აგრობიზნესი
მეღვინეობა "კოლოტის" პროდუქცია ადგილობრივ ბაზარზე 1 თვეში გამოჩნდება

მეღვინეობა "კოლოტის" პროდუქცია ადგილობრივ ბაზარზე 1 თვეში გამოჩნდება. როგორც მეღვინეობა "კოლოტის" დამფუძნებელმა და დირექტორმა პაატა ლეკიაშვილმა "ბიზნესპარტნიორთან" განაცხადა, მეღვინეობა მოლაპარაკებებს როგორც ღვინის ფიზიკურ მაღაზიებთან, ისე ონლაინ გაყიდვების პლატფორმებთან აწარმოებს.მისივე ინფორმაციით, ახმეტის რაიონში მდებარე მეღვინეობა, ჯამში 2 დასახელების ღვინოსა და 2 დასახელების ჭაჭას აწარმოებს."ვენახი 7 წლის წინ გავაშენეთ. ამჟამად, 2 დასახელების ყურძენი - საფერავი და რქაწითელი გვაქვს. 2022 წელს პირველი მოსავალი ავიღეთ და აქცენტი ბიო მიმართულებაზე გავაკეთეთ. ჩვენი ვენახიც და პროდუქციაც ბიო სერტიფიცირებულია. ღვინის გარდა გვაქვს კლასიკური და მუხაში დავარგებული ჭაჭა. ამ ეტაპზე, წარმოებაში სხვა პროდუქცია არ გვაქვს.ჯერჯერობით ჩვენი პროდუქცია ბაზარზე არ გამოჩენილა. აქამდე, დამზადების პროცესი მიმდინარეობდა და ახლა გადავერთვეთ სარეალიზაციო ბაზრების მოძიებაზე", - აცხადებს პაატა ლეკიაშვილი.რაც შეეხება საექსპორტო გეგმებს - მეღვინეობა ადგილობრივი ბაზრის ათვისების პარალელურად საექსპორტო ბაზრების მოძიებაზე მუშაობს. პაატა ლეკიაშვილის თქმით, ამ ეტაპზე მოლაპარაკებები ყაზახეთთან მიმდინარეობს."გამომდინარე იქიდან, რომ ჩვენი ღვინო ბიო წარმოებაა, ფასი შედარებით სხვა ღვინოებთან მაღალია, რაც საქართველოს ბაზარზე ჩვეულებრივი მომხმარებლისთვის დიდი ფუფუნება იქნება. შესაბამისად, ჩვენი სამიზნე ბაზარი ევროპის ქვეყნები და ამერიკა იქნება, თუმცა აღმოსავლეთის ქვეყნებიდან თუ დაინტერესება იქნება, რა თქმა უნდა, აღნიშნულ მიმართულებებსაც ავითვისებთ. უცხოურ ბაზრებზე გასვლა, მთლიანად მათ სურვილზეა დამოკიდებული. თუმცა ამ ეტაპზე, მოლაპარაკებები გვაქვს ყაზახეთთან, ხოლო ევროპის ქვეყნებიდან გერმანიასთან და პოლონეთთან. ვფიქრობ, რომ საზღვარგარეთის ქვეყნებში საკმაოდ კონკურენტული ვიქნები როგორც გემოვნური თვისებებით, ისე ხარისხით. შესაბამისად, ვფიქრობთ, რომ ჩვენი ღვინო უცხოურ ბაზრებზე მაღალ საფასო კატეგორიაში გაიყიდება", - აცხადებს პაატა ლეკიაშვილი"კოლოტის" დამფუძნებლის ინფორმაციით, მეღვინეობის მიზანი პროდუქციის 80%-მდე ექსპორტზე, ხოლო დანარჩენი რაოდენობის ადგილობრივ ბაზარზე რეალიზაციაა.ცნობისთვის, "კოლოტის" 10 ჰა-ზე გაშენებული ვენახი და მარანი, ახმეტის რაიონის სოფელ ალავერდში მდებარეობს. მეღვინეობის წლიური წარმადობა კი, დისტილატების(გამოხდილი პროდუქცია) კუთხით 10-12 000 ბოთლია, ხოლო ღვინის კუთხით ჯამში 75 000 ბოთლამდე. bp.ge 

"სხვადასხვა სასოფლო სამეურნეო დარგში 50 ქალი გადავამზადეთ" - აჭარის სოფლის მეურნეობის მინისტრის მოადგილე

2024 წელს საპილოტე პროგრამის ფარგლებში, სხვადასხვა სასოფლო სამეურნეო დარგში 50 ქალი გადავამზადეთ, - ამის შესახებ აჭარის სოფლის მეურნეობის მინისტრის მოადგილემ ირმა აფხაზავამ “ბიზნესპარტნიორი პიკის საათში” განაცხადა.მისივე ინფორმაციით, აღნიშნული პროექტის მიმართ საკმაოდ მაღალი მოთხოვნაა და აჭარის სოფლის მეურნეობის სამინისტრო პროექტის განხორციელებას მიმდინარე წელსაც გეგმავს. "პროექტი ქართული ოცნების” ქალთა ორგანიზაციის ინიციატივით, საქართველოს რამდენიმე მუნიციპალიტეტისთვის გაკეთდა. ეს იყო სოფლად მენტორი ქალების გამოვლენა და სხვადასხვა სასოფლო სამეურნეო დარგში დასაქმებული ფერმერი ქალების გადამზადება. ძალიან საინტერესო პროექტია. ჩვენს ხუთივე მუნიციპალიტეტში: ხელვაჩაურის, ქობულეთის, ქედის, შუახევისა და ხულოს მუნიციპალიტეტში სოფლის მეურნეობის სხვადასხვა დარგების მიმართულებით 5 მენტორი ქალი გამოვყავით, რომელთაც მეწარმეობის კარგი გამოცდილება ჰქონდათ და მათ მიერ ჯამში 50 ქალი იქნა გადამზადებული.გადამზადება მოხდა ისეთ დარგებში როგორიც არის - მეღვინეობა, მებოსტნეობა, მესათბურეობა თუ კენკროვანი კულტურების წარმოების მიმართულება. რეგიონში და არა მხოლოდ რეგიონში ძალიან ბევრი წარმატებული ქალია, რომელთაც შეუძლიათ საქმიანობას მენტორობა შეუთავსონ. ჩვენ თემატურად შევიმუშავეთ ის ძირითადი მიმართულებები, რომელიც ძლიერი სოფლის მეურნეობის დარგებია. მაგალითად, ხულოს მუნიციპალიტეტში ჟოლოს წარმოების მიმართულებით გამოვყავით მენტორი, რომელსაც საწარმო აქვს, შუახევის მუნიციპალიტეტში ღია და დახურული გრუნტის ბოსტნეული კულტურების წარმოების მიმართულებით, ქედის მუნიციპალიტეტში მეფუტკრეობის და თაფლის წარმოების მიმართულებით, ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტში ჩირის წარმოების, ხოლო ქობულეთში მევენახეობა, მარნის წარმოების მიმართულებით", - აცხადებს ირმა აფხაზავა.შეგახსენებთ, საქართველოს რამდენიმე მუნიციპალიტეტში საპილოტე პროექტი განხორციელდა – საუბარია სოფლად მენტორი ქალების გამოვლენისა და სხვადასხვა სასოფლო სამეურნეო დარგში დასაქმებული ფერმერი ქალების გადამზადებაზე.bp.ge

"ფქვილზე საიმპორტო გადასახადის გაგრძელება საქართველოს ბაზარზე სწორი კონკურენციის პირობებს უზრუნველყოფს"

ფქვილზე საიმპორტო გადასახადის გაგრძელება საქართველოს ბაზარზე სწორი კონკურენციის პირობებს უზრუნველყოფს, -  ამის შესახებ ხორბლისა და ფქვილის მწარმოებელთა ასოციაციის დირექტორმა ლევან სილაგავამ “ბიზნესპარტნიორთან” განაცხადა.მისივე შეფასებით, აღნიშნული დადგენილების შედეგად, ადგილობრივი მწარმოებლები ხორბალს უპრობლემოდ ჩააბარებენ.“მთავრობასთან ერთად დავაკვირდებით ფასების დინამიკას და ამის მიხედვით, ახალ მოსავლამდე, ანუ ივნისამდე შეიძლება აღნიშნული გადაწყვეტილების კიდევ გაგრძელებაზე მსჯელობა.აღნიშნული გადაწყვეტილება ადგილობრივი წარმოებისთვის კარგია. ეს დადგენილება თავის დროზე განპირობებული იყო იქიდან, რომ მაშინ რუსეთმა ხორბლის შემოტანაზე მცურავი ბაჟის დაწესების გადაწყვეტილება მიიღო, რამაც რუსეთიდან იმპორტი წაახალისა, საქართველოს ბაზარზე არასწორი კონკურენციის პირობები დამყარდა, წისქვილკომბინატები გაჩერდა და ქართველმა ფერმერებმა ხორბალი ვერ ჩააბარეს.შესაბამისად, ეს გადაწყვეტილება მაშინ მიღებული იყო იმისთვის, რომ კონკურენციის პირობები დაბრუნებულიყო, წისქვილკომბინატები ამუშავებულიყო და ადგილობრივი ხორბლის მოსავალი მიღებულიყო. ამ დადგენილების გაგრძელება საქართველოს ბაზარზე კონკურენციის პირობებს და წისქვილკომბინატების მუშაობას ხელს უწყობს”, - აცხადებს ლევან სილაგავა.ცნობისთვის, ფქვილზე საიმპორტო გადასახადი  1 თვით, 2025 წლის 1-ელ აპრილამდე გახანგრძლივდა. ამასთან, გაიზარდა იმპორტის საფასურიც. ამის შესახებ მთავრობის დადგენილებაშია აღნიშნული. bp.ge 

სამეგრელოში წარმოებული ლოკოკინების ყველაზე დიდი მოცულობა თურქეთში იყიდება - "სნეილ ქეჩი"

ქართულ-ნორვეგიული კომპანია "სნეილ ქეჩის" (ნადი გრუპი) გაყიდვები, წინა წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით, 20%-ით გაიზარდა, - ამის შესახებ „ბიზნესპარტნიორთან“ კომპანიის თანადამფუძნებელმა მერაბ ნადარაიამ განაცხადა.მისივე ინფორმაციით, კომპანიის მიერ წარმოებული ლოკოკინების და ლოკოკინების ნახევარფაბრიკატების ყველაზე დიდი მოცულობა თურქეთში იყიდება."2024 წელი კომპანიისთვის საკმაოდ წარმატებული იყო. ექსპორტზე, დაახლოებით, 100 ტონამდე პროდუქცია გავიტანეთ, მათ შორის, ლოკოკინების ნახევარფაბრიკატები და ასევე, ცოცხალი ლოკოკინა. ამჟამად, პროდუქცია 3 ქვეყანაში იყიდება. კერძოდ, თურქეთში, საფრანგეთსა და ესპანეთში. დღეს ექსპორტზე ჩვენი წარმოების 95% გადის.რაც შეეხება ფასებს - 1 კგ ლოკოკინას ფილეს ფასი - 40 ლარია, ცოცხალი ლოკოკინას ფასი კი 4 ევროა. ყველაზე დიდი მოთხოვნა ლოკოკინას ფილაზეა", - აცხადებს მერაბ ნადარაია.მისივე ინფორმაციით, ადგილობრივ ბაზარზე მოთხოვნა ნაკლებია. მერაბ ნადარაიას თქმით, კომპანია ამ ეტაპზე HoReCa სექტორთან თანამშრომლობს, თუმცა სამომავლოდ ქსელურ მარკეტებში შესვლას გეგმავს."საქართველოში როგორც ცოცხალი ლოკოკინა, ისე ლოკოკინას ნახევარფაბრიკატები იყიდება, თუმცა აღნიშნული პროდუქციის მიმართ კულტურა განვითარებული არ არის. მიუხედავად ამისა, აღსანიშნავია, რომ წლიდან წლამდე მოთხოვნა მაინც მზარდია", - აცხადებს მერაბ ნადარაია.ცნობისთვის, „სნეილ ქეჩმა“ ლოკოკინების ნახევარფაბრიკატების ქარხნის მშენებლობა 2023 წელს დაასრულა. კომპანიამ პროექტში 1,5  მლნ ევროს ინვესტიცია განახორციელა. ქარხანა 1 800 კვადრატულ მეტრ ფართობზე სენაკში  აშენდა.კომპანიის საკუთრებაშია  ხობში 6 ჰექტარზე, ხოლო სენაკში 3 ჰა-ზე გაშენებული ლოკოკინას ფერმა, რომელიც 2021  წელს შეიქმნა. ბენეფიციარმა შეღავათიანი აგროკრედიტით ₾1,26 მლნ მიიღო.bp.ge

"ვეგეტაციის პერიოდში დაფნის მოჭრა მოსავლის რაოდენობას შეამცირებს" - დაფნის ექსპორტიორები მთავრობას დახმარებას სთხოვენ

საქართველოს დაფნის მწარმოებელთა და ექსპორტიორთა ასოციაცია მთავრობას ტექნიკური რეგლამენტის მიღებას სთხოვს, რომელიც ვეგეტაციის პერიოდში დაფნის მოჭრას აკრძალავს.როგორც ასოციაციის დამფუძნებელმა დავით კუტალიამ "ბიზნესპარტნიორთან" განაცხადა, თუ დაფნის მოჭრა არასწორ პერიოდში გაგრძელდება, მოსავლის რაოდენობა შემცირდება, რაც ექსპორტზე და ქვეყანაში შემოსავლების შემოსვლაზე აისახება.დავით კუტალიას განცხადებით, თუ რეგლამენტის მიღება არ არის შესაძლებელი, მაშინ თავად ასოციაციას მიეცეს ბერკეტი, რომ მათ ხარისხის კონტროლის უფლება ჰქონდეთ."გვინდა, რომ ვეგეტაციის პერიოდში დაფნის ჩაბარება შეჩერდეს. ვიცით, რომ ეს კერძო საკუთრებაა და ამაში სახელმწიფო ვერ ჩაერევა, მაგრამ გამონაკლისის სახით თუ შესაძლებელია უნდა დაუშვან აღნიშნული მიმართულებით ჩარევა, რადგან ნადგურდება დაფნა და უკუშედეგს ვიღებთ. სახელმწიფო პლანტაციების გაშენებაში გვერდით გვიდგას, მაგრამ ზოგიერთი არაკეთილსინდისიერი მწარმოებელი ნედლი დაფნის გადამუშავებას არ წყვეტს. შესაბამისად, ხარისხი არის ძალიან ცუდი და ეს საბოლოო შედეგზე აისახება. ექსპორტზე, რომ გადის ეს ცუდი ხარისხის საქონელი, რა თქმა უნდა, უარყოფითად აისახება ჩვენს იმიჯზე. გარდა ამისა, აღნიშნული ქცევა მოსავალს სპობს. მაგალითად, თუ ველოდით 5-6 ათას ტონას, მომავალში 3-4 ათას ტონას მივიღებთ.თუ ახალი დავრგეთ და არსებული გავანადგურეთ რა აზრი აქვს. ჩვენთან საქართველოში 5-6 ათასი ტონა დაფნა მოდის და ეს რაოდენობა ჩინეთის ბაზრისთვისაც არ არის საკმარისი. აქედან გამომდინარე, სახელმწიფომ გადაწყვიტა, რომ ფერმერებს პლანტაციების გამრავლებაში დახმარებოდა, რაც მოსავალს საბოლოოდ 20-25 ათას ტონამდე მიიყვანდა. ასოციაცია ზრუნავს იმისთვის, რომ დაფნის მოსავლის რაოდენობამ სწორედ 20-25 ათას ტონას მიაღწიოს, რაც მოთხოვნას დროთა განმავლობაში, დააკმაყოფილებს. დღეს არის დაფნა და ახალი პლანტაციებიც ირგვება, მაგრამ რა აზრი აქვს თუ არსებულს გავანადგურებთ. იგივე რაოდენობა გვექნება და თუ მცენარეს არასწორ პერიოდში მოვჭრით 2-3 წელში გახმება. აქედან გამომდინარე, ექსპორტის მოცულობები შემცირდება, ქვეყანაში შემოსავლები შემცირდება და სახელმწიფო ახლა რასაც ხარჯავს წყალში გადაყრილი იქნება. ამ შედეგს წინასწარ ვხედავ და ამიტომ ვამბობ ამ ყველაფერს.მესმის, რომ სპეციალურად კანონს ამისთვის არავინ მიიღებს, მაგრამ შესაძლებელია ტექნიკური რეგლამენტის სახით გამონაკლისი დაუშვან. ეს მცენარე ძალიან პერსპექტიულია. ამჟამად ასოციაციას არანაირი ბერკეტი არ აქვს, რომ აღნიშნული საკითხი დაარეგულიროს. შესაბამისად, ვითხოვთ, რომ ასოციაციას მაინც გადაეცეს ხარისხის კონტროლის უფლება და თუ ასოციაციის ბეჭედი არ იქნება საქონელზე მწარმოებელს აღნიშნული საქონლის გაყიდვა აეკრძალოს. ამ შემთხვევაში შეჩერდება გაჩეხვა, რადგან მწარმოებელი მიხვდება, რომ მას ასოციაცია ბეჭედს არ დაურტყამს და ვეღარ გაყიდის. ამ კუთხითაც შეიძლება ამ საკითხის მოგვარება.ამჟამად, ასოციაციაში 9 ექსპორტიორი ვართ გაწევრიანებული. რაც შეეხება დაფნის ჩამბარებელ ქარხნებს - მათი რაოდენობა საქართველოში 250-ზე მეტია. ადგილობრივ ბაზარზე  მიღებული მოსავლის 0.1% იყიდება. საქართველოში არ არის მოთხოვნა, 3 მლნ. ადამიანს არ სჭირდება ამდენი დაფნა. ექსპორტზე გავდივართ რამდენიმე ქვეყანაში, მათ შორის, რუსეთში, ჩინეთში, ბელორუსიაში და სხვ.აღნიშნულ საკითხზე რამდენიმე დღის წინ ფერმერთა ასოციაციას მივმართეთ, რომელიც დაგვპირდა, რომ შუამავლობას გაგვიწევდა. მე ყველანაირად ვცდილობ, რომ ყველა უწყებას ინფორმაცია მივაწოდო", - აცხადებს დავით კუტალია.bp.ge 

ჩვენი ქვევრის ღვინის ექსპორტი გაორმაგებულია - "ღვარძელაშვილის მარანი"

"ღვარძელაშვილის მარნის" ქვევრის ღვინის ექსპორტი გაორმაგდა. როგორც მარნის დამფუძნებელი გიორგი ღვარძელაშვილი "ბიზნესპარტნიორთან" აცხადებს, მოთხოვნა განსაკუთრებით ამერიკის შეერთებული შტატებიდან არის გაზრდილი.მისივე შეფასებით, აღნიშნულის მიზეზი არის ის, რომ მსოფლიოში განვითარებული მოვლენებიდან გამომდინარე უცხოელები სხვადასხვა ქვეყანაში მოგზაურობას ვეღარ ახერხებენ."2022 წელს, პანდემიის პერიოდში ყველაზე მაღალი გაყიდვები ექსპორტზე იყო, ახლაც ასეა.აღნიშნულის მიზეზი შეიძლება იყოს ის, რომ არამარტო საქართველოში, არამედ სხვა ქვეყნებშიც მიმდინარე გეოპოლიტიკური მდგომარეობიდან გამომდინარე, უცხოელი ვეღარ მოგზაურობს და შესაბამისად, ცდილობს სხვადასხვა ქვეყნის ღვინო თავისივე ქვეყანაში დააგემოვნოს. მაგალითად, ამერიკის შეერთებულ შტატებში, შეიძლება ითქვას, რომ გაათმაგებულია მოთხოვნა. იმხელა რაოდენობის ღვინოს მთხოვენ, რომ 2-3 წელი დამჭირდება აღნიშნული მარაგის შესავსებად. რაც შეეხება ევროპას - აქ მოთხოვნა სტაბილურად არის. როგორც წინა წლებში - ხან მაღალი მოთხოვნაა, ხან დაბალი", - აცხადებს გიორგი ღვარძელაშვილი.რაც შეეხება ადგილობრივ ბაზარს - მარნის დამფუძნებლის ინფორმაციით, ამ ეტაპზე, "ღვარძელაშვილის მარანს", ფაქტობრივად, 1 ვიზიტორიც აღარ ჰყავს."ახალი წლის დღეებში გვქონდა მუშაობა, თუმცა დაახლოებით, 15 იანვრის შემდეგ შეჩერდა. გაყინული მდგომარეობაა", - აღნიშნა გიორგი ღვარძელაშვილმა.ცნობისთვის, "ღვარძელაშვილის მარნის" ღვინო ექსპორტზე, 8 ქვეყანაში იყიდება. ესენია: აშშ, გერმანია, ინგლისი, ნიდერლანდები, საფრანგეთი, იტალია, შვეიცარია და ავსტრალია. მარანი ღვინოს 2014 წლიდან აწარმოებს. ექსპორტზე კი 2018 წლიდან გადის.თელავის რაიონის სოფელ  კონდოლში, 5 ჰექტარ მიწის ფართობზე, ღვარძელაშვილი 3 დასახელების ბიო ღვინოს - საფერავს, კონდოლურს და ჟღიას აწარმოებს.bp.ge

"ნიუ-იორკსა და ლოს-ანჯელესში ყველა თავმოყვარე ღვინის ბარი თვლის, რომ მენიუში ქართული ღვინო უნდა ჰქონდეს"

ნიუ იორკში და ლოს-ანჯელესში უკვე ყველა თავმოყვარე ღვინის ბარი თვლის, რომ მენიუში ქართული ღვინო უნდა ჰქონდეს და აქვთ კიდეც, - ამის შესახებ ღვინის ეროვნული სააგენტოს თავმჯდომარემ ლევან მეხუზლამ გადაცემა "ბიზნესპარტნიორში" განაცხადა.მისივე ინფორმაციით, აშშ-ში ქართული ღვინო საკმაოდ წარმატებულად და კარგად არის წარმოდგენილი, მათ შორის, HoReCa სექტორშიც.ლევან მეხუზლას ცნობით, ქართულ ღვინოს აქვს პოტენციალი, რომ ნებისმიერი სეგმენტის მომხმარებლის მოთხოვნა დააკმაყოფილოს."აშშ-ის HoReCa სექტორი მზად არის  განსხვავებულ გემოში პრემიუმ ფასი გადაიხადოს. გლობალურად რომ შევხედოთ, ქართული ღვინო ამ ეტაპზე საშუალო ფასით (1 ლიტრზე დაახლოებით 3 დოლარი) მეშვიდე ადგილზეა.  აშშ-ში კი, 1 ლიტრის ფასი 5 დოლარზე მეტია. აქედან ნათლად ჩანს, რომ აშშ-ის ბაზარი მზად არის პრემიუმ ფასი გადაიხადოს. მაგალითად, პოლონეთში 1 ლიტრი ღვინის ფასი  3 დოლარზე დაბალია, რადგან ქართული ღვინო მასიურად სუპერმარკეტებში იყიდება.აღსანიშნავია, რომ  ზოგადად, სავაჭრო ქსელები ფასის მიმართ ძალიან მგრძნობიარეები არიან", - აცხადებს ლევან მეხუზლა.მისივე განცხადებით, ქართულ ბაზარზე უკვე ჩნდება ღვინოები, რომლებსაც პრეტენზია აქვთ, რომ ბურგუნდიულ და ბორდოს საუკეთესო ნიმუშებს კონკურენცია გაუწიონ.ღვინის ეროვნული სააგენტოს თავმჯდომარის შეფასებით, მომდევნო წლები ქართული ღვინისთვის წარმატებული იქნება.

"ქართულმა ღვინოებმა მსოფლიო კლასის ღვინოებში ადგილის დამკვიდრება უნდა დაიწყონ" - "თბილღვინო"

ქართულმა ღვინოებმა მსოფლიო კლასის ღვინოებში  ადგილის დამკვიდრება უნდა დაიწყონ , - ამის შესახებ  "თბილღვინოს" თანადამფუძნებელმა ზურაბ მარგველაშვილმა "ბიზნესპარტნიორთან" განაცხადა.მისივე ინფორმაციით, კომპანიამ გასულ წელს მაღალი საფასო სეგმენტის ღვინის წარმოება დაიწყო და წელსაც, აგრძელებს მუშაობას იმისთვის, რომ საერთაშორისო ბაზრებზე მსოფლიო დონის ქართული ღვინო წარადგინოს."2024 წელს, რაც გვქონდა დაგეგმილი, შეიძლება ითქვას, რომ შევასრულეთ. 2024 წელს საკმაოდ მნიშვნელოვანი ზრდა გვქონდა ადგილობრივ ბაზარზე და საერთო ჯამში შეგვიძლია ვთქვათ, რომ რთული წელი იყო, თუმცა დასახული მიზნები მაქსიმალურად განვახორციელეთ. გარდა ამისა, გასული წელი საინტერესო იყო იმ კუთხითაც, რომ ჩვენ რამდენიმე წელი ვმუშაობდით იმისთვის, რომ შეგვექმნა ახალი ღვინის კოლექცია, რომელიც მაღალი საფასო სეგმენტისთვის არის განკუთვნილი. სულ არის 8 ღვინიანი კოლექცია და ამ ღვინოების წარდგენა როგორც ლონდონში, ისე თბილისში სწორედ გასულ წელს მოხდა. გაყიდვები დაწყებულია როგორც ადგილობრივ, ისე საექსპორტო ბაზრებზე. გასულ წელს, ექსორტზე 25 ქვეყანაში გავდიოდით. მიმდინარე წელს ჩვენი კომპანიის ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი ამოცანა სავაჭრო ნიშნების და ასორტიმენტის ოპტიმიზაცია იქნება. ახალი კოლექციის ღვინოები გავიტანეთ ბრიტანეთში, სამხრეთ კორეასა და ყაზახეთში. ეს არის პირველი ნაბიჯები. საკმაოდ რთული ამოცანაა მსოფლიოში მაღალი კატეგორიის ღვინოების მწარმოებელი მრავალი ქვეყანაა და ძალიან დიდი კონკურენციაა, მაგრამ ვინაიდან ჩვენ ვართ მეღვინეობის სამშობლო, კომპანიამ გადავწყვიტეთ თამამი ნაბიჯი გადაგვედგა", - აცხადებს ზურაბ მარგველაშვილი.რაც შეეხება სამომავლო გეგმებს - კომპანია მიმდინარე წელს ამერიკულ და დიდი ბრიტანეთის ბაზრებზე უფრო მეტად განვითარებას დაუთმობს."პირველ რიგში 2025 წელს გვსურს, რომ შევინარჩუნოთ ის გაყიდვები, რაც გვაქვს. მნიშვნელოვანია, რომ პოზიციები გავამყაროთ. უფრო და უფრო მაღალი კონკურენციაა საშუალო და დაბალ საფასო სეგმენტში. შესაბამისად, გვაქვს გეგმები და მივყვებით ამ გეგმის შესრულებას", - აცხადებს ზურაბ მარგველაშვილი.ცნობისთვის,“თბილღვინო” ქართული ღვინის მწარმოებელი წამყვანი კომპანიაა საქართველოში, რომლის პროდუქციაც ექსპორტზე მსოფლიოს 25 ქვეყანაში გადის. “თბილღვინოს” ისტორია გასული საუკუნის 60-იან წლებში იწყება. 1962 წელს საქართველოში ერთ-ერთი ყველაზე დიდი ღვინის საწარმო გაიხსნა, რომელიც 90-იან წლებში კერძო კომპანიად იქცა და მალევე დაიმკვიდრა მნიშვნელოვანი ადგილი ადგილობრივ და საერთაშორისო ბაზარზე. დაარსებიდან დღემდე, "თბილღვინომ" უდიდესი აღიარება და უამრავი ჯილდო მოიპოვა, მათ შორის ლონდონის საერთაშორისო კონკურსებზე: Decanter World Wine Awards, International Wine Challenge და International Wine & Spirit Competition.„თბილღვინოს“ ვენახებში გაშენებულია სხვადასხვა ქართული ყურძნის ჯიში და მდებარეობს ქინძმარაულის, მუკუზნის და წინანდლის მიკროზონებში. 

"ღვინის ქურდები" ამერიკის, ჩინეთისა და კორეის ბაზარზე გასვლას გაზაფხულიდან გეგმავს

"ღვინის ქურდები" ამერიკის, ჩინეთისა და კორეის ბაზარზე გასვლას გაზაფხულიდან გეგმავს, - ამის შესახებ კომპანია „ღვინის ქურდების“ თანადამფუძნებელმა ზაზა ასათიანმა „ბიზნესპარტნიორთან“ განაცხადა.მისივე ინფორმაციით, გარდა ამისა, კომპანიისთვის ევროპული ბაზარი უმთავრესი პრიორიტეტად რჩება და პარალელურ რეჟიმში "ღვინის ქურდები" მოლაპარაკებებს იტალიასთან და გერმანიასთან აწარმოებს. ზაზა ასათიანის შეფასებით, "ღვინის ქურდების" ღვინო 2025 წელს აღნიშნულ ბაზრებზეც უნდა გავიდეს."მიმდინარე წელს დამატებით საექსპორტო ბაზრებზე განვითარების კუთხით აქტიური მუშაობა დავიწყეთ. მაგალითად, კომპანია 2017 წლის შემდეგ არ გავსულვართ ამერიკის ბაზარზე და მიმდინარე წელს, დაახლოებით მარტში პირველ შეკვეთას გავგზავნით. გარდა ამისა, აქტიურად ვაწარმოებთ მოლაპარაკებებს კორეისა და ჩინეთის ბაზარზე და ამჟამად, ტექნიკურ ლოგისტიკური საკითხებს ვაწესრიგებთ და გვაქვს იმედი, რომ გაზაფხულზე სამივე საექსპორტო ბაზარზე ვიქნებით წარმოდგენილი. კომპანიის სამომავლო გეგმებში იაპონიაც მოიაზრება, რომელზე მუშაობასაც აღნიშნული ბაზრების ათვისების შემდეგ უფრო აქტიურად დავიწყებთ. ჯამში ამ ეტაპზე ექსპორტზე ევროპის რამდენიმე ქვეყანაში გავდივართ. ნორვეგია ჩვენი ნომერ პირველი ბაზარი, სადაც ყველაზე წარმატებული ქართული ღვინის კომპანია ვართ გაყიდვების კუთხით. გარდა ამისა, ვართ ავსტრიასა და საფრანგეთში.ზოგადად, ამჟამად საექსპორტო გაყიდვების 100% ევროპაზე მოდის და კომპანიისთვის ევროპული ბაზარი უმთავრესი პრიორიტეტულია. მოლაპარაკებებს, რა თქმა უნდა, ვაწარმოებთ ევროპის რამდენიმე ქვეყანასთან - მათ შორის, იტალიასთან და გერმანიასთან", - აცხადებს ზაზა ასათიანი.კომპანიის თანადამფუძნებლის ინფორმაციით, უცხოეთში ქართულ ღვინოზე მოთხოვნა იზრდება, თუმცა ცნობადობა  არ არის ისეთი როგორიც სხვა ქვეყნების შემთხვევაშია, შესაბამისად, ძალიან ბევრი მუშაობაა საჭირო. გარდა ამისა, აუცილებელია ხარისხი, რადგან მხოლოდ ხარისხით არის შესაძლებელი ღვინის მოყვარულების დაინტერესება.შეგახსენებთ, ღვინის კომპანია „ღვინის ქურდები“ 2015 წელს წინანდალში დაფუძნდა. დაფუძნებიდან პირველი ორი წელი კომპანიის საქმიანობის კონცეფცია მოიცავდა მევენახე გლეხების მოძიებას მთელი ქვეყნის მასშტაბით და მათ გადაყვანას ეკოლოგიურად სუფთა პროდუქციის წარმოებაზე, ასევე კომპანია მათ  ღვინის ბრენდირებასა და სარეალიზაციო ქსელში პროდუქციის გატანაში ეხმარებოდა.

"წლების განმავლობაში, საქართველოს მხრიდან ხარისხის მიმართ ნამდვილი ერთგულება დავინახე" - ღვინის მაგისტრი საფრანგეთიდან

პარიზში, ბუნებრივი ღვინოების საერთაშორისო გამოფენაში RAW Wine Paris 2025, ღვინის ეროვნული სააგენტოს და საფრანგეთის რესპუბლიკაში საქართველოს საელჩოს მხარდაჭერით, ქვევრის ღვინის მწარმოებელი 9 მარანი:  „ანაპეა“, „შერმას საოჯახო მეღვინეობა“, „ანდრიას ღვინო“, „გაბრიელის ღვინო“, „კონდოლი“, „მალატი“, „მათიაშვილის ღვინის მარანი“, „სამთავისის მარანი“ და  „მინაძის მარანი - ფერსვი“ მონაწილეობდა.გამოფენაზე RAW Wine ქართული ქვევრის ღვინის წარდგენა მნიშვნელოვანია ქვევრის ღვინის პოპულარიზაციის, მცირე და საშუალო მარნების  მიერ პოტენციური იმპორტიორების მოძიებისა და  ექსპორტის ზრდისთვის.RAW Wine  ერთ-ერთი გამორჩეული საერთაშორისო გამოფენაა, სადაც მაღალი ხარისხის ბუნებრივი, ორგანული და ბიოდინამიური ღვინოების მწარმოებლები იკრიბებიან. გამოფენის ორგანიზატორია ცნობილი ღვინის მაგისტრი საფრანგეთიდან იზაბელ ლეგერონი.„ძალიან მიხარია, რომ შეგვიძლია ამ საოცარი მეწარმეების წარმოჩენა. წლების განმავლობაში საქართველოს მხრიდან ხარისხის მიმართ ნამდვილი ერთგულება დავინახე. საოცარია, რომ 10-12 წლის წინ მხოლოდ რამდენიმე მეწარმე იყო ექსპორტზე ორიენტირებული, მაშინ როდესაც, ახლა ასობით მეწარმე აწარმოებს მსოფლიო კლასის ღვინოს. ჩემთვის დიდი პატივია, რომ ამ განვითარების მომსწრე გავხდი და ასევე ვხედავ, როგორ უმჯობესდება ხარისხი. ვენახებში პროგრესი აშკარაა – ისინი უფრო და უფრო ორგანულ მიმართულებას ირჩევენ; ასევე დიდი პროგრესია მარნებში, სადაც ქვევრის გამოყენება ფართოვდება და აქტიურად ხდება ადგილობრივი ჯიშების და ეს უძველესი ტრადიციული მეთოდის პოპულარიზაცია. ვხედავთ, რომ ქართული ღვინო სულ უფრო პოპულარული ხდება. მადლობა, საქართველო, ასეთი კარგი მეგობრობისთვის. ჩემთვის დიდი პატივია, რომ ამ გზის ნაწილი ვარ თქვენთან ერთად“,  - აღნიშნა იზაბელ ლეგერონმა.მიმდინარე წელს, პარიზის გამოფენაზე 15 ქვეყნის 100-მდე ბუნებრივი ღვინის მწარმოებელი იყო წარმოდგენილი, მათ შორის, მეღვინეობის ტრადიციებით სახელგანთქმული ისეთი ქვეყნები, როგორებიცაა საფრანგეთი, იტალია, ესპანეთი, პორტუგალია და სხვა.  ტრადიციულად, ქართული ღვინის მიმართ ინტერესი დიდი იყო ღვინის პროფესიონალებისა და ვიზიტორების მხრიდან.აღსანიშნავია, რომ ღვინის ეროვნული სააგენტოს მხარდაჭერით,  2025 წელს, ქვევრის ღვინის მწარმოებელი მარნები RAW Wine-ის გამოფენებში სხვადასხვა ქვეყნაში მიიღებენ მონაწილეობას.