შემცირებულია და თვითონ ევროპელებიც გააქტიურდნენ ადგილობრივ ბაზარზე საკუთარი ღვინის რეალიზაციის კუთხით. ჩვენს ტრადიციულ ბაზრებზე ექსპორტი წინა წელთან შედარებით, დაახლოებით 10%-ით შეგვიმცირდა, თუმცა იმის გათვალისწინებით, რომ ჩვენ სხვა ბაზრები დავიმატეთ, წლიურ ჭრილში მაინც ზრდა გვაქვს. იაპონიაში საკმაოდ სერიოზულ კომპანიასთან ვთანამშრომლობთ, რომელსაც საკუთარი მაღაზიები აქვს და ტოკიოს პრემიალურ რესტორნებთან თანამშრომლობს", - აცხადებს ზაზა ასათიანი.რაც შეეხება ადგილობრივ ბაზარს - როგორც "ღვინის ქურდების" თანადამფუძნებელი აღნიშნავს, კონკურენცია საკმაოდ გაზრდილია და ინდუსტრიულ ღვინოზე ფასი შემცირდა."მიუხედავად არსებული სიტუაციისა, ნიშური ღვინის ზრდის პოტენციალი ადგილობრივ ბაზარზე არის. მაგალითად, ჩვენ წარმოდგენილები ვართ უკვე "ფრესკოში", რაც ვფიქრობთ, რომ ეს პირველ რიგში ცნობადობის გაზრდაში დაგვეხმარება. ამჟამად, ჩვენი ღვინოების ძალიან მცირე, 2% იყიდება ადგილობრივ ბაზარზე, ხოლო დანარჩენი ექსპორტზე გადის", - აღნიშნა მან.შეგახსენებთ, ღვინის კომპანია „ღვინის ქურდები“ 2015 წელს წინანდალში დაფუძნდა. დაფუძნებიდან პირველი ორი წელი კომპანიის საქმიანობის კონცეფცია მოიცავდა მევენახე გლეხების მოძიებას მთელი ქვეყნის მასშტაბით და მათ გადაყვანას ეკოლოგიურად სუფთა პროდუქციის წარმოებაზე, ასევე კომპანია მათ  ღვინის ბრენდირებასა და სარეალიზაციო ქსელში პროდუქციის გატანაში ეხმარებოდა.bp.ge 

"სამეწარმეო ვენახების გაშენების ახალი წესი ყურძნის ხარისხის ზრდას ხელს შეუწყობს" - "ღვინის ქურდები"

სამეწარმეო ვენახების გაშენების ახალი წესი ძალიან კარგი იქნება და ყურძნის ხარისხობრივ ზრდას გამოიწვევს, - ამის შესახებ მეღვინეობა "ღვინის ქურდების" თანადამფუძნებელმა ზაზა ასათიანმა "ბიზნესპარტნიორთან"  „ვაზისა და ღვინის შესახებ საქართველოს კანონში ცვლილების შეტანის თაობაზე კანონპროექტის“ შეფასებისას განაცხადა.მისივე თქმით, მსგავსი რეგულაციების ამოქმედებისა და სუბსიდირების მოხსნის შემთხვევაში, დაახლოებით 10 წელში ქართული ღვინო მნიშვნელოვნად უფრო მაღალ დონეზე იქნება."ზოგადად, სახელმწიფოს მხრიდან რეგულაციების და შეზღუდვების მომხრე არ ვარ, მაგრამ ზოგიერთ შემთხვევაში ეს ამართლებს. მე ვფიქრობ, რომ თუ ყველაფერი აღსრულდა, ეს რა თქმა უნდა, დადებით შედეგებს გამოიწვევს. მე საკმაოდ მაღალი დონის უცხოელ ღვინის ექსპერტებთან მქონია შეხვედრა, რომლებმაც მითხრეს, რომ ქართული ვენახის პოტენციალი სრულად გამოყენებული და ათვისებული არ არის. ბევრი ისეთი ადგილი, რომელიც ვენახისთვის იდეალური იქნებოდა, სავენახედ საერთოდ არ არის განხილული და ხშირ შემთხვევაში, ვენახები ისეთ ადგილას არის გაშენებული, სადაც ყურძნის ჯიშობრივი შესაძლებლობები მაქსიმალურად არ არის ათვისებული. ყველა ჯიშს შესაბამისი გარემო, ნიადაგი და კლიმატი სჭირდება. ახლა სპონტანურად უკვე მეტ-ნაკლებად ხდება ვენახების გაშენება, რადგან თავმოყვარე კომპანია და სუბიექტი ნიადაგის რაღაც ანალიზს მაინც აკეთებს, თუმცა მაინც სასურველია, რომ უფრო მეტი რჩევა მოხდეს. სახელმწიფო რადგან ამ რეგულაციას თავის თავზე იღებს - ალბათ, მევენახეებს დაეხმარება და იაფად, ან უფასოდ გაუკეთებს ნიადაგის ექსპერტიზას. შესაძლოა ზოგს ეს ახალი მიდგომა არ მოეწონოს, რადგან უკვე შეძენილი აქვთ ვენახისთვის ადგილი და სააგენტომ უთხრას, რომ ეს ადგილი არ არის იდეალური, მაგრამ ვფიქრობ, რომ მაინც კარგი ინიციატივაა. ზოგადად, ღვინის ეროვნული სააგენტო კარგად მუშაობს, თავის საქმეს კარგად აკეთებს და მივყვებით ქართული მეღვინეობის განვითარების ხედვაში. ერთადერთი ჩემი წუხილი იყო სუბსიდირების ნაწილში. ძალიან დიდი თანხები მიდიოდა აღნიშნული მიმართულებით, რაც ინდუსტრიას არაფერს არ არგებდა და მე როგორც ვიცი, ამის მოხსნაზეც არის საუბარი", - განაცხადა ზაზა ასათიანმა.ცნობისთვის, საქართველოს მთავრობამ მიმდინარე კვირაში განიხილა და მოიწონა „ვაზისა და ღვინის შესახებ საქართველოს კანონში ცვლილების შეტანის თაობაზე კანონპროექტი“, რომლის მიზანია ხარისხიანი, კონკურენტუნარიანი ყურძნისეული წარმოშობის ალკოჰოლიანი სასმელების წარმოების, ასევე, რეალიზაციისათვის აუცილებელი ადგილობრივი და საერთაშორისო ბაზრების მოთხოვნათა გათვალისწინების ხელშეწყობა. ახალი რეგულაცია, მათ შორის, ითვალისწინებს მომავალი წლიდან სამეწარმეო ვენახის გაშენებაზე თანხმობას, რომელსაც სსიპ ღვინის ეროვნული სააგენტო გასცემს.bp.ge 

"ქართულ ღვინოზე მოთხოვნა საკმაოდ მზარდია - კომპანიის გაყიდვები 30%-ით გაიზარდა" - მეღვინეობა "ჩელთი"

აზიისა და ევროპის, ასევე ამერიკის ბაზარზე ქართულ ღვინოზე მოთხოვნა საკმაოდ მზარდია, - ამის შესახებ კომპანიის კომერციული დირექტორი ანა მირიანაშვილი "ბიზნესპარტნიორთან" აცხადებს. მისივე ინფორმაციით, კომპანიის გაყიდვების ზრდა შეინიშნება როგორც ადგილობრივ, ისე უცხოურ ბაზრებზე."წინა წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით, "ჩელთის" გაყიდვები დაახლოებით, 30%-ით გაიზარდა, თუმცა წლის ბოლოს უფრო დაზუსტებული მონაცემები გვექნება.აღსანიშნავია, რომ წელს დავიმატეთ ახალი ბაზარი - საფრანგეთი და ასევე, გავფართოვდით არსებულ ბაზრებზე. მათ შორის - ჩვენი ღვინოები წარმოდგენილია სხვადასხვა ქვეყნის HoReCa სექტორში და ქსელურ მარკეტებშიც. წელს ჩვენი ყველაზე დიდი მიღწევა ჩინეთში საკუთარი საწყობის გახსნა იყო. უნდა აღვნიშნოთ, რომ საკმაოდ დიდი ზრდაა ჩინეთის ბაზარზე. ყველგან დადებითი მაჩვენებლებია. ქართული ღვინო პოპულარული ხდება აზიის, ევროპისა და ამერიკის ბაზრებზე", - აცხადებს ანა მირიანაშვილი.რაც შეეხება საფასო კატეგორიას - როგორ "ჩელთის" კომერციული დირექტორი აცხადებს, ქართული ღვინო უფრო და უფრო მაღალ საფასო კატეგორიაში გადის."რა თქმა უნდა, არსებობს ტრადიციული ბაზრები, სადაც ქართული ღვინო შედარებით იაფად იყიდება, თუმცა განსაკუთრებით ევროპაში და ამერიკაში საკმაოდ მაღალ სეგმენტში ვართ. ძირითადად ქვევრის ღვინოებზეა ინტერესი, რაც საკმაოდ ძვირი ღირს", - აღნიშნავს ანა მირიანაშვილი.შეგახსენებთ, კომპანია "ჩელთი" ყვარელში, სოფელ შილდაში მდებარეობს. 80 ჰექტარზე "მეღვინეობა ჩელთის“ ვენახი, ხეხილის ბაღები, ტრადიციული მარნები, ბოთლების საძველე და ტურისტული კომპლექსია გაშენებული.„მეღვინეობა ჩელთის“ 21 სახეობის ღვინოს შორის ისეთ უძველეს ჯიშებსაც შეხვდებით, როგორიცაა ხიხვი და ქისი. ბიზნესი საოჯახოა და მისი დამფუძნებელი გიგა მირიანაშვილია.bp.ge 

"2026 წლიდან კვერცხის და ხორცის წარმოება დაახლოებით 3%-ით გაიზრდება" - ზურაბ უჩუმბეგაშვილი

საქართველოში მომავალი წლიდან მეფრინველეობის სექტორში დიდი ალბათობით, ზრდა დაფიქსირდება.  როგორც კომპანია "კუმისის" დამფუძნებელი, მეფრინველეობის განვითარების ასოციაციის ხელმძღვანელი ზურაბ უჩუმბეგაშვილი "ბიზნესპარტნიორთან" აღნიშნავს, მსოფლიოში ცილაზე მოთხოვნა გაზრდილია. შესაბამისად, ქვეყნის მასშტაბით 2026 წლიდან კვერცხის და ხორცის წარმოება დაახლოებით 3%-ით გაიზრდება. ზურაბ უჩუმბეგაშვილი სფეროში არსებულ გამოწვევების შესახებაც საუბრობს და ხაზს უსვამს, რომ ერთ-ერთი პრობლემური საკითხი იმპორტირებული საქონელია. "კუმისის" დამფუძნებლის ინფორმაციით, საქართველოში კვერცხის იმპორტის შემცირება ადგილობრივი წარმოების გაძლიერებას გამოიწვევს."შემცირებისთვის განსაკუთრებული უარყოფითი მუხტი არ გვაქვს. რაც შეეხება ზრდას მთელს მსოფლიოში და მათ შორის საქართველოში, ცილაზე მოთხოვნა გაზრდილია, შესაბამისად, კვერცხის და ხორცის წარმოება მომავალი წლიდან გაიზრდება. ზოგად ტენდენციას თუ შევხედავთ მაჩვენებელი ყოველწლიურად 3%-ით მატულობს. აღნიშნულ ტემპს მოთხოვნის ზრდას ვუკავშირებ, რითეილ ქსელი (მაღაზიების, სუპერმარკეტების, ან ონლაინ პლატფორმების ერთობლიობა, სადაც ერთი და იმავე ბრენდის პროდუქცია იყიდება) უფრო ორგანიზებული გახდა, პირობითად საქართველოში ქსელური მაღაზიები უფრო მეტია, ამიტომ მომხმარებლის მხრიდან დაინტერესებაც მაღალია. პროგნოზის გაკეთებაც აღარ გვიჭირს... რაც შეეხება გამოწვევებს -  არასამართლიანი ფასი გვაქვს ხოლმე დავუშვათ - იმპორტულ პროდუქციაზე ქვეყანაში საერთოდ არ არის კვერცხის იმპორტი საჭირო, რადგან ადგილობრივი წარმოება  მოთხოვნას სრულად აკმაყოფილებს. რა ვიცი, ალბათ, მარცვლეულზეც საქართველოში მაღალი ფასი გვაქვს", - აცხადებს "კუმისის" დამფუძნებელი.ცნობისთვის, კომპანია "კუმისი" ადგილობრივ ბაზარზე 2005 წლიდან ოპერირებს. თანამედროვე დონეზე აღჭურვილი საწარმოს საქმიანობა ქათმის კვერცხის წარმოებაა. კომპანია 2016 წლიდან ფლობს ISO 22 000 კატეგორიის სერტიფიკატს, რომელიც მენეჯმენტის გამართულ მუშაობას და წარმოებული კვების პროდუქტების უსაფრთხოების ნორმების მკაცრად დაცულობას ადასტურებს.bp.ge 

"კვერცხის იმპორტი შემცირებულია, ამიტომ სუპერმარკეტების დახლებზე ცარიელი ადგილი ჩანს" - ზურაბ უჩუმბეგაშვილი

ბოლო რამდენიმე დღეა ქვეყანაში, მაღაზიათა ქსელების დახლებზე კვერცხის დეფიციტი შეინიშნება. სიტუაციაში გასარკვევად "ბიზნესპარტნიორი" მეფრინველეობის განვითარების ასოციაციის ხელმძღვანელ ზურაბ უჩუმბეგაშვილს დაუკავშირდა, რომელიც აცხადებს, რომ  აღნიშნული პროდუქტი დეფიციტში არ არის და ის  უბრალოდ "ნაკლებობაშია".მისი თქმით, ქვეყნის მასშტაბით კვერცხის იმპორტი შემცირებულია, შესაბამისად სუპერმარკეტების დახლებზე ცარიელი ადგილი ჩანს.როგორც ზურაბ უჩუმბეგაშვილი აცხადებს, საქართველოში კვერცხის წარმოების 90%-ი ადგილობრივ ბაზარზე მოდის, ხოლო თურქეთიდან შემოსული იმპორტირებული საქონლის წილი 10%-ია. ბოლო წლებში კი, კვერცხის იმპორტი მხოლოდ თურქეთიდან ხორციელდებოდა.როგორც ზურაბ უჩუმბეგაშვილი განმარტავს, თურქეთიდან შემოსული მთელი პროდუქცია (სტანდარტული და სერტიფიცირებული კვერცხი) აშშ-ის ბაზარზე გადავიდა. აქედან გამომდინარე, საქართველოს ბაზარს კვერცხის ნაკლებობა დაეტყო. საერთო ჯამში, ქვეყანაში პროდუქტის იმპორტი გასულ წელს 60 მლნ იყო, წელს კი 10 მლნ-მდე დაიწია.ასოციაციის ხელმძღვანელი ადგილობრივ წარმოებასაც მიმოიხილავს და აღნიშნავს, რომ ადგილობრივ ბიზნესს წარმოება შემცირებული არ აქვს. ზურაბ უჩუმბეგაშვილის თქმით, ბაზრიდან თურქეთის ჩახსნა კარგია, რადგან ადგილობრივ წარმოებას პროდუქციის ნაკლებობის შევსების რესურსი აქვს."წელს კვერცხზე ფასის მომატებას არ ვაპირებთ, ყოველ შემთხვევაში მწარმოებლებისგან არ განიხილება. იცით რა ხდება?! გასულ წლებში ქვეყნის მასშტაბით ძალიან დიდი რაოდენობით იმპორტირებული საქონელი შემოდიოდა. წელს სხვადასხვა მიზეზის გამო იმპორტირებული პროდუქტი დიდი რაოდენობით არ შემოვიდა. საქსტატის ანგარიშის მიხედვითაც, ადგილობრივი ბიზნესი კვერცხს იმაზე მეტს აწარმოებს, ვიდრე წინა წლებში იყო. მოკლედ, იმპორტირებული პროდუქცია არ შემოსულა და აღნიშნული ადგილია დახლებზე ცარიელი, კვერცხის დეფიციტი არა, მაგრამ ცოტა ნაკლებობა შეინიშნება. აშშ-ში რა სიტუაციაა კვერცხთან დაკავშირებით კარგად იცით, 1 ცალი კვერცხი დაახლოებით $1 ღირდა, თურქეთის მთელი წარმოება (სტანდარტული და სერტიფიცირებული) აშშ-ის ბაზარზე აეწყო. დამატებით თურქეთმა კვერცხსა და ქათამზე კვოტები შემოიღო, ანუ თურქეთისთვის ქათმის ხორცისა და კვერცხის ექსპორტი კვოტირებულია.ადგილობრივ ბაზარს საკუთარი წარმოება შემცირებული არ აქვს, ჩვეულებრივად ვმუშაობთ.  წარმოიდგინეთ - კვერცხის იმპორტი 60 მლნ იყო, წელს კი 10 მლნ არ ყოფილა. ბაზარს აღნიშნული რაოდენობის პროდუქტი, რომ აკლდება ასე უცებ ვერ შევავსებთ, მომავალ წელს კი შევსებული იქნება. ზოგადად, ყოველწლიური გეგმა გვაქვს, რომ  წარმოება გავზარდოთ შარშან 6 000 მლნ-ზე ვიყავით და ამჟამად, 700 მლნ კვერცხს გადავცდით, წინ კიდევ თვე ნახევარია... რაც შეეხება ქათმის ჭირს, ყოველ წელს რაღაც ავადმყოფობაა ხოლმე, მაგრამ განსაკუთრებული და საგანგაშო არაფერი დაფიქსირებულა...", - აცხადებს ზურაბ უჩუმბეგაშვილი.იმპორტირებული საქონლის თემას მეფრინველეობის განვითარების ასოციაციის ხელმძღვანელი დეტალურად მიმოიხილავს და ხაზს უსვამს, რომ ამ ეტაპამდე ადგილობრივ ბიზნესს არასამართლიანი ფასის ეშინოდა, ახლა კი სურათი შეიცვალა."იმპორტირებული საქონელი იმდენად დაბალ ფასად შემოდიოდა, რომ წარმოების გაზრდა აღარ გვიღირდა, მხოლოდ რაღაც ნიშნულს ვიკავებდით. სხვა სიტუაციაა, როდესაც იცი რომ იმპორტირებული საქონელი არ შემოვა, მაშინ წარმოებას გაზრდი. არასამართლიანი ფასის გვეშინოდა, ამ ეტაპზე იმპორტირებული საქონელი ჩაეხსნა. რესურსი რომ წარმოება გავზარდოთ გვაქვს და მომავალი წლიდან გავაკეთებთ კიდეც. ეს ყველაფერი ადგილობრივ წარმოებაზე დადებითაც აისახება", - აცხადებს ზურაბ უჩუმბეგაშვილი.ცნობისთვის, როგორც საერთაშორისო მედიაში წერენ, აშშ-ში კვერცხის ფასი ასტრონომიულად მაღალი იყო, რაც ფრინველის გრიპის გამო შექმნილმა დეფიციტმა და მწარმოებლების მხრიდან გაზრდილმა ხარჯებმა გამოიწვია.bp.ge  

"ღვინის მაღაზიებში პროდუქციას ხშირად არ ვყიდი, რადგან თანხის გადახდას აგვიანებენ" - "მარანი გელოვანი"

ადგილობრივ ღვინის მაღაზიებში გარკვეული სახის გამოწვევები არსებობს, რაც ძირითად მეღვინეებისთვის თანხის დაგვიანებით გადახდას უკავშირდება.როგორც "მარანი გელოვანის" დამფუძნებელი, აკაკი გელოვანი "ბიზნესპარტნიორთან" აღნიშნავს, გარკვეული დროის განმავლობაში პროტესტის განცდა ჰქონდა და ქვეყნის მასშტაბით ბევრ ობიექტზე პროდუქციას საერთოდ არ შეჰქონდა.ტურისტული სექტორის წარმომადგენლის შეფასებით, ხშირად ღვინის მაღაზიის მფლობელებმა ბიზნესის კეთება საერთოდ არ იციან.აკაკი გელოვანი ქსელურ მარკეტებში პროდუქტის განთავსების საკითხსაც მიმოიხილავს და აცხადებს, რომ აღნიშნული ხაზითაც ბევრი პრობლემაა."ერთი პერიოდი პროტესტი მქონდა, საქართველოში ღვინოს არ ვყიდდი, რადგან ფულს არ იხდიან, ბიზნესი არ იციან და სათანადოდ არ გვეპყრობიან. აქედან გამომდინარე, ქვეყნის მასშტაბით, მხოლოდ 2-3 ადგილზე ვარ წარმოდგენილი. საქმეში დიდი შრომა მაქვს ჩადებული და თანხას ხშირად 6 თვის მერეც არ გიხდიან ხოლმე, აქედან გამომდინარე მათთან პარტნიორობას თავი დავანებე. გამიმართლა, რომ ექსპორტზე გავედი და სხვადასხვა ქვეყნის წარმომადგენლებთან (იაპონია, აშშ, გერმანია, პოლონეთი, ავსტრია, საფრანგეთი, შვეიცარია) აქტიური საქმიანი ურთიერთობა მაქვს. საკუთარ თავს თავად უნდა ვცეთ პატივი, თორემ ტაშს არავინ დაგვიკრავს.  რამდენი შემთხვევაა იცით, რომ 6 თვის განმავლობაში ადგილობრივი ღვინის მაღაზიები თანხის გადახდას აგვიანებენ?! კონკრეტული მაღაზიების ჩამონათვალისგან თავს შევიკავებ, მაგრამ მსგავსი შემთხვევები მერწმუნეთ ხშირია. იმედია, სიტუაცია შეიცვლება...რაც შეეხება ქსელურ მარკეტებში პროდუქტის განთავსებას,  როგორც ვიცი, ამ ხაზითაც ბევრი გამოწვევაა. უბრალოდ ქსელურ მარკეტებში შესული არ ვარ, რადგან ბიო ღვინოს ვაწარმოებ და მათ საკმარისი რაოდენობის პროდუქტს ვერ მივაწვდი. კერძოდ, ქსელურ მარკეტებში უფრო ხშირად ინდუსტრიული ღვინო იყიდება. ნატურალური ღვინო სხვა სეგმენტი გახლავთ, ძვირად იყიდება და იაფი არ ღირს", - აცხადებს აკაკი გელოვანი.ცნობისთვის, "მარანი გელოვანი" თბილისიდან 25კმ-ში, სოფელ ქვემო წყლულეთში, მდებარეობს და კახური ჯიშის ბიო ღვინოს ამზადებს. ასორტიმენტში შედის: "რქაწითელი", "კახურ მწვანე", "ქისი" და "საფერავი". ექსპორტზე კი 2017 წლიდან გადის, საექსპორტო ქვეყნებია - იაპონია, აშშ, გერმანია, პოლონეთი, ავსტრია, საფრანგეთი და შვეიცარია.ამასთან, აღსანიშნავია, რომ ქსელურ მარკეტებთან მიმართებით უარყოფითი პოზიცია, სხვადასხვა ბიზნესის წარმომადგენლებსაც აქვთ. მათ შორისაა "ჩირჩხელას" აღმასრულებელი დირექტორი, ირმა კვაჭანტირაძე. მეწარმის განცხადებით, კომპანიას ადგილობრივ ბაზარზე გაფართოება სურს, თუმცა სუპერმარკეტებში პროდუქციის შეტანა დიდ თანხებთანაა დაკავშირებული.როგორც მან "ბიზნესპარტნიორთან" აღნიშნა, ქსელურ მარკეტებში პროდუქციის შეტანაზე - კერძოდ, თითოეული სახეობის მარკეტის თაროზე განთავსებისთვის 1500 ლარია გადასახადი, რაც საკმაოდ ძვირია.გარდა ამისა, ქსელური მარკეტების მაღალ გადასახადებზე "ბიზნესპარტნიორთან" სათამაშოების ნაკრების ადგილობრივი მწარმოებელი კომპანია "ქართული თემის“ დამფუძნებელმა მანუჩარ ლობჟანიძემაც ისაუბრა. მისი თქმით, სახელმწიფომ კანონი უნდა მიიღოს, რომ ქსელურ მარკეტებს 5%-ზე მაღალი "ქეშბექის" მოთხოვნის საშუალება არ ჰქონდეთ.bp.ge

საქართველოში კაკლის მოსავალი გაიზარდა, ფერმერები ტექნიკაში ინვესტიციას ზრდიან - "ანიგოზი"

საქართველოში კაკლის მოსავალი გაიზარდა და 4500 ტონა შეადგინა, ფერმერები მოსავლის ამღებ ტექნიკაში ინვესტიციას ზრდიან, - ამის შესახებ კაკლის გადამმუშავებელი საწარმო "ანიგოზის" თანადამფუძნებელმა ანა ქევხიშვილმა "ბიზნესპარტნიორთან" განაცხადა. მისივე თქმით, ახალი ტექნოლოგიების დანერგვამ გარკვეული დრო მოითხოვა და ამან მოსავლის ხარისხზეც იმოქმედა."დიდი რაოდენობის მოსავლის აღება ხელით ფიზიკურად შეუძლებელი იყო და ძალიან ბევრმა ფერმერმა ინვესტიცია მოსავლის ამღებ ტექნიკაში განახორციელა. შესაბამისად, ამან გამოიწვია ის, რომ სანამ ადამიანები ახალ ტექნოლოგიურ ცვლილებებს შეეჩვეოდნენ, მოსავლის აღების პროცესი გაჭიანურდა. აღნიშნულმა ფაქტორმა, კი მოსავლის ხარისხზე გარკვეულწილად იმოქმედა. გამომდინარე აქედან, რეგიონების მიხედვით არასტაბილური ხარისხი გვხვდება. გვაქვს როგორც მაღალი ხარისხის კაკალი, რომელიც საექსპორტო პოტენციალის არის და გვაქვს შედარებით დაბალ ხარისხიანი. ამ თვალსაზრისით ბაზარი დივერსიფიცირებულია. ადგილობრივი ფერმერებისთვის როგორც საექსპორტო, ისე ადგილობრივი ბაზარი საინტერესო გასაღების ბაზრად რჩება", - აცხადებს ანა ქევხიშვილი.გარდა ამისა, მანვე აღნიშნა, რომ საერთაშორისო ბაზარზე ფასები დასტაბილურდა, ადგილობრივ ბაზარზე კი ფასები არ მცირდება და შარშანდელ ნიშნულს ინარჩუნებს."ადგილობრივ ბაზარზე ხარისხობრივი მაჩვენებლიდან გამომდინარე, ფასები იცვლება - იწყება 7-8 ლარიდან და ადის 12 ლარამდე. მოსავლის 50%ადგილობრივ ბაზარზე, ხოლო 50% ექსპორტზე იყიდება. ჩვენთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი საექსპორტო ბაზარია ევროკავშირი, ასევე, გალფის და მეზობელი ქვეყნები", - აღნიშნა მან.კაკლის გადამმუშავებელი საწარმო „ანიგოზი“ სოფელ მარტყოფში პანდემიის პერიოდში, კერძოდ 2021 წელს, სოფლის განვითარების სააგენტოს თანადაფინანსებით ამოქმედდა. პროექტში, დაახლოებით, 3 მლნ ლარის ინვესტიცია ჩაიდო. თანამედროვე დანადგარებით აღჭურვილი საწარმო ამჟამად, ორი მიმართულებით მუშაობს, კერძოდ, ფერმერებისგან იბარებს როგორც სველ მდგომარეობაში, ახალ დაკრეფილ კაკალს, ასევე მშრალ კაკალს მეორადი გადამუშავებისთვის.bp.ge 

"ჩინეთი საინტერესო ბაზარია, მოთხოვნის შესაბამისად, მზად ვართ წარმადობა გავზარდოთ" - კასპის საკონსერვო ქარხანა

ჩინეთი ჩვენთვის საინტერესო ბაზარია და მოთხოვნის შესაბამისად, მზად ვართ წარმადობა გავზარდოთ, - ამის შესახებ კასპის საკონსერვო ქარხნის (შპს TMT-მა) დირექტორმა, ოთარ მერებაშვილმა "ბიზნესპარტნიორთან" განაცხადა, რითაც საქართველოსა და ჩინეთის გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის სამინისტორებს შორის გაფორმებულ მემორანდუმებს გამოეხმაურა.მისი თქმით, აღნიშნული მიმართულების განვითარების შემთხვევაში, კასპის საკონსერვო ქარხანა არა მხოლოდ წარმადობას, არამედ ასორტიმენტსაც გაზრდის."ჩვენთვის ჩინეთი ძალიან საინტერესო ბაზარია. აქამდეც გვქონდა მცდელობა ჩინურ ბაზარზე შესვლასთან დაკავშირებით. ნიმუშები წაიღეს რამდენჯერმე, თუმცა არანაირი გამოხმაურება არ ყოფილა. თუ აღნიშნული ბაზარი ჩვენთვის უფრო ხელმისაწვდომი გახდა, რა თქმა უნდა, აქტიურად დავიწყებთ ამ მიმართულების განვითარებას. მიუხედავად იმისა, რომ ჩინეთი ძალიან დიდი ბაზარია ვფიქრობ, მოთხოვნის დაკმაყოფილებას შევძლებთ და მთავარია პროდუქცია ექსპორტზე გავიტანოთ", - აცხადებს ოთარ მერებაშვილი.მანვე აღნიშნა, რომ ამ ეტაპზე კასპის საკონსერვო ქარხნის პროდუქცია ექსპორტზე აქტიურად გადის ისეთ ქვეყნებში როგორიც არის გერმანია, აშშ, ავსტრია, პოლონეთი და სხვა.შეგახსენებთ, კასპის საკონსერვო ქარხანა (შპს TMT) 2006 წელს, კასპის საკონსერვო კომბინატის ბაზაზე დაფუძნდა, რომელიც 1961 წლიდან ფუნქციონირებდა. კომპანია აწარმოებს ნატურალურ, ეკოლოგიურად სუფთა და უსაფრთხო პროდუქციის ნაირსახეობებს, ჯამში 40 სახეობამდე. მათ შორის, ბოსტნეულის კონსერვებს, საწებელებს, მურაბებს, ჯემებს და ა.შ. bp.ge 

"ჩინეთიდან ქათმის ფეხებზე მოთხოვნაა, თუმცა არ მგონია მოცულობის კუთხით, საქართველო მიმზიდველი ბაზარი იყოს"

ჩინეთიდან ქათმის ფეხებზე მოთხოვნა არსებობს, თუმცა არ მგონია მოცულობის კუთხით, საქართველო მიმზიდველი ბაზარი იყოს, - ამის შესახებ კომპანია "ჩირინას" (ბრენდი "ბიუ-ბიუ") დამფუძნებელმა რევაზ ვაშაკიძემ "ბიზნესპარტნიორთან" განაცხადა.მისივე თქმით, ქათმის ფეხების გამო კომპანია წარმადობის ზრდას არ გეგმავს, თუმცა თუ ჩინეთის ბაზარი გაიხსნება, აღნიშნული მიმართულებით მუშაობა შესაძლებელია. "ჩინეთის მოსახლეობა 1.41 მილიარდია. ამ ქვეყანაში საწარმოებიც არის და სხვა ყველაფერი. საქართველოში მოსახლეობა,დაახლოებით, 3.5 მლნ-ს შეადგენს. ჩვენ რა უნდა შევთავაზოთ ჩინეთს? ეს ყველაფერი არარეალურია. ჩინეთისთვის რაოდენობრივად საინტერესო ბაზარი ვიქნებით? ქათმის წარმოება ჩვენთან მინიმალურია. ჩინეთიდან ქათმის ფეხზე მოთხოვნა არის, თუმცა როგორც უკვე აღვნიშნე საქართველოში წარმოების მოცულობა მცირეა. მე 5 წელი ვმუშაობდი ამ საკითხზე. მათ შორის, ფეხის, კისრის და თავის ექსპორტზე, თუმცა ჩინეთის ბაზარზე პროდუქციის გატანა საკმაოდ რთული იყო და არ გამოვიდა. თუ სახელმწიფოებს შორის ეს საკითხები მოწესრიგდება შემდეგ შესაძლებელია ამაზე ფიქრი დავიწყოთ. ჩინეთი საკმაოდ ჩაკეტილი ბაზარია და იქ ექსპორტი თითქმის შეუძლებელი იყო. ახლა გავიგეთ, რომ მემორანდუმები ფორმდება და ვნახოთ როგორ იქნება. აღსანიშნავია, რომ ჩინელები თავადაც იყვნენ საქართველოში ჩამოსულები და თქვეს, რომ ქათმის ფეხებს წაიღებდნენ", - აცხადებს რევაზ ვაშაკიძე.ცნობისთვის,  საქართველოს გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის სამინისტროსა და ჩინეთის სოფლის მეურნეობის სამინისტროებს შორის ურთიერთთანამშრომლობის მემორანდუმს ეწერება ხელი.  გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის მინისტრის დავით სონღულაშვილის ინფორმაციით, აღნიშნული მემორანდუმი საქართველოს შესაძლებლობას გაუხსნის  ქათმის ხორცის ექსპორტთან დაკავშირებით. bp.ge