
კახეთში, სოფელ შილდაში მდებარე მეღვინეობა „აგრიდას“ წარმოების დირექტორი, ლაშა მინდიაშვილი აცხადებს, რომ გაყიდვები წინა წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით, მინიმუმ 20%-ით გაიზარდა.მინდიაშვილის ინფორმაციით, გაყიდვების ზრდა ღვინის მაღაზიების კუთხით გაფართოებამ გამოიწვია. მისი თქმით, "აგრიდას" ღვინო ამჟამად, 30-მდე ღვინის მაღაზიაშია წარმოდგენილი.„5 წელია, რაც შიდა ბაზარზე გაყიდვები დავიწყეთ. ამჟამად, ქარხანაში 14 სახეობის ღვინოა წარმოდგენილი, ქვევრს, რაც შეეხება - 47 ქვევრი გვაქვს. ვამზადებთ, როგორც ქართული ტრადიციული, ასევე ევროპული მეთოდით. ადგილობრივ ბაზარზე, ჩვენი ღვინოები, რამდენიმე მაღაზიაშია წარმოდგენილი, მაგალითად, როგორიცაა 8 000 მოსავალი, „ალკორიუმი“ და ა.შ. მომხმარებლების დიდი ნაწილი დაახლოებით (70%) უცხოელია, უფრო მცირე ნაწილი კი (30%) ადგილობრივი. მაღაზიებში ჩვენი ღვინის ფასი 8 ლარიდან 50 ლარამდე მერყეობს.უცხოელებს ყველაზე მეტად „ტვიში“ და მშრალი „ცოლიკაური“ მოსწონთ. ქართველები კი, უპირატესობას მშრალ ღვინოებს ანიჭებენ („ქისი“, „ხიხვი“ და ა.შ.)“, - აცხადებს მეღვინეობა „აგრიდას“ წარმოების დირექტორი.ლაშა მინდიაშვილის ცნობით, კომპანია ამ ეტაპზე, ჩინეთში ექსპორტისთვის ემზადება და უცხოური ბაზრის მონიტორინგს ახორციელებენ.„ამჟამად, ექსპორტზე გვაქვს გათვლა და ვცდილობთ სხვა ქვეყნებში გავიდეთ. ამ ეტაპზე, პარტნიორების მოძიებაში ვართ და აქტიურად ვმუშაობთ, რომ ჩინეთში გავიდეთ. ეს ყველაფერი ჩვენთვის არახალია - ღვინო უკრაინაში, რუსეთში, ბალტიის ქვეყნებში, ჰოლანდიაში გაგვქონდა. დროებითი შეჩერება კი, მსოფლიოში მიმდინარე მოვლენებმა განაპირობა - პანდემია გვქონდა, შემდეგ უკრაინაში ომი დაიწყო....ამავდროულად, ფასებს ბაზარზე დიდი ქარხნები ადგენენ, რესურსი აქვთ, რომ პროდუქტზე ფასი დააკლონ, ჩვენ კი, ანალოგიურად ვუპასუხოთ (ფასის დაწევა) გვიჭირს, ცხადია, ეს ყველაფერი რეალიზაციაზეც სარკისებური ეფექტით მოქმედებს, - განაცხადა ლაშა მინდიაშვილმა.ცნობისთვის, კახეთში, სოფელ შილდაში მდებარე მეღვინეობა „აგრიდა“ 2018 წელიდან ფუნქციონირებს.bp.ge

კახეთში, სიღნაღის მუნიციპალიტეტში, კერძოდ კი, წნორში არსებული ბიო მეურნეობა „სამყურა“ ფართოვდება.როგორც კომპანიის დამფუძნებელმა ნიკა ბაგალიშვილმა "ბიზნესპარტნიორს" განუცხადა, სექტემბერში არსებულ ბიომეურნეობას 2 ან 3 სათბური დაემატება, რომლის ჯამური საინვესტიციო ღირებულება 100 000 ლარია.ნიკა ბაგალიშვილის ინფორმაციით, ჯანსაღი კვება საზოგადოებაში, უფრო და უფრო, პოპულარული ხდება. შესაბამისად, მისი პროდუქციის გაყიდვები წინა წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით, 50%-ით გაიზარდა.„სათბურების განვითარებას ვაპირებ. 2 სათბური უკვე გავაკეთე და 2, ან 3 სათბურს კიდევ დავამატებ. დასრულებულ სათბურებში ბოსტნეული უკვე მივიღე. ამჟამად, დაახლოებით 50-დან 60 სახეობამდე ბოსტნეული მაქვს. ხაზი უნდა გავუსვა, რომ ჯანსაღ პროდუქციაზე მოთხოვნა ყოველდღიურად იზრდება. შესაბამისად, მინდა, რომ მიწოდების ხარისხიც გავზარდო.მსგავსი მზარდი გაყიდვების მაჩვენებელს, საზოგადოების მხრიდან ჯანსაღ კვებაზე მოთხოვნას ვუკავშირებ. ასევე, ჩემი ბრენდის მიმართ, ცნობადობაც გაზრდილია, უკვე 7 წელია, ბიზნესი მაქვს და ეს ბევრს ნიშნავს. ამავდროულად, საქართველოში ძალიან ბევრი ფაქტი გაჟღერდა არაჯანსაღ პროდუქციის წარმოებასთან დაკავშირებით. შესაბამისად, ადამიანებს სურვილი, რომ ჯანსაღად იკვებონ კიდევ უფრო, გაუჩნდათ. ყველაზე ხშირად ჩემი ბიოპროდუქტის მიმართ დაინტერესებას მშობლები იჩენენ, იმ შემთხვევაში კი, თუ უფრო მეტი თანხის გადახდა დასჭირდებათ. მოკლედ, დამკვეთების უმრავლესობას (90%)-ს პროდუქცია ბავშვებისთვის უნდათ“, - აცხადებს ბიო მეურნეობა „სამყურა“ დამფუძნებელი.მისივე განმარტებით, მომხმარებლების უმეტესი ნაწილი (98%) ადგილობრივია, ხოლო დანარჩენი წილი (2%) უცხოელებზე მოდის.„შეკვეთებს ადგილზე ვიღებ, ამ ეტაპზე, ონლაინ გაყიდვების მიმართულება განვითარებული არ მაქვს. ყოველ შაბათ დღეს, დილის საათებში, თბილისში ჩემს სივრცეში, რომელიც ქავთარაძის ქუჩაზე მდებარეობს ჩამოვდივარ და პოტენციურ მომხმარებლებს ჯანსაღი პროდუქტის ყიდვის შესაძლებლობას ვაძლევ.უცხოელების მიმართულებას, რაც შეეხება - მათ ძირითადად განსხვავებული პროდუქცია აინტერესებთ, მაგალითად, როგორიცაა ბამი (ბამი იმავე, ოკრა მცენარე ბალბისებრთა ოჯახიდან), მანგოლდი (შვეიცარიული ჭარხალი).კონკურენტების მიმართულებით, მინდა ვთქვა, რომ - ბევრი გვყავს... როგორც იცით, ბიო მეურნეები კიდევაც იყვნენ ბაზარზე, ახალი სახეებიც გამოჩნდა, თუმცა ჩემი კომპანია გარემოს დაცვის მიმართულებითაც მუშაობს, ზოგადად, მინდა, რომ სოფლის მეურნეობა კიდევ უფრო განვითარდეს და ამაში ჩემი წვლილი შევიტანო“, - განაცხადა ნიკა ბაგალიშვილმა.ბიო მეურნეობა „სამყურა“-ს დამფუძნებელი აღნიშნავს, რომ ქვეყანაში განვითარებული მოვლენების გამო, აგროტურიზმის მიმართულებით წელს არაფერს არ გეგმავს.ცნობისთვის, ბიო წარმოება "სამყურა“ კახეთში, სოფელ წნორში მდებარეობს და ორგანულ ხილსა და ბოსტნეულს 2018 წლიდან აწარმოებს.bp.ge

"მოცვის გაშენება კიდევ გრძელდება, რაც საშუალებას მოგვცემს, 25 000-დან 30 000-ს ტონამდე მოცვი ვაწარმოოთ, ეს კი, ფულად გამოსახულებაში $200-დან 300 მლნ-მდე იქნება", - ამის შესახებ “აგრო 1959”-ის მმართველმა პარტნიორმა, გიორგი ხანიშვილმა გადაცემა „ბიზნესპარტნიორში“ განაცხადა.მისივე ინფორმაციით, მოცვი კულტურაა, რომელიც საქართველოს არ ჰქონდა და რუკაზე უცებ გაჩნდა.„მოცვთან დაკავშირებული სიტუაცია, მიხარია... ჩემი მინისტრის მოადგილედ მუშაობის პერიოდში, ლურჯი მოცვის წახალისების პროექტით დავიწყეთ. ეს ყველაფერი ვითარდება და დღეს უკვე 7000-დან 8000-ს ტონის წარმოებაზე ვსაუბრობთ. გაშენებულია პლანტაციები, რომელიც თითქმის 2500-ს ჰექტრს მოიცავს. პროცესი კიდევ გრძელდება," - აღნიშნა ხანიშვილმა.ამასთან, “აგრო 1959”-ის მმართველი პარტნიორი აღნიშნავს, რომ სახელმწიფოს მიერ დაფინანსებულმა პროექტებმა შედეგები მოიტანა.„ბუნებრივია აშენდება მაცივრებიც, ყველაფერი იქნება... მთავარია ამ შემთხვევაში დავიწყოთ. როდესაც 2024 წლის სტატისტიკას ვაკვირდებით, ნათლად ჩანს, თუ ამ ყველაფერმა რა შედეგები მოიტანა“, - განაცხადა ხანიშვილმა.ცნობისთვის, საქართველოში მოცვის პირველი ნერგები 2011 წელს გაჩნდა და ამ კულტურის წარმოება პროგრამის „დანერგე მომავალის“ ფარგლებში დაიწყო. პირველი კომერციული მოსავალი კი 2015 წელს მიიღეს. თავდაპირველად წარმოებული პროდუქცია ექსპორტზე თითქმის სრულად რუსულ ბაზარზე გადიოდა, შემდეგ კი უკვე ბაზრების დივერსიფიკაცია დაიწყო და ქართული მოცვი ევროკავშირის ქვეყნებშიც გაიყიდა.

"ხილისა და ბოსტნეულის ასოციაციის" პრეზიდენტის ვახტანგ ბეჟიტაშვილის განცხადებით, ნებისმიერი ბიზნესის სურვილია, მაღალი საფასო სეგმენტის ბაზარზე მოხდეს რაც შეიძლება მეტი პროდუქციის რეალიზება.თუმცა, ვახტანგ ბეჟიტაშვილი აქვე ამბობს, რომ ეს მარტივი არ არის."პროდუქციის ხარისხი და მოცულობები არ გვიწყობს ხელს, რომ მაღალი სეგმენტის ბაზარზე გავიდეთ. როდესაც იქ შედიხარ, მათ სჭირდებათ სტაბილური მიწოდება. ჩვენ პროდუქციის ის რაოდენობა არ გაგვაჩნია, რომ მათ გრძელვადიანი კონტრაქტები დავუდოთ, არც შესაბამისი შესანახი სისტემები და სამაცივრე მეურნეობები არსებობს იმ რაოდენობით, რომელიც ამ სიტუაციას სჭირდება, თუმცა ეს ყველაფერი თანდათან კეთდება და გარკვეულ დონემდეც მისულები ვართ", - განაცხადა ვახტანგ ბეჟიტაშვილმა "ბიზნესპარტნიორის" ღამის ეთერში. bp.ge

ადგილობრივ ბაზარზე ახალი ბიოღვინო - "ნაჟური" გამოჩნდა, რომელსაც საოჯახო მარანი "უსახელო" აწარმოებს. საოჯახო მარნის დამფუძნებელმა, გოგი კუპატაძემ "ბიზნესპარტნიორთან" განაცხადა, ღვინო "ნაჟური" ლეჩხუმში, სოფელ უსახელოში იწარმოება.მისივე ინფორმაციით, ღვინო ბაზარზე რამდენიმე თვის წინ გამოჩნდა და პრემიუმ კატეგორიის ადგილი დაიკავა."ჩვენს მეურნეობაში, რომელიც 7000 კვ.მ-ზეა გაშენებული, სასუქები და პესტიციდები არ გამოიყენება. ყველაფერს, რაც ვაზს სჭირდება ლეჩხუმის მიწა აძლევს. ბიოდინამიური წესით დაყენებული ღვინო პრემიუმ კატეგორიაში გადის და ვფიქრობთ, რომ მოთხოვნა ცნობადობის ზრდის პარალელურად გაიზრდება. ამჟამად, 2 დასახელების ღვინო გვაქვს. მათ შორის, არის ცოლიკაური და ხვანჭკარა. 1 ბოთლის ღირებულება ამ ეტაპზე 47 ლარია", - აცხადებს გოგი კუპატაძე."ნაჟური" ამ ეტაპზე ადგილობრივ ბაზარზე, ღვინის მაღაზიებში იყიდება. მარანი სამომავლოდ ადგილობრივი ბაზრის ათვისებასა და გრძელვადიან პერიოდში საექსპორტო ბაზრების ათვისებასაც გეგმავს.გოგი კუპატაძის თქმით, მარნის ტერიტორიაზე, სადაც ვენახია გაშენებული ვიზიტორებს დაინტერესების შემთხვევაში შეუძლიათ ღვინის დეგუსტაცია და ასევე, შეძენა.ცნობისთვის, საოჯახო მარანი "უსახელო" ლეჩხუმში, სოფელ უსახელოში მდებარეობს. მარნის დამფუძნებელმა ვენახი რამდენიმე წლის წინ გააშენა. ღვინის გარდა, გოგი კაპანაძეს ვაზის ჯიშები გამოყავს, ყიდის და აღნიშნავს, რომ აღნიშნული მიმართულებით მოთხოვნა მზარდია. bp.ge

2024 წელს მრავალწლოვანი კულტურების წარმოებამ 620.5 ათასი ტონა შეადგინა, რაც წინა წლის მაჩვენებელთან შედარებით 133.6 ათასი ტონით (27.4%) მეტია. ამის შესახებ ინფორმაციას გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის სამინისტრო ავრცელებს.უწყების ცნობით, მრავალწლოვანი კულტურების წარმოების ზრდა ძირითადად ყურძნის, ვაშლის, ატმისა და ვაშლატამას წარმოების გაზრდამ განაპირობა. 2024 წელს ყურძნის წარმოება - 100.8 ათასი ტონით (45.7%), ვაშლის - 26.3 ათასი ტონით (52.2%), ატმის და ვაშლატამას - 10.4 ათასი ტონით (35.4%) გაიზარდა.საანგარიშო პერიოდში ზრდა დაფიქსირდა სხვა მრავალწლოვანი კულტურებშიც, მათ შორის მნიშვნელოვანი მატებაა თხილის, მსხლის, კენკროვანი ხილისა და სხვა კულტურების წარმოებაში. თხილის წარმოება - 17.1%-ით (6.3 ათასი ტონა), მსხლის - 20.2%-ით (1.9 ათასი ტონა) და კენკროვანი ხილის - 32.8%-ით (1.9 ათასი ტონა) გაიზარდა.

გადამამუშავებელი საწარმოების თანადაფინანსებისთვის განაცხადების მიღება 29 აპრილიდან დაიწყება და 13 მაისამდე გაგრძელდება. სოფლის განვითარების სააგენტოს ინფორმაციით, თანადაფინანსების კომპონენტში განაცხადების მიიღება იწყება. კომპონენტი ითვალისწინებს ხორცის, რძის, ხილის, კაკლის, ჩაისა და კიდევ სხვა მრავალი პროდუქტის გადამამუშავებელი საწარმოების თანადაფინანსებასა და ენერგოეფექტური ღუმელების საწარმოების შექმნა-მოდერნიზებას.ენერგოეფექტური ღუმელები დაფინანსდება საქართველოს ყველა მუნიციპალიტეტსა და თვითმმართველ ქალაქში, ხოლო გადამამუშვებელი საწარმოების შემთხვევაში, გამონაკლისია თბილისი, რუსთავი, ქუთაისი, ბათუმი და ფოთი.პროექტის მიზანია სანედლეულო ბაზრის განვითარება, სოფლის მოსახლეობის შემოსავლების ზრდა და მუნიციპალიტეტში, როგორც ახალი გადამამუშავებელი საწარმოების გახსნა, ისე ახალი ენერგოეფექტური ღუმელების საწარმოს შექმნა.

საქართველოს სომელიეთა ასოციაციის თავმჯდომარის, შალვა ხეცურიანის განცხადებით, საქართველოს ევროკავშირის წევრობა ქართული ღვინისთვის საუკეთესო პირობებს შექმნიდა.„რა იქნებოდა იდეალური სიტუაცია ქართული ღვინისთვის და არა მარტო ღვინისთვის, პირველი, რა თქმა უნდა, ჩვენ რომ ვიყოთ ევროკავშირის წევრი ქვეყანა. ევროკავშირმა შიგნიდან უნდა აღმოაჩინოს, რომ ჰყავს ასეთი ახალი ქვეყანა, რომელმაც შეინარჩუნა ღვინის წარმოების არქაული წესი. ეს ძალიან მნიშვნელოვანია. ჩვენ ძალიან საინტერესო ქვეყანა ვართ. მეორე, ეს არის კლასიფიცირებული ვენახები, ასევე ძალიან მნიშვნელოვანია ქვევრის კლასიფიკაცია“,- აღნიშნა შალვა ხეცურიანმა.მისივე თქმით, საქართველოს აქვს შანსი, მთლიან წარმოებაში გაზარდოს ბუნებრივი ღვინის წილი, თუმცა ხაზი გაუსვა, რომ აქ საუბარია მხოლოდ მაღალ ხარისხზე.„მნიშვნელოვანია აქცენტი ესთეტიკაზე, გარემოზე, სისუფთავეზე. ასევე, ნაკლები ღვინის ფაშიზმი და შოვინიზმი, საკუთარი თავით აღტყინება, ეს გვიშლის ხელს ხარისხის მიღწევაში, და კიდევ მნიშვნელოვანია განათლება, ამერიკული, ფრანგული, გერმანული და სხვა, რადგან ვენახშიც, ღვინოშიც, მარკეტინგშიც, უცხოური საინტერესო გამოცდილებები ნამდვილად გვჭირდება, რომ გავძლიერდეთ და არა დავაკოპიროთ“, - განაცხადა შალვა ხეცურიანმა „ბიზნესპარტნიორის“ ღამის ეთერში.bp.ge

დასავლეთ საქართველოში, რომელზეც ქვეყანაში წარმოებული თაფლის უდიდესი წილი მოდის, ფუტკრის გავრცელებულ პარაზიტს ებრძვიან, რომელიც ანადგურებს ფუტკარს, - ამის შესახებ „ბიზნესპარტნიორს“ შპს „დესპანის“ დამფუძნებელმა ლადო ვარდოსანიძემ განუცხადა.მისი ვარაუდით, არ არის გამორიცხული რომ ეს დაავადება (საუბარია ტროპოლელაპსზე) აღმოსავლეთ საქართველოშიც გადმოვიდეს. „და თუ ეს მოხდება, სავარაუდოდ, ქვეყანაში ფუტკრების ოჯახების რაოდენობა განახევრდება“, - განმარტა ვარდოსანიძემ.როგორც შპს „დესპანის“ დამფუძნებელმა აღნიშნა, ამ გამოწვევასთან ბრძოლის მიზნით, მეფუტკრე ფერმერებს შეხვედრა ჰქონდათ სურსათის ეროვნულ სააგენტოსთან და დაიგეგმა სამუშაო ჯგუფების შექმნა, რომლებიც ამ დაავადებაზე იმუშავებენ, გარდა ამისა, თაფლის სექტორში არსებულ სხვა გამოწვევებსაც გადაჭრიან.უნდა ითქვას, რომ ქვეყანაში მეფუტკრეების ხელშეწყობის მიზნით გარკვეული პროგრამებიც ხორციელდება. მათ შორის, სოფლის განვითარების სააგენტო მეფუტკრეებს შესაძლებლობას აძლევს, ახალი სკები შეიძინონ. პროგრამის ფარგლებში, ბენეფიციარს შეუძლია მიიღოს თანადაფინანსება ერთი სკის ღირებულების არაუმეტეს 50%-ისა. პროგრამაში მონაწილეობის მისაღებად, პოტენციურ ბენეფიციარს უნდა ჰყავდეს არანაკლებ 10 ფუტკრის ოჯახი.რაც შეეხება ქვეყნიდან თაფლის ექსპორტის საკითხს, აქ კლების მაჩვენებლები ფიქსირდება. კლება შეინიშნება როგორც მთლიანად წლიურ ჭრილში, ისე რამდენიმე თვის მონაცემებითაც. მაგალითისთვის, 2025 წლის იანვარ-თებერვალში საქართველოდან ექსპორტზე 530 კილო თაფლი გავიდა, მაშინ როდესაც გასული წლის ანალოგიურ პერიოდში, ეს მაჩვენებელი 13 ტონა იყო. აღნიშნული სტატისტიკური მონაცემები ცხადყოფს, რომ ქვეყანას ნატურალური თაფლის ექსპორტი თითქმის 96%-ით შეუმცირდა. მთლიანად, გასულ 2024 წელს კი, საქართველოდან უცხოეთში 271 ათასი დოლარის ღირებულების თითქმის 34 ტონა თაფლი გაიყიდა, რაც 2023 წელთან შედარებით, მოცულობაში თითქმის 70%-იანი შემცირებაა.„უნდა ითქვას, რომ ქართული თაფლის გასაღების მთავარი ბაზარი 2024 წლამდე ევროკავშირი იყო. მაგალითად, 2023 წელს ყველაზე დიდი მოცულობით თაფლი ექსპორტზე საფრანგეთში გავიდა, მანამდე ამ კუთხით ბულგარეთი ლიდერობდა, 2024 წელს კი აღნიშნულ პოზიციაზე - აზერბაიჯანი დაწინაურდა“, - აღნიშნა ლადო ვარდოსანიძემ.მან საექსპორტო ბაზრების ცვლილებასა და ექსპორტის კლების მიზეზებზეც ისაუბრა. შპს „დესპანის“ დამფუძნებლის თქმით, ექსპორტში კლების მიზეზი, ბოლო წლებში, ქვეყანაში დაფიქსირებული ცუდი კლიმატური პირობები გახდა, რის გამოც, საჭირო რაოდენობის თაფლი (საუბარია აკაციის თაფლზე) ვერ აწარმოეს, შესაბამისად, ის რაოდენობა, რასაც საექსპორტო ქვეყნები ითხოვდნენ, ვერ მიაწოდეს. ამის გამო, ეს ბაზრები სხვა მომწოდებლებზე გადაერთვნენ, მათ შორის - ჩინეთზე, რომელიც დაბალფასიან თაფლს აწარმოებს.ლადო ვარდოსანიძე ამბობს იმასაც, რომ ქართული თაფლი მაღალი ხარისხიდან გამომდინარე, მაღალ საფასო სეგმენტში გადის, შესაბამისად, საექსპორტო ბაზრებზე გასვლაში, მაღალი ფასიც უშლის ხელს.ცნობისთვის, ამჟამად, ქვეყანაში ოფიციალურად 1300-მდე საფუტკრე მეურნეობაა დარეგისტრირებული, რომლებიც 53 ათასზე მეტ სკას მოიცავს.bp.ge

მეღვინეობა "კოლოტის" პროდუქცია ადგილობრივ ბაზარზე 1 თვეში გამოჩნდება. როგორც მეღვინეობა "კოლოტის" დამფუძნებელმა და დირექტორმა პაატა ლეკიაშვილმა "ბიზნესპარტნიორთან" განაცხადა, მეღვინეობა მოლაპარაკებებს როგორც ღვინის ფიზიკურ მაღაზიებთან, ისე ონლაინ გაყიდვების პლატფორმებთან აწარმოებს.მისივე ინფორმაციით, ახმეტის რაიონში მდებარე მეღვინეობა, ჯამში 2 დასახელების ღვინოსა და 2 დასახელების ჭაჭას აწარმოებს."ვენახი 7 წლის წინ გავაშენეთ. ამჟამად, 2 დასახელების ყურძენი - საფერავი და რქაწითელი გვაქვს. 2022 წელს პირველი მოსავალი ავიღეთ და აქცენტი ბიო მიმართულებაზე გავაკეთეთ. ჩვენი ვენახიც და პროდუქციაც ბიო სერტიფიცირებულია. ღვინის გარდა გვაქვს კლასიკური და მუხაში დავარგებული ჭაჭა. ამ ეტაპზე, წარმოებაში სხვა პროდუქცია არ გვაქვს.ჯერჯერობით ჩვენი პროდუქცია ბაზარზე არ გამოჩენილა. აქამდე, დამზადების პროცესი მიმდინარეობდა და ახლა გადავერთვეთ სარეალიზაციო ბაზრების მოძიებაზე", - აცხადებს პაატა ლეკიაშვილი.რაც შეეხება საექსპორტო გეგმებს - მეღვინეობა ადგილობრივი ბაზრის ათვისების პარალელურად საექსპორტო ბაზრების მოძიებაზე მუშაობს. პაატა ლეკიაშვილის თქმით, ამ ეტაპზე მოლაპარაკებები ყაზახეთთან მიმდინარეობს."გამომდინარე იქიდან, რომ ჩვენი ღვინო ბიო წარმოებაა, ფასი შედარებით სხვა ღვინოებთან მაღალია, რაც საქართველოს ბაზარზე ჩვეულებრივი მომხმარებლისთვის დიდი ფუფუნება იქნება. შესაბამისად, ჩვენი სამიზნე ბაზარი ევროპის ქვეყნები და ამერიკა იქნება, თუმცა აღმოსავლეთის ქვეყნებიდან თუ დაინტერესება იქნება, რა თქმა უნდა, აღნიშნულ მიმართულებებსაც ავითვისებთ. უცხოურ ბაზრებზე გასვლა, მთლიანად მათ სურვილზეა დამოკიდებული. თუმცა ამ ეტაპზე, მოლაპარაკებები გვაქვს ყაზახეთთან, ხოლო ევროპის ქვეყნებიდან გერმანიასთან და პოლონეთთან. ვფიქრობ, რომ საზღვარგარეთის ქვეყნებში საკმაოდ კონკურენტული ვიქნები როგორც გემოვნური თვისებებით, ისე ხარისხით. შესაბამისად, ვფიქრობთ, რომ ჩვენი ღვინო უცხოურ ბაზრებზე მაღალ საფასო კატეგორიაში გაიყიდება", - აცხადებს პაატა ლეკიაშვილი"კოლოტის" დამფუძნებლის ინფორმაციით, მეღვინეობის მიზანი პროდუქციის 80%-მდე ექსპორტზე, ხოლო დანარჩენი რაოდენობის ადგილობრივ ბაზარზე რეალიზაციაა.ცნობისთვის, "კოლოტის" 10 ჰა-ზე გაშენებული ვენახი და მარანი, ახმეტის რაიონის სოფელ ალავერდში მდებარეობს. მეღვინეობის წლიური წარმადობა კი, დისტილატების(გამოხდილი პროდუქცია) კუთხით 10-12 000 ბოთლია, ხოლო ღვინის კუთხით ჯამში 75 000 ბოთლამდე. bp.ge
გაერთიანებული წყალმომარაგების კომპანიას დავით კვინიკაძე უხელმძღვანელებს
დავით სონღულაშვილმა ბაქოში, აგროგამოფენაზე CASPIAN AGRO 2025 ქართული პავილიონი დაათვალიერა
"იაპონელებს ქართული ღვინო ძალიან მოსწონთ, რადგან მათთვის ახალ გემოსთან ვასოცირდებით" - "გურნელების მარანი"
დავით სონღულაშვილი: საქართველოსა და აზერბაიჯანს შორის არსებობს ურყევი პარტნიორობა და საერთო სტრატეგიული მიზნები
"ქართული ღვინის პოპულარიზაციის ხელშეწყობის სახელმწიფო პროგრამის" ფარგლებში თანადაფინანსება 9 კომპანიამ მიიღო