
რუბრიკა "ღვინის გზა" ქართულ მეღვინეობას განსაკუთრებული ადგილი უჭირავს კულტურაში - ეს არის ტრადიცია, რომელიც თაობიდან თაობას გადაეცემა. დღეს მეღვინეობა არა მხოლოდ კულტურული მემკვიდრეობაა, არამედ ქვეყნის ეკონომიკის, ტურიზმის და საერთაშორისო იმიჯის მნიშვნელოვანი ნაწილია.სწორედ ამ თემების შესახებ, „ბიზნესპარტნიორს“ რუბრიკაში "ღვინის გზა" მეღვინეობის შესახებ გამოცდილება "ვილა მოსავალმა" გაუზიარა."ერთგულება, საბოლოო მიზანი და დამოკიდებულება იმ პროდუქტთან, რომელიც გვიყვარს, ეს არის ის მნიშვნელოვანი საკითხები, რომელიც ჩვენს პროდუქტს განსაკუთრებულს ხდის"- ამბობს "ვილა მოსავალის" გენერალური მენეჯერი ნიკოლოზ შეყრილაძე.მისი თქმით, საქართველო და ღვინის კულტურა გადაჯაჭვულია ერთმანეთზე, იქიდან გამომდინარე, 8000 წლიანი, მსოფლიოში ყველაზე ძველი ღვინის წარმოების კულტურა გვაქვს.ქვევრის ღვინო კი ამ ისტორიის საწინდარია, შესაბამისად, კომპანია ქვევრის ღვინოს ტრადიციული ტექნოლოგიებით, დაყოვნებით და დავარგებით ქვევრში, აწარმოებს."ვცდილობთ, რომ მოვახდინოთ მისი პოპულარიზაცია. მართალია, საერთაშორისო ბაზარზე ნაკლებად გაყიდვადია, მაგრამ ამის გარეშე ქართული მეღვინეობა და ისტორია ვერ იქნებოდა სრულყოფილი. ჩვენი წლიური სარეალიზაციო წარმოება 100 000 ბოთლია წელიწადში, ეს არის ჩვენი 100%, რაც ჩვენს მიზნებს ემთხვევა, რა რაოდენობის ბოთლის გაყიდვა გვსურს ერთი წლის ჭრილში. პროდუქტის ხარისხი, რა თქმა უნდა იწყება ვენახიდან, შესაბამისად, ყოველწლიურად ყველაზე დიდი ყურადღება ეთმობა ვენახის სწორ განვითარებას, დამუშავებას და მაღალი ხარისხის მოსავლის მიღებას.თითოეულ მეღვინეობას, თითოეულ მეღვინეს თავისი ხელწერა აქვს და მნიშვნელოვანია, რომ ამ ხელწერიდან არ მოხდეს გადახვევა. ყველას, ვისაც სჯერა პროდუქტის, რომელიც არის ქართული ღვინო, აფასებს ისტორიას და შეუძლია შექმნას ხარისხიანი პროდუქტი, ყველას ვურჩევდი, რომ სცადონ თავიანთი ბედი. დარწმუნებული ვარ, ყოველ წელს, ყოველ ათწლეულში, უფრო მეტად საინტერესო გახდება ქართული ღვინო საერთაშორისო ბაზრისთვის",- აღნიშნავს ნიკოლოზ შეყრილაძე.როგორც კომპანიაში ამბობენ, რომ არა საექსპორტო შესაძლებლობები და საერთშორისო პარტნიორები, ძალიან რთული იქნებოდა წარმატებული ბიზნესის შექმნა."აუცილებელია გავითვალისწინოთ კონკურენტუნარიანი გარემო, სადაც მხოლოდ ხარისხით პროდუქტის გაყიდვა ძალიან რთულია. აუცილებელია ცნობადობის ამაღლება, სხვადასხვა აქტივობები, იმისათვის, რომ მიზანმიმართულმა სეგმენტმა გაიცნოს ჩვენი პროდუქტი. ღვინის ეროვნული სააგენტო აქტიურადაა ჩართული ამ პროცესში და ქართული ღვინის პოპულარიზაციას საკმაოდ დიდი დრო და ენერგია ეთმობა",- ამბობს "ვილა მოსავალის" გენერალური მენეჯერი, ნიკოლოზ შეყრილაძე.bp.ge

კასპის რაიონ სოფელ ქვემოჭალაში მდებარე "გახელაძის მარნის" დამფუძნებლის, ვიქტორ გახელაძის აზრით, საქართველოში ბიო მევენახეობა, განვითარდება, საკუთარ გზას იპოვის, თუმცა ქართული ტრადიციული მეღვინეობის დონემდე ვერ მივა.როგორც ვიქტორ გახელაძემ "ბიზნესპარტნიორთან" აცხადებს, ქვეყანაში აღნიშნული მიმართულების განვითარება კომპლექსურ მიდგომას მოიცავს."ჩემი კომპანია ბიო მევენახეობის კუთხით, ჯერჯერობით, განვითარებული არ არის. ამ ეტაპზე, ღვინოს ტრადიციული წესით ვამზადებთ. მოგეხსენებათ ბიო მიმართულება კომპლექსურია - პირველ რიგში, ინფრასტრუქტურაა საჭირო, ვენახები ერთმანეთთან მიჯრით არ უნდა იყოს, როდესაც ვაზს სხვა წამლავს პრობლემები იქნება. ასევე აუცილებელი სპეციალური მოვლა. საქართველოში ბიო მევენახეობა ტრადიციული მეღვინეობის დონემდე ვერ ავა. რატომ? რადგან ხარჯიც მეტია და ჩემი აზრით, ქვეყანაში ღვინის ტრადიციული მეთოდით დამზადება უფრო აქტუალურია და ასეც გაგრძელდება. ამასთან, მცირე მეურნეობისთვის მსგავსი ღვინის წარმოება ძალიან რთულია. კერძოდ, საკუთარი ვენახი, როდესაც სხვა მევენახესთან ახლოს გაქვს, სხვადასხვა, პროცედურების ჩატარება ძნელია. როდესაც დიდი მარნის წარმომადგენელი ხარ და ვენახის კარგად გამოყოფა შეგიძლია, მსგავსი მიმართულებით მუშაობა უფრო მარტივია. ამასთან, დადებით კონტექსტში მინდა გითხრათ, რომ ქვეყანაში ბიო მევენახეობა უფრო და უფრო ცნობილი ხდება", - აღნიშნავს ვიქტორ გახელაძე.მარნის დამფუძნებელი გაყიდვების ტენდენციებზეც საუბრობს და აღნიშნავს, რომ წინა წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით, მომხმარებელთა რაოდენობა 50%-ით გაიზარდა, რასაც ღვინის ხარისხს უკავშირებს."პირადად, ჩემს ღვინის მარანს, რაც შეეხება, ამ ეტაპზე, ნახევარი ჰექტარი ვენახი გვაქვს, ყურძენს ადგილობრივი მოსახლეობისგანაც ვყიდულობთ. მხოლოდ, მიკრო ზონის დამახასიათებელი ჯიშები გვაქვს ესენია: ჩინური გორული მწვანე, შავკაპიტო, პინო ნუარი და თავკვერი. ღვინოს ევროპული წესით ვამზადებთ. ამჟამად, 4 სახის ღვინოს ვაწარმოებთ. ჩვენი სოფელში ფილმი "შერეკილებია" გადაღებული და აღნიშნული ფილმის თემატიკა გვინდოდა, რომ გაგვეცოცხლებინა, ამიტომ ღვინის ეტიკეტზე გადმოვიტანეთ", - აცხადებს ვიქტორ გახელაძე.ამასთან, ვიქტორ გახელაძე "გახელაძის მარნის" განვითარებაზეც საუბრობს და აცხადებს, რომ კომპანია სექტემბრის ბოლოს ადგილობრივ ბაზარზე გააქტიურებას გეგმავს. ცნობისთვის, კასპის რაიონ სოფელ ქვემოჭალაში მდებარე "გახელაძის მარანი" ადგილობრივ ბაზარზე 3 წელია ოპერირებს. მარანი 4 სახის ღვინოს ესენია: ჩინური გორული მწვანე, შავკაპიტო, პინო ნუარი და თავკვერის ევროპული წესით ამზადებს.bp.ge

ნებისმიერი უცხოური ღვინის ბაზარზე, მათ შორის, იაპონიასა და ჩინეთში ქართულ ღვინოს ძალიან დიდი პოტენციალი აქვს. როგორც იმერეთში, ჭიათურის რაიონ სოფელ ზოდში მდებარე მარან "ზოდი"-ს დამფუძნებელი, მეღვინე, გიგა ჭიღლაძე "ბიზნესპარტნიორთან" აღნიშნავს, ქართულ ღვინოს განსხვავებული გემოვნური თვისებები აქვს, რაც უცხოელ პოტენციურ მომხმარებლებს აინტერესებთ."ჩვენი უნიკალურობით და ღვინის გემოვნური თვისებებით ნებისმიერ ბაზარზე შეგვიძლია, თავი დავიმკვიდროთ. რა თქმა უნდა, ზემოთ ჩამოთვლილი საკუთარ ნიშად უნდა ვაქციოთ და უცხოურ ღვინის ბაზრებზე თავი ღირსეულად დავიმკვიდროთ. კონკურენციის ჭრილში, რომ ვისაუბროთ, უცხოურ ბაზარზე კონკურენცია - ყოველთვის ძალიან დიდია, თუმცა ევროპულ ბაზარზე, ჩვენი უნიკალურობა და ხარისხი ნიშად უნდა დამკვიდრდეს შემდეგ, ფასზე აქცენტის გაკეთებას ვეღარ შეძლებენ, მოგეხსენებათ, ხშირად ამბობენ, რომ უცხოურ ბაზარზე ქართული ღვინო, სხვა ქვეყნის პროდუქტთან შედარებით უფრო ძვირია.ჩვენ რაც შეგვეხება, ამჟამად, უცხოეთში ექსპორტი გვაქვს: კანადაში, გერმანიაში, პორტუგალიაში. ნიდერლანდებში დეგუსტაციები გავიარეთ, რაც დიდი წინ გადადგმული ნაბიჯია. ზოგადად, რაც უფრო გავფართოვდებით და ბევრ ქვეყანას მოვიცავთ ყველასთვის სასიკეთოა", - გიგა ჭიღლაძე.ცნობისთვის, იმერეთში, ჭიათურის რაიონ სოფელ ზოდში მდებარე მარანი "ზოდი", 2019 წელს აშენდა, ღვინის ბაზარზე კი, 2021 წლიდან ოპერირებს.bp.ge

ქართული ღვინის ცნობადობა იზრდება, ახალ პარტნიორებთან დაკავშირების დროს ბევრი ახსნა აღარ გვჭირდება ვინ ვართ და რას წარმოვადგენთ, - ამის შესახებ საოჯახო მარანი "გოცირიძის მეღვინეობის" თანადამფუძნებელმა ანდრო გოცირიძემ "ბიზნესპარტნიორთან" განაცხადა.მისივე ინფორმაციით, ქართული ღვინო ხარისხობრივად ევროპისა და ამერიკის მოთხოვნებს აბსოლუტურად აკმაყოფილებს."ჩვენ ვაწარმოებთ ბიო ღვინოს, ქიმიკატების გარეშე, ჰერბიციდებსაც არ ვიყენებთ და შესაბამისად, ღვინოც ბიოლოგიურად სუფთა და მაღალი ხარისხის არის. მეღვინეობის წლიური წარმადობა 4 000 – 5 000 - ბოთლამდეა. ჩვენი ღვინოები ადგილობრივ ბაზარზე - „8000 მოსავალში“ და სხვა სპეციალიზებულ ღვინის მაღაზიებში იყიდება. ეს უფრო ბუტიკური ღვინოა, ვიდრე მასობრივი მოხმარების. გარდა ამისა, ჩვენი ღვინოები „8000 მოსავლის“ ქსელში არამხოლოდ საქართველოში, არამედ გერმანიაშიც არის წარმოდგენილი.ვაპირებთ, რომ წლევანდელი მოსავლით უცხოურ ბაზრებზე გავიდეთ. ჩვენი სამიზნე ბაზრებია ევროპა და აშშ. ამჟამად მოსამზადებელი პერიოდი გვაქვს, რომ იქაურ ბაზრებზე შეღწევა მოვახერხოთ. გვაქვს გარკვეული საუბრები გერმანიასთან, პოლონეთთან და გეგმაში გვაქვს, რომ ამ ბაზრებზე მომდევნო წელს აუცილებლად მოვხვდეთ. კარგი იქნება, თუ ექსპორტზე ჩვენი წარმოების 20-30% გაიყიდება. ჩვენი ღვინოები საშუალო საფასო კატეგორიაშია და ადგილობრივ ბაზარზე არსებულ მაღაზიებში 35 ლარიდან 45 ლარამდე ღირს.რაც შეეხება აზიურ ბაზრებს - ესეც ძალიან მიმზიდველი ბაზრებია, თუმცა ჩვენ მცირე მოცულობის ღვინო გვაქვს და ამ ტიპის ღვინოებს ევროპულ ღვინის მაღაზიებსა და რესტორნებში უფრო სცემენ პატივს. ვფიქრობთ, რომ ერთადერთი ბაზარი, რომელიც პოლიტიზებულია და ქართული პროდუქციისთვის საფრთხეებს შეიცავს, რუსეთია", - აცხადებს ანდრო გოცირიძე.ცნობისთვის, საოჯახო მარანი „გოცირიძის მეღვინეობა“ სოფელ ართანაში მდებარეობს. ამ ბრენდის ქვეშ საოჯახო მეურნეობა ბაზარზე 2020 წლიდან გამოჩნდა. მეღვინეობას ვენახები სოფელ ართანასა და წინანდალში აქვს, სადაც რამდენიმე ჰა-ზე გაშენებულია ისეთი ჯიშის ვაზი, როგორიცაა: ვარდისფერი და მუსკატური რქაწითელი, საფერავი და ასევე, ფრანგული ჯიში - კაბერნე სოვინიონი. მარანი ღვინოს ძირითადად ქვევრში აყენებს.bp.ge

იმერეთში, სოფელ გურნაში მდებარე "გურნელების მარნის" დამფუძნებლის, მამუკა კაკუშაძის ინფორმაციით, იაპონელებს, ჩინელებსა და ზოგადად, უცხოელებს ქართული ქვევრის ღვინო ძალიან მოსწონთ, რადგან მათთვის ახალ გემოსთან ვასოცირდებით.როგორც მამუკა კაკუშაძე "ბიზნესპარტნიორთან" აღნიშნავს, ქართული ღვინო გემოს სპეციფიკით ძალიან განსხვავებულია, ეს კი, უცხოელ მომხმარებლებში დიდ დაინტერესებას იწვევს.„ქართული ღვინისთვის უცხოური ბაზრები ძალიან მნიშვნელოვანია, პირველ რიგში, დივერსიფიკაციის კუთხით. მაგალითად, შარშანდელი მონაცემებით, ჩვენი ღვინის დაახლოებით 65% რუსეთის ფედერაციაში გავიდა. რუსეთის ფედერაციის, ან კონკრეტულად რომელიმე ქვეყნის წილი მაქსიმუმ 30%-ს არ უნდა აღემატებოდეს, წინააღმდეგ შემთხვევაში, ბაზრის მონოპოლიზაცია ხდება. შემდეგ შეიძლება, აღნიშნულ ბაზარზე, რაღაც მოხდეს, მაგალითად, შეზღუდვა შემოიღონ, გარკვეული ბარიერები შეიქმნას - ეს ყველაფერი კი, ჩვენს ეკონომიკას ჩამოშლის. ქართული ღვინო, რაც უფრო მეტ ქვეყანაში გავა, ეს იქნება - ჩინეთი, იაპონია, სამხრეთ კორეა, ევროპის ქვეყნები, თუ აშშ ჩვენი მევენახეობისთვის უკეთესია.რაც შეეხება, რატომ ღვინის კერძებთან შეხამება, ეს ზოგადი პრინციპია. აქ უფრო აქცენტი ახალ გემოებზე კეთდება. როგორც იაპონელებს, ასევე ჩინელებს განსაკუთრებით მოეწონებათ, მათთვის ახალი გემოა - ქართული, განსაკუთრებით ქვევრის ღვინო. ჩვენი ღვინო ხომ გემოს სპეციფიკით ძალიან განსხვავებულია, ეს კი, დიდ დაინტერესებას იწვევს. მეორე მნიშვნელოვანი აქცენტი - ბიო მეღვინეობაა, რომელსაც ძალიან დიდი მომავალი აქვს. ამ კუთხით, ვფიქრობ, ზრდა ნახტომისებური იქნება“, - განაცხადა მამუკა კაკუშაძემ.ცნობისთვის, ღვინის ეროვნული სააგენტო ინფორმაციით, 12 მაისს ტოკიოში ქართული ღვინის წარდგენა გაიმართა. მათივე ცნობით, იაპონიაში, ქართული ღვინის ექსპორტი მზარდია; მაგალითად, მიმდინარე წლის 4 თვეში, საქართველოდან იაპონიაში ექსპორტირებულია 71 ათას ლიტრამდე ღვინო, რაც გასული წლის ანალოგიურ მაჩვენებელს, 21%-ით აღემატება.bp.ge

ჭიათურაში მდებარე, ღვინის მწარმოებელი კომპანია „სოლომონე“-ს დამფუძნებლის, დავით ჩაჩანიძის ინფორმაციით, იაპონელების უმეტესობას ქართული ქვევრის ღვინო ძალიან მოსწონთ, რადგან მათ ტრადიციულ კერძებს შეეფერება.როგორც დავით ჩაჩანიძე „ბიზნესპარტნიორთან“ აღნიშნავს, შორეულ ქვეყანაში (იაპონიაში) ქართული ღვინის ექსპორტი ძალიან მნიშვნელოვანია.„იაპონიაში, ქართული ღვინის ექსპორტი, ძალიან აქტუალური გახდა, რაც დადებითად შემიძლია, შევაფასო. ყველა ბაზარი საინტერესოა, მით უმეტეს მზარდი რომელიცაა. ზოგადად, იაპონიაში ნებისმიერი ტიპის, ქართულ ქვევრის ღვინოს პოტენციალი აქვს. ჯერჯერობით, ჩვენ იაპონიაში ექსპორტზე არ ვმუშაობთ, სამწუხაროდ, დისტრიბუტორი არ მყავს“, - აცხადებს ღვინის მწარმოებელი კომპანიის „სოლომონე“-ს დამფუძნებელი.როგორც დავით ჩაჩანიძე აღნიშნავს, კომპანია ამ ეტაპზე წარმადობის გაზრდას არ აპირებს, თუმცა გუნდი, ახალი ბაზრების მოძიების, მონიტორინგის კუთხით, აქტიურად მუშაობს.„წინა წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით, ჩემს მარანში გაყიდვები იმავე ნიშნულზეა. ცხადია, ეს ყველაფერი (წარმადობის გაზრდა და ახალი ბაზრების მოძიება), ერთმანეთთან ჯაჭვურადაა დაკავშირებული - თუ ახალ ბაზრებზე გავალთ, წარმადობაც გაიზრდება. ახლა, აშშ-ში მაქვს ღვინის ნიმუშები გაგზავნილი და პასუხს შემოდგომისთვის ველოდები. 90%-ით, ვფიქრობ, რომ თანამშრომლობას დავიწყებთ. ჩვენ ძირითადად ევროპულ ბაზრებზე ვმუშაობთ: გერმანია, ინგლისი, ლატვია - ამ დროისთვის ჩვენი კომპანიისთვის აქტუალური, ეს 3 ბაზარია“, - აღნიშნავს დავით ჩაჩანიძე.ცნობისთვის, ღვინის ეროვნული სააგენტო ინფორმაციით, დღეს, 12 მაისს ტოკიოში ქართული ღვინის წარდგენა გაიმართა. მათივე ცნობით, იაპონიაში, ქართული ღვინის ექსპორტი მზარდია; მაგალითად, მიმდინარე წლის 4 თვეში, საქართველოდან იაპონიაში ექსპორტირებულია 71 ათას ლიტრამდე ღვინო, რაც გასული წლის ანალოგიურ მაჩვენებელს, 21%-ით აღემატება.bp.ge

მწვანილისა და ბოსტნეულის მწარმოებელი კომპანია "ჰერბია", ადგილობრივ ბაზარზე მზარდი მოთხოვნის გამო, წარმოებას აფართოებს. როგორც კომპანიის თანადამფუძნებელი დავით ჯანელიძე "ბიზნესპარტნიორთან" აცხადებს, მოთხოვნა ყოველწლიურად მზარდია და დაახლოებით, 2 თვის წინ "ჰერბიამ" HoReCa სექტორის მომარაგებაც აქტიურად დაიწყო.„წინა წელს ჩვენი გაყიდვები თითქმის გაორმაგდა, ხოლო მიმდინარე წელს 50%-იან ზრდას ველოდებით. სწორედ ამიტომ ვგეგმავთ წარმოების გაზრდას — დაგვემატება 1 ჰექტარი სასათბურე მეურნეობა და ამ გაფართოებაში დაახლოებით, 1 მილიონ ლარს დავხარჯავთ. ამასთან, ვგეგმავთ, რომ HoReCa სექტორის მიმართულებით უფრო მეტად გავაქტიურდეთ.ამ ეტაპზე ჩვენი ძირითადი აქცენტი ადგილობრივ ბაზარზეა. მოთხოვნა იმდენად მაღალია, რომ სრულად დაკმაყოფილებასაც კი ვერ ვასწრებთ. ჩვენი პროდუქციის დაახლოებით 95% ადგილობრივ ბაზარზე იყიდება, ხოლო 5% ექსპორტზე - მათ შორის, გერმანიაში, ჰოლანდიასა და ბულგარეთში. მოთხოვნა უცხოეთიდან მაღალია, თუმცა ჩვენი პრიორიტეტი ჯერ ადგილობრივი ბაზრის მაქსიმალური მომარაგებაა“, – განმარტავს დავით ჯანელიძე.აღნიშნულის გარდა, ცოტა ხნის წინ კომპანიამ ონლაინ გაყიდვების კუთხით ახალი მიმართულება - Herbiadelivery.ge დაამატა. როგორც "ჰერბიას" თანადამფუძნებელი აცხადებს, ონლაინ გაყიდვები თანდათან იზრდება და ამ ინიციატივამ გაამართლა. გარდა ამისა, 2023 წელს „ჰერბიამ“ ბაზარზე ახალი პროდუქტი დაჭრილი მწვანილები და სალათის ფურცლების მიქსი წარმოადგინა, რაც როგორც დავით ჯანელიძე აღნიშნავს, საცალო ქსელებში და ასევე, HoReCa სექტორში დაინტერესებას იწვევს.ცნობისთვის, ''ჰერბიას" მაღალტექნოლოგიური საწარმო წყალტუბოში მდებარეობს. კომპანია 30-მდე დასახელების მწვანილს და ბოსტნეულს აწარმოებს და 200-ზე მეტი ადამიანი ჰყავს დასაქმებული.bp.ge

მეთხილე ფერმერებმა, სახელმწიფო პროგრამაში მონაწილეობის მისაღებად, თხილის კადასტრში ბაღების რეგისტრაცია 2025 წლის 30 აპრილის ჩათვლით უნდა მოახდინონ. ამის შესახებ ინფორმაციას გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის სამინისტრო ავრცელებს.უწყების ცნობით, თხილის კადასტრის სამუშაო ჯგუფის წარმომადგენელთა სოფლებში ვიზიტი დაგეგმილია შესაბამისი გრაფიკით. უახლოესი ერთი კვირის გრაფიკის შესახებ ინფორმაცია, კონკრეტული რეგიონის, სოფლისა და ვიზიტის თარიღის მითითებით, ხელმისაწვდომია სოფლის განვითარების სააგენტოს ვებგვერდზე, აღნიშნული ინფორმაცია განახლებადია ყოველ პარასკევს."აუცილებელია თხილის კადასტრში თხილის ბაღების რეგისტრაციის პროცედურის გავლა მაშინაც კი, თუ გასულ წელს მონაწილეს უკვე დარეგისტრირებული აქვს თხილის ბაღი.სუბსიდიის მისაღებად, საქართველოს მოქალაქე, ფიზიკურ პირს საკუთრებაში ან/და ფაქტობრივ მფლობელობაში უნდა გააჩნდეს თხილის ბაღი ჯამურად არანაკლებ 0.2 ჰა არაუმეტეს 3 ჰა. სუბსიდიის მოცულობა განისაზღვრება 500 ლარით 1 ჰა თხილის ბაღზე გადაანგარიშებით.პროგრამაში ჩართულ პირებზე სუბსიდია გაიცემა ლიბერთი ბანკის აგრობარათზე შესაბამისი ქულების დარიცხვით. ქულების დარიცხვა მიმდინარე წლის აპრილის თვიდან ეტაპობრივად დაიწყება. სპეციალიზებულ აგრო მაღაზიებში დარიცხული ქულების გამოყენების ბოლო ვადაა 2025 წლის 31 აგვისტო.პროგრამის შესახებ დეტალური ინფორმაცია განთავსებულია სოფლის განვითარების სააგენტოს ვებგვერდზე - www. rda.gov.ge,"-აღნიშნულია გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის სამინისტროს მიერ გავრცელებულ ინფორმაციაში.

ფერმერების დიდი ნაწილი სეტყვის საწინააღმდეგო ბადეების დამონტაჟებისგან თავს მაღალი ღირებულების გამო იკავებს, - ამის შესახებ სეტყვის საწინააღმდეგო ბადეების მწარმოებელი კომპანია „აგრობადეს“ დამფუძნებელმა ავთანდილ მაისურაძემ "ბიზნესპარტნიორთან" განაცხადა.მისივე შეფასებით, ბაზარზე მოთხოვნა არის, თუმცა კომპანიის გაყიდვები წინა წლის შესაბამის პერიოდთან შედარებით, დაახლოებით, 40%-ით შემცირდა. კომპანიის დამფუძნებელი აღნიშნულის მიზეზად სისტემის მაღალ ღირებულებას ასახელებს."ვისაც ჰქონდა ბადეების დამონტაჟების ფინანსური შესაძლებლობა უკვე დაამონტაჟა. ფერმერებს სურვილი აქვთ, რომ აღნიშნული სისტემა ნაკვეთებში დააყენონ, თუმცა მთავრობის მხრიდან დაფინანსების გაზრდას ელოდებიან. დღეს, მთავრობის მხრიდან მხოლოდ 10%-ით ფინანსდება აღნიშნული მიმართულება. ვვარაუდობ, რომ თუ დაფინანსება 30%-მდე მაინც გაიზრდება ჩვენი კომპანიის გაყიდვები გაოთხმაგდება. ფერმერებმა აღნიშნულ საკითხზე უკვე მიმართეს შესაბამის უწყებას და საკითხის გადაწყვეტის მოლოდინში არიან", - აცხადებს ავთანდილ მაისურაძე.კომპანიის დამფუძნებლის განცხადებით, ამ ეტაპზე სეტყვის საწინააღმდეგო ბადეების დამონტაჟების ღირებულება 1 ჰა-ზე 60 000 ლარს შეადგენს.ცნობისთვის, "აგრობადეს", რომელიც USAID-ის სოფლის მეურნეობის პროგრამის მხარდაჭერით გაიხსნა, ამჟამად, დღეში 10 000 კვ.მეტრი სეტყვის საწინააღმდეგო ბადის წარმოება შეუძლია. საწარმო ჯერ გაფართოებას და ადგილობრივ ბაზარზე არსებული მოთხოვნის სრულად დაკმაყოფილებას გეგმავს, სამომავლოდ კი - პროდუქციის ექსპორტიც განიხილება.bp.ge

Loladze Family Winery-მა ავსტრალიაში პირველი ექსპორტი განახორციელა, - ამის შესახებ Loladze Family Winery-ის დამფუძნებელმა ერეკლე ლოლაძემ "ბიზნესპარტნიორთან" განაცხადა.მისივე ინფორმაციით, ავსტრალიაში ღვინო სულ ცოტა ხნის წინ გაიგზავნა, ჯერ გზაშია და დანიშნულების ადგილზე ამ დროისთვის არ ჩასულა."ჩვენი ღვინოები "8000 მოსავალის" გერმანიის ფილიალში და ახლა უკვე ავსტრალიაშიც იყიდება. რაც შეეხება ადგილობრივ ბაზარს - ჩვენი ღვინის რეალიზაცია ძირითადად ადგილობრივ ბაზარზე, "8000 მოსავალში" ხდება. ღვინოზე მოთხოვნა ბოლო სამი თვის განმავლობაში, შეიძლება ითქვას, რომ განახევრდა. სარეალიზაციო ობიექტიდან პროდუქციის დამატებაზე თვეზე მეტია მოთხოვნა არ ყოფილა", - აცხადებს ერეკლე ლოლაძე. როგორც მეღვინეობის დამფუძნებელი აღნიშნავს, შემცირებული გაყიდვების ერთ-ერთი მთავარი მიზეზი ბოლო დროს ქვეყანაში განვითარებული მოვლენებია. ცნობისთვის, Loladze Family Winery მცხეთის რაიონში, სოფელ მისაქციელში მდებარეობს. მეღვინეობა ყურძენს სხვადასხვა რეგიონიდან იბარებს და საშუალოდ, 5-მდე სახეობის ღვინოს აწარმოებს. bp.ge
ბაკურიანში სახელმწიფო ტყის ტერიტორიაზე 6 კუბურ მეტრამდე პირველი ხარისხის სამასალე მერქანის უკანონოდ მოპოვების ფაქტი გამოვლინდა
მიმდინარე წელს, ქართული ღვინო მსოფლიოს 13 ქვეყანაში 150-მდე ღონისძიებაზე იყო წარმოდგენილი
სოფლის განვითარების სააგენტო დიდთოვლობით დაზარალებული ბენეფიციარების დასახმარებლად განაცხადების მიღებას იწყებს
"საქართველოს მელიორაციამ" ქვემო სამგორის სარწყავი სისტემის რეაბილიტაცია განახორციელა
"ბიო ღვინის შეძენა, როგორც ადგილობრივი, ასევე უცხოელი მომხმარებლების მცირე ნაწილს სურს - "გუგოშვილების მარანი"