საქართველოს ფერმერი
სხვადასხვა სახეობის სასოფლო-სამეურნეო კულტურის 30 ნიმუშიდან გმო მარკერს არც ერთი სახეობა არ შეიცავს

გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის სამინისტროს გარემოსდაცვითი ზედამხედველობის დეპარტამენტის თანამშრომლებმა სასოფლო-სამეურნეო დანიშნულების მიწის ნაკვეთებზე დათესილი კულტურების ინსპექტირება განახორციელეს.ბიომრავალფეროვნების კონტროლის სამსახურის სპეციალისტების მიერ ქვეყნის სხვადასხვა რეგიონში არსებული სასოფლო-სამეურნეო ნათესებიდან შერჩევითი წესით აღებულია კარტოფილის, სიმინდის, ხორბლის,  ქერის, იონჯას, საზამთროსა და პომიდვრის 30 ნიმუში.ლაბორატორიული კვლევის შედეგად დადგინდა, რომ არც ერთი სახეობა არ შეიცავს გმო მარკერს, რაც ადასტურებს, რომ ისინი ცოცხალ გენმოდიფიცირებულ ორგანიზმებს არ წარმოადგენს.საქართველოში ცოცხალი გენმოდიფიცირებული ორგანიზმების გარემოში კულტივირება აკრძალულია. გარემოსდაცვითი ზედამხედველობის დეპარტამენტი, ქვეყნის მასშტაბით  მცენარეების სხვადასხვა სახეობას ცოცხალი გენმოდიფიცირებული ორგანიზმების შემცველობაზე 2015 წლიდან დღემდე სისტემატურად ამოწმებს. დღემდე დეპარტამენტის შესაბამისი სამსახურების მიერ სულ შემოწმებულია 4923,93 ჰა სასოფლო-სამეურნეო დანიშნულების მიწის ნაკვეთი და აღებულია 332 ნიმუში. მათგან გმო მარკერები დადგინდა მხოლოდ იონჯას კულტურაში (2 შემთხვევა). ორივე ფაქტი სისხლის სამართლის დანაშაულის ნიშნებს შეიცავდა და მასალები, შემდგომი რეაგირების მიზნით შესაბამის უწყებაში გადაიგზავნა.

დავით სონღულაშვილი: სახელმწიფოს მხარდაჭერით, სულ უფრო მზარდია წარმოება, რაც კონკრეტულ რიცხვებშია ასახული

გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის მინისტრი დავით სონღულაშვილი  მცხეთის მუნიციპალიტეტში იმყოფებოდა, სადაც ნატახტარში მდებარე გაყინული პურ-ფუნთუშეულის საწარმო შპს „ფუდ ალიანსი“ დაათვალიერა.დავით სონღულაშვილმა ქვეყანაში წარმოების ზრდის ტენდენციაზე გაამახვილა ყურადღება და აღნიშნა, რომ სახელმწიფო პროგრამებმა გადამწყვეტი როლი ითამაშა აგრარული დარგის განვითარებაში. შედეგად, გაზრდილია წარმოება. ქართული პროდუქცია საკუთარ ადგილს იმკვიდრებს როგორც ადგილობრივ, ასევე საერთაშორისო ბაზრებზე.შპს „ფუდ ალიანსი“ სოფლის განვითარების სააგენტოს ბენეფიციარია.  კომპანიამ წარმოების გაფართოებისა და ტექნოლოგიური განახლებისთვის არაერთხელ ისარგებლა პროექტით „შეღავათიანი აგროკრედიტი“. საწარმოს, რომელიც 80-მდე სახეობის პროდუქციას აწარმოებს, 135 დასაქმებული ჰყავს.პროდუქციის რეალიზაცია საქართველოს მასშტაბით, ჰორეკა სექტორსა და სხვადასხვა ქსელურ მაღაზიებში ხდება. საწარმო უახლესი ტექნოლოგიებით, დანადგარებით და სამაცივრე მოწყობილობებით არის აღჭურვილი; დანერგილია სურსათის უვნებლობის საერთაშორისო სტანდარტი - FSSC 22000.აღსანიშნავია, რომ „შეღავათიანი აგროკრედიტის“ პროექტის ფარგლებში, 2013 წლიდან 2025 წლის 30 ივნისის მდგომარეობით, მხოლოდ პურ-პროდუქტების წარმოების მიზნობრიობით ბანკების მიერ გაიცა 29 მილიონი ლარის ღირებულების 8 სესხი, ხოლო სააგენტოს თანადაფინანსებამ 5.5 მილიონ ლარზე მეტი შეადგინა.გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის მინისტრთან ერთად, მინისტრის მოადგილე კახა კაკაბაძე, სახელმწიფო რწმუნებული მცხეთა-მთიანეთის მხარეში ალექსანდრე ზაგაშვილი, მცხეთა-მთიანეთის დელეგატი დიმიტრი ხუნდაძე და ადგილობრივი თვითმმართველობის წარმომადგენლები იმყოფებოდნენ.

"ბიო ღვინის შეძენით განსაკუთრებით მაღალმხარჯველუნარიანი უცხოელი მომხმარებლები ინტერესდებიან" - "ითაბანი"

მეღვინეობა "ითაბანის" დამფუძნებლის, რატი კოჭლამაზაშვილის ინფორმაციით, მცირე მარნებს უზარმაზარი კონკურენციის პირობებში, ბაზარზე გადარჩენა თუ სურთ, ბიო მევენახეობის ხაზის მიმართულებით უნდა განვითარდნენ, რადგან ნატურალური პროდუქტის შეძენით, განსაკუთრებით მაღალმხარჯველუნარიანი უცხოელი მომხმარებლები ინტერესდებიან.რატი კოჭლამაზაშვილი "ბიზნესპარტნიორთან" გამოწვევების შესახებაც საუბრობს და ხაზს უსვამს, რომ ბიო მევენახეობის განვითარება დიდ ცოდნას მოითხოვს და ჩვეულებრივ ვენახთან შედარებით, სპეციფიკური მოსავლელია."მომხმარებლებს, როდესაც ქართულ ღვინოს შევთავაზებთ ხარისხი ამოსავალი წერტილი უნდა იყოს, შემდეგ უკვე ჩვენი ისტორია და მარკეტინგული ჩართულობა მოდის. ღვინის სამშობლო ვართ და როგორც აზიელი, ასევე ევროპელი ტურისტები ამ ყველაფერს აფასებენ. რაც შეხება, უშუალოდ ბიო მევენახეობის განვითარებას -  ჩემი მარანი სრულად ბიო მევენახეობას მიყვება. მცირე მარნები აღნიშნული ხაზის განვითარებით განსაკუთრებით უნდა დაინტერესდნენ, მხოლოდ ეს შესაძლებლობა აქვთ. თუ გვინდა ჩვენ (მცირე მარნები) ბაზარზე გადავრჩეთ მაღალი ხარისხის პროდუქტი უნდა ვაწარმოოთ! მაღალი ხარიხის ღვინო კი ნატურალურ მეღვინეობას უკავშირდება. აღნიშნულ ხაზს თავისი, მუდმივი მომხმარებელი ჰყავს, რომელიც შრომას აფასებს, მაღალმხარჯველუნარიანია და 1 ბოთლის გასაყიდი ფასიც მაღალია. "ითაბანში" ღვინის ფასის დიაპაზონი 25-დან 40 ლარამდე მერყეობს. ჩემი მარნის ფილოსოფიაა: ნატურალური ღვინო ვაწარმოოთ", - აღნიშნავს მეღვინე.რატი კოჭლამაზაშვილი უშუალოდ ტურისტების რაოდენობასაც მიმოიხილავს და აღნიშნავს, რომ მარანში ვიზიტორების რაოდენობა 20%-ით შემცირდა. ფაქტის გამომწვევ მიზეზს კი, კომპლექსურ საკითხს უკავშირებს. "ღვინოს ტრადიციული მეთოდით, ქვევრში ვამზადებთ, სულ 3 ტიპის გვაქვს: რქაწითელი, ქისი და საფერავი. ზოგჯერ, ყურძენს დამატებით ადგილობრივი მევენახეებისგან ვყიდულობთ. ჯერჯერობით, ღვინოს მხოლოდ ადგილზე ვყიდით, თუმცა წელს ვენახი მსხმოიარობაში შევიდა და ადგილობრივ ბაზარზე გამოვჩნდებით. რაც შეეხება ვიზიტორებს, 80%-ი  უცხოელები გვსტუმრობენ, დანარჩენი  20%-ი  ადგილობრივ მოსახლეობაზე მოდის. უცხოელი ვიზიტორები შვეიცარიიდან, გერმანიიდან, პოლონეთიდან არიან, მოკლედ, ევროპის ქვეყნები აქტიურობს. ქვევრის, ბიო ღვინო უცხოელ ვიზიტორებს განსაკუთრებით მოსწონთ. ამასთან, მარანში ვიზიტორების რაოდენობის შემცირება კომპლექსური საკითხია და ზუსტად რა ასპექტმა გამოიწვია თქმა გამიჭირდება", - აღნიშნავს მეღვინე.ცნობისთვის, ღვინის მარანი "ითაბანი" ახმეტის რაიონი სოფელი ქვემო ალვანში მდებარეობს. ვენახის ფართობი 1 ჰექტარს მოიცავს და 3 ტიპის ღვინოს რქაწითელს, ქისსა და საფერავს აწარმოებს.bp.ge 

"ბიო ღვინო უცხოურ ტურისტებს, განსაკუთრებით, იაპონელებს ძალიან მოსწონთ" - "ღვარძელაშვილის მარანი"

"ღვარძელაშვილის მარნის" გიორგი ღვარძელაშვილის ინფორმაციით, ქართული ბიო ღვინო უცხოურ ტურისტებს განსაკუთრებით იაპონელებს ძალიან მოსწონთ.როგორც "ბიზნესპარტნიორთან" მეღვინე აღნიშნავს,  საქართველოს აღნიშნულ მიმართულებას ძალიან დიდი პოტენციალი აქვს. "ბიო მეღვინე ვარ, აღნიშნული მიმართულება ჩემი ნიშაა... 8 000-ს ბოთლ ღვინოს ვაწარმოებთ, საიდანაც 70% ექსპორტზე გადის, ხოლო 30% უშუალოდ მარნის ობიექტზე მოსული ტურისტები იძენენ. ტურისტების მიმართულებას რაც შეეხება - ევროპელი ვიზიტორების რაოდენობამ იკლო, აზიელები, განსაკუთრებით ინდოელები მრავლად არიან. 8 000 ბოთლი ღვინიდან ბიო მიმართულება პროცენტულად ყველაზე დიდია.კონკურენციას, რაც შეეხება -  არახალია, რომ როგორც ადგილობრივ, ასევე უცხოურ ბაზარზე ძალიან დიდი კონკურენციაა, მაგრამ როგორც უკვე აღვნიშნე, ბიო ღვინოს ვაწარმოებ, რაც განსაკუთრებით უცხოელებისთვის საინტერესო სფეროა, ამავდროულად ჩემი კლიენტები მყავს და ვიცი ჩემს მომხმარებლებს რა სურთ... ხაზგასმით მინდა ვთქვა, რომ ბიო ღვინით დიდ ინტერესს გამოთქვამენ! რამდენჯერმე უცხოელმა პარტნიორებმა მითხრეს, რომ დოკუმენტური ფილმის გადაღებაც კი უნდათ, თუ როგორ უვლიან საქართველოს მასშტაბით ბიო ვენახს. საერთო ჯამში, რომ შევაჯამო როგორც ბიო ღვინო, ასევე ბიო პროდუქტი უცხოელ ტურისტებს, განსაკუთრებით იაპონელებს მოსწონთ. შესაბამისად, გაჩერება არ შეიძლება, აღნიშნული სეგმენტი უნდა მოვიცვათ", - აცხადებს კომპანიის დამფუძნებელი.გიორგი ღვარძელაშვილი "ბიზნესპარტნიორთან" სამომავლო გეგმებზეც საუბრობს და ხაზს უსვამს, რომ კომპანიის ბიო ღვინო შესაძლოა, იაპონიის ბაზარზეც გაიყიდოს.ცნობისთვის, "ღვარძელაშვილის მარნის" ღვინო ექსპორტზე, 8 ქვეყანაში იყიდება. ესენია: აშშ, გერმანია, ინგლისი, ნიდერლანდები, საფრანგეთი, იტალია, შვეიცარია და ავსტრალია. მარანი ღვინოს 2014 წლიდან აწარმოებს. ექსპორტზე კი 2018 წლიდან გადის.თელავის რაიონის სოფელ  კონდოლში, 5 ჰექტარ მიწის ფართობზე, ღვარძელაშვილი 3 დასახელების ბიო ღვინოს - საფერავს, კონდოლურს და ჟღიას აწარმოებს.bp.ge

"ქართულ ღვინოს ყიდის ქართული მეღვინეობის ისტორია და შემდეგ უკვე პროდუქტი" - "მეღვინეობა ჩელთი"

რუბრიკა "ღვინის გზა" ტრადიციული და თანამედროვე მარნები, სადეგუსტაციო სივრცე, ტურისტული ინფრასტრუქტურა და მასშტაბური საწყობები - ღვინის გზის” ფარგლებში დღეს გიამბობთ "მეღვინეობა ჩელთის" შესახებ, კომპანიაზე, რომლის ვენახები უნიკალურ ტერიტორიაზეა გაშენებული, რაც ღვინის ხარისხის ერთ-ერთი მთავარი განმსაზღვრელია.მეღვინეობა "ჩელთი" კავკასიონის ქედის ძირას, მდინარე ჩელთის მიმდებარედ მდებარეობს, ეს ადგილი კი თავისი მიკროკლიმატით და ნიადაგით გამოირჩევა. აქ დღესა და ღამეს შორის ტემპერატურის სხვაობა 20 გრადუსია, რაც დადებით ეფექტს ახდენს ვენახებზე.ანა მირიანაშვილი "მეღვინეობა ჩელთის" თანადამფუძნებელი და კომერციული დირექტორი "ბიზნესპარტნიორთან" აცხადებს, რომ ტერიტორია 80 ჰექტარზეა გაშენებული, საიდანაც 63 ჰექტარი ვენახს, ხოლო დანარჩენი ტერიტორია მიწისქვეშა საძველეებს, კლასიკურ და ტრადიციულ ღვინის მარნებს, ტურისტულ კომპლექსსა და რეკრეაციულ ბაღებს აერთიანებს.  "ვაწარმოებთ 20-მდე დასახელების ღვინოს 5 ჯიშისგან, გვაქვს საფერავი, ქისი , ხიხვი, მწვანე და რქაწითელი. წელიწადში წარმადობა 400-500 ათას ბოთლამდეა. აქედან 20% ქვევრის ღვინოზე მოდის, ხოლო 80% იწარმოება უჟანგავი ფოლადის ცისტერნებში და მუხის კასრებში. ჩვენი პროდუქცია 28 ქვეყანაში გადის, ასევე ლოგისტიკური ცენტრები გვაქვს ევროპაშიც და აზიაშიც, ეს საწყობები გვეხმარება და გვიმარტივებს ლოგისტიკას და მარკეტინგულადა ხელს გვიწყობს რომ სხვადასხვა კონკურსებზე თუ დეგუსტაციებზე მარტივად გავგზავნოთ ჩვენი ღვინო",- ამბობს  ანა მირიანაშვილი.მისივე თქმით, თუნდაც ის ფაქტი, რომ ქართული ღვინის სახელი ფიგურირებს ისეთ ადგილებში, როგორიცაა თუნდაც მიშელინის ვარსკვლავის მფლობელი რესტორნები, ეს უკვე წარმატებაა და სხვა კომპანიებსაც გზას უხსნის, რომ ასეთ ადგილებში შეიტანონ ღვინო."მსოფლიოში ძალიან ბევრი ადამიანი დაინტერესდა ქვევრის ღვინით, ბევრს საქართველდანაც კი მიაქვს ქვევრები იაპონიაში, ამერიკაში და ევროპის ქვეყნებში, რომ თავის ქვეყნებში აწარმოონ ქვევრის ღვინო. მიზეზი არის ის, რომ ძალიან ბევრი თიხის ჭურჭელი არსებობს მსოფლიოში, თუმცა ქვევრი მათგან გამორჩეულია, რაც „იუნესკომაც“ აღიარა. მუდმივად ვცდილობთ ახლო კონტაქტში ვიყოთ მომხმარებლებთან და პარტნიორებთან და პირადად გავაცნოთ ჩვენი პროდუქტი, რადგან პირველ რიგში, ქართულ ღვინოს ყიდის ქართული მეღვინეობის ისტორია და შემდეგ უკვე პროდუქტი",- აღნიშნავს ანა მირიანაშვილი.კომპანიას უკვე აქვს 150 ათასი ბოთლის ტევადობის საძველე, რომელიც მალე 350 ათას ბოთლამდე გაიზრდება – ეს ქართული მეღვინეობის ერთ-ერთი ყველაზე დიდი ობიექტია."ჩვენი მეღვინეობისთვის ღვინის ბოთლში დავარგება ძალიან მნიშვნელოვანია, ამიტომ ახალ საძველესაც ვაშენებთ. ყველა საუკეთესო მოსავლის ღვინოს ვინახავთ და ნელ-ნელა გამოგვაქვს სარეალიზაციოდ, ზოგჯერ შეიძლება 10 წელი დავიცადოთ სანამ პროდუქტს ბაზარზე გამოვიტანთ",- ამბობს "მეღვინეობა ჩელთის" თანადამფუძნებელი და კომერციული დირექტორი ანა მირიანაშვილი.bp.ge 

მეღვინეობა როგორც ოჯახის ტრადიცია - როგორია "ჭოტიაშვილების მეღვინეობის" ისტორია

რუბრიკა "ღვინის გზა" ქართული ღვინის ტრადიციას ახალი თაობის მეწარმეები ახალი ენერგიით აგრძელებენ. "ბიზნესპარტნიორის" რუბრიკის "ღვინის გზა" ფარგლებში გაგაცნობთ  "ჭოტიაშვილების მეღვინეობას", რომელიც კახეთის სოფელ სანიორეში მდებარეობს.კომპანიის დამფუძნებლებმა არამარტო ვენახები გააშენეს და ქვევრის ღვინის წარმოება დაიწყეს, არამედ სიცოცხლე დაუბრუნეს მეღვინეობას, რომელიც მათ ოჯახში თაობიდან თაობას გადაეცემოდა.საქმიანობაში მთელი ოჯახია ჩართული, მეღვინეობა კი შემოსავლიან და პერსპექტიულ ბიზნესად იქცა, რომლის ღვინოებსაც საქართველოს გარეთ უკვე კარგად ცნობენ.ჭოტიაშვილების საოჯახო მარანს საფუძველი 2002 წელს ჩაეყარა, როდესაც ორმა ძმამ გადაწყვიტა საკუთარ მამაპაპისეულ მიწაზე გაეშენებინა ქართული მივიწყებული ვაზის ჯიშები.როგორც კახა ჭოტიაშვილი „ბიზნესპარტნიორს“ უყვება, ამჟამად 17 ჰექტარ ფართობზე 40-ზე მეტი ყურძნის სახეობაა გაშენებული, საიდანაც 14 აწარმოებენ, დანარჩენს კი ექსპერიმენტული ხასიათი აქვს."ჩვენი ძირითადი მიზანია მივიწყებული ქართული ვაზის ჯიშებისგან დავაყენოთ ღვინო, შევისწავლოთ და რაღაც შედეგები მივიღოთ. სწორედ ამიტომ, ხშირად ვატარებთ ექსპერიმენტებს. ვაწარმოებთ 50 ათას ბოთლს, რომელიც ნაწილიც საქართველოში იყიდება და ნაწილი გადის ექსპორტზე. ხარისხიანი ღვინის მისაღებად მთავარია ხარისხიანი ყურძენი, აქედან გამომდინარე, ჩვენთვის პრიორიტეტია მხოლოდ საკუთარი ყურძნისგან ვაწარმოოთ ღვინო.ხშირად მეკითხებიან, თუ რატომ ქვევრის ღვინო, არ არსებობს იმაზე მეტი სიახლოვე მეღვინესა და ქვევრის ღვინოს შორის, როგორც ქვევრში ღვინის დაყენების დროს. ჩემი გამოცდილებიდან, რადგან 15 ქვეყანაში ვყიდით ღვინოს, მოთხოვნა ქართულ ღვინოზე დღითი დღე იზრდება, უფრო ცნობადი გახდა და სულ უფრო მეტი რესტორანი, მაღაზია და კომპანია ინტერესდება, რაც გამოწვეულია იმით, რომ ქართულ ღვინოს არ აქვს ანალოგი, ჩვენი ტექნოლოგია ყველასგან განსხვავებულია გემოებით, ხასიათით და ეს ძალიან სასიხარულოა",- ამბობს "ჭოტიაშვილების მეღვინეობის" თანადამფუძნებელი კახა ჭოტიაშვილი.მისივე თქმით, ქართულ ღვინოს ნამდვილად აქვს პოტენციალი, ამას მოწმობს საერთაშორისო ექსპერტების შეფასებებიც, რომლებიც აღნიშნავენ ხოლმე, რომ დიდი მომავალი აქვს და ის მართლაც საუკეთესოა.bp.ge

"ადგილობრივ ბაზარზე ხარისხიანი პროდუქციის და დისტრიბუციის ნაწილში სერიოზული პრობლემაა" - "ჰერბია"

ადგილობრივ ბაზარზე დისტრიბუციის და ხარისხიანი პროდუქციის სერიოზული პრობლემაა. ეს საკითხი საკმაოდ კომპლექსურია. საქართველოში პირველადი წარმოება განვითარებული არ არის, ისე როგორც სხვა ქვეყნებში, - მწვანილისა და ბოსტნეულის მწარმოებელი კომპანია "ჰერბიას" თანადამფუძნებელმა დავით ჯანელიძემ "ბიზნესპარტნიორთან" განაცხადა.მისივე ინფორმაციით, გარკვეულ პროდუქტებს ზამთრის პერიოდში მხოლოდ ერთი კომპანია აწარმოებს, რადგან საკმაოდ დიდ  ხარჯებთან არის დაკავშირებული მაღალტექნოლოგიური სათბურის მშენებლობა, რომლის ფინანსური საშუალება კომპანიებს არ აქვთ. სწორედ ამიტომ, ზამთრის პერიოდში მასიური წარმოება ვერ ხდება.დავით ჯანელიძის თქმით, ამჟამად, კომპანიის ძირითადი მიზანი HoReCa  სექტორის მაქსიმალური ათვისება და ამასთან, საქართველოს ბაზარზე დეფიციტური პროდუქციის იმპორტირებული  მაღალხარისხიანი პროდუქტით შევსებაა."HoReCa სექტორის მომარაგება დავიწყეთ. მოთხოვნა დიდია, მაგრამ როგორც დისტრიბუციის, ისე ხარისხიანი პროდუქციის ნაწილში ადგილობრივ ბაზარზე დიდი პრობლემებია. ჩვენ ასე თუ ისე შევძელით, რომ ბაზრისთვის დისტრიბუცია და მაღალი ხარისხის პროდუქცია შეგვეთავაზებინა. ყოველდღიურად გვემატება ახალი ობიექტები. ამჟამად, დაახლოებით, 20 პარტნიორი ობიექტი გვყავს და მოლაპარაკებები კიდევ ბევრ კომპანიასთან გვაქვს.  მაგალითად, თურქეთში და ევროპის ქვეყნებში. არის ისეთი პროდუქტები, მაგალითად, კიტრი და პომიდორი, რომელსაც ზამთრის პერიოდში მხოლოდ ერთი კომპანია აწარმოებს, რადგან საკმაოდ დიდ  ხარჯებთან არის დაკავშირებული მაღალტექნოლოგიური სათბურის მშენებლობა და ამიტომ, ვერ ხდება მასიური წარმოება.ჩვენი პროდუქციის ძირითადი ნაწილი 95% ადგილობრივ ბაზარზე იყიდება, ხოლო 5% ექსპორტზე გადის. ჩვენ ყოველთვის ვცდილობთ, რომ ახალი ბაზრები მოვიძიოთ, თუმცა ჩვენი მთავარი პრიორიტეტი ადგილობრივი ბაზრის დაკმაყოფილებაა. გარდა ამისა, ჩვენ დავამატეთ Herbiadelivery.ge, რაზედაც მოთხოვნა არის და მომხმარებლების ტენდენცია მზარდია. შეიძლება ითქვას, რომ აღნიშნულმა მიმართულებამ გაამართლა", - აცხადებს დავით ჯანელიძე.ცნობისთვის, ''ჰერბიას" მაღალტექნოლოგიური საწარმო წყალტუბოში მდებარეობს. კომპანია  30-მდე დასახელების მწვანილს და ბოსტნეულს აწარმოებს და 200-ზე მეტი ადამიანი ჰყავს დასაქმებული.bp.ge 

მეღვინეობა "ითაბანი" პირველ საექსპორტო ბაზარზე - შვეიცარიაში გასასვლელად ემზადება

მეღვინეობა "ითაბანი", რომელიც ახმეტის რაიონ სოფელ ქვემო ალვანში მდებარეობს, პირველ საექსპორტო ბაზარზე გასასვლელად ემზადება. როგორც "ბიზნესპარტნიორთან" მარნის დამფუძნებელი, რატი კოჭლამაზაშვილი აღნიშნავს, სავარაუდოდ, შემოდგომაზე ღვინის კომპანია შვეიცარიის ბაზარზე უკვე წარმოდგენილი იქნება.მისივე თქმით, "ითაბანი" ადგილობრივი ბაზრის მიმართულებითაც აქტიურად მუშაობს. კერძოდ, კომპანიის ბრენდის დასახელების ღვინო უახლოეს მომავალში 8 000 მოსავალში და სპეციფიკურ ღვინის მაღაზიებში გაიყიდება."ღვინოს ტრადიციული მეთოდით, ქვევრში ვამზადებთ, სულ 3 ტიპის გვაქვს: რქაწითელი, ქისი და საფერავი. ზოგჯერ, ყურძენს დამატებით ადგილობრივი მევენახეებისგან ვყიდულობთ. წარმადობას რაც შეეხება - წელიწადში 4 000 ბოთლ ღვინოს ვაწარმოებთ. ჯერჯერობით, ღვინოს მხოლოდ ადგილზე ვყიდით, თუმცა წელს ვენახი მსხმოიარობაში შევიდა და ადგილობრივ ბაზარზე გამოვჩნდებით", - აცხადებს მეღვინე.რატი კოჭლამაზაშვილი უშუალოდ ვიზიტორების შესახებაც საუბრობს და ხაზს უსვამს, რომ მარანში ტურისტების რაოდენობა დაახლოებით, 20%-ით შემცირდა." რაც შეეხება ვიზიტორებს, 80%-ი  უცხოელები გვსტუმრობენ, დანარჩენი  20%-ი  ადგილობრივ მოსახლეობაზე მოდის. უცხოელი ვიზიტორები შვეიცარიიდან, გერმანიიდან, პოლონეთიდან არიან, მოკლედ, ევროპის ქვეყნები აქტიურობს. ქვევრის, ბიო ღვინო უცხოელ ვიზიტორებს განსაკუთრებით მოსწონთ. ეს სექტორი მაღალმხარჯვეულუნარიანია, ჩვენთან ღვინის ფასის დიაპაზონი კი, 25-დან 40 ლარამდე მერყეობს. ამასთან, მარანში ვიზიტორების რაოდენობა 20%-ით შემცირდა, ტურისტების შემცირება კომპლექსური საკითხია და ზუსტად რა ასპექტმა გამოიწვია თქმა გამიჭირდება. რაც შეეხება ჩვენს ღვინოს -  ცნობადობა გაიზარდა, რასაც აქტიურ მარკეტინგულ ჩართულობას ვუკავშირებ", - აღნიშნავს მარნის დამფუძნებელი.ცნობისთვის, ღვინის მარანი "ითაბანი" ახმეტის რაიონი სოფელი ქვემო ალვანში მდებარეობს. ვენახის ფართობი 1 ჰექტარს მოიცავს და 3 ტიპის ღვინოს რქაწითელს, ქისსა და საფერავს აწარმოებს.bp.ge 

Teliani Valley: თავიდანვე კომპანიის მიზანი ბაზრის ლიდერობა იყო, ეს მიზანი დღემდე ძალაშია

რუბრიკა  "ღვინის გზა" საქართველო არის ქვეყანა, სადაც ვენახები კულტურის ნაწილია და ღვინის დაყენების ტრადიცია საუკუნეებს ითვლის. "ბიზნესპარტნიორის" რუბრიკაში "ღვინის გზა" მოგიყვებით კომპანიაზე, რომელმაც შეძლო ამ ტრადიციების თანამედროვეობაში გადატანა. ისინი იყენებენ ქვევრის ტექნოლოგიას, თუმცა არ ივიწყებენ თანამედროვე მიდგომებს, ხარისხისა და სტანდარტების გათვალისწინებით. შესაბამისად, ადგილობრივი ბაზრის გარდა კომპანიის ღვინოები ევროპის ქვეყნებშიც იყიდება."თავიდანვე კომპანიის მისია და მიზანი იყო, რომ შეგვექმნა ისეთი პროდუქცია, რომელიც ბაზრის ლიდერი გახდებოდა და ფართო მასებში პოპულარობას მოიხვეჭდა, ეს მიზანი დღემდე ძალაშია" - ამის შესახებ "ბიზნესპარტნიორთან" ინტერვიუში "თელიანი ველის" კომერციული დირექტორი, ირაკლი ბოკუჩავა საუბრობს.მეღვინეობა "თელიანი ველი" 700 ჰექტარ ვენახს ფლობს, თუმცა ყურძენს ადგილობრივი გლეხებისგანაც იბარებს. ამ ეტაპზე კომპანია 50 განსხვავებულ ღვინოს აწარმოებს ქართული ტრადიციული ჯიშებისგან. ღვინო კი საქართველოს გარდა კიდევ  30 ქვეყანაში იყიდება."ქვევრის ღვინო არის კარის გამღები, რომელიც თავისი გემოთი გამორჩეულია და იშვიათია ვინმეს პორტფელში იყოს. ამიტომ ძალიან მნიშვნელოვანია ტრადიციული წესით დამზადება, თუმცა ფართო მასებისთვის კლასიკური ღვინოებიც გვაქვს. ღვინის სააგენტო ძალიან გვეხმარება, კარგი საკონსულტაციო კომპანიები ჰყავთ დაქირავებული პრიორიტეტულ ბაზრებზე, რომლებიც პროფესიონალურად უდგებიან ამ საქმეს და ქართული ღვინის პოპულარიზაციას. მაგალითად, ამერიკის ბაზარზე, ჩვენც და პატარა კომპანიაც ერთნაირ პოზიციაში ვართ, არავინ გვიცნობს, შესაბამისად მარკეტინგული სამუშაოები ყველასთვის გასაკეთებელია",- ამბობს ირაკლი ბოკუჩავა.მისივე თქმით, 10 წლის წინ სულ სხვანაირი კულტურა იყო ღვინის მოხმარების, რაც წლების განმავლობაში მუდმივად იცვლებოდა და იხვეწებოდა, შესაბამისად ახლა რომ შევადაროთ რა ხდება ღვინის თაროებზე და მაღაზიებში, ვნახავთ, რომ კონკურენცია დიდია. მგონი ღვინის მცოდნე და ექსპერტი არ არსებობს, რომელსაც არ სმენია ქართული ღვინის შესახებ და მეტიც, არ გაუსინჯავს."ეს მუდმივად გვიბიძგებს, რომ ხარისხი გავაუმჯობესოთ, სიახლე შევთავაზოთ მომხმარებელს. როდესაც ევროპის ბაზარზე შედიხარ, სადაც გხვდება იტალიისა და საფრანგეთის ღვინოები, რთულია კონკურენციის გაწევა, თუმცა ჩვენ სიახლე შეგვაქვს, ღვინის და ღვინის სტილის მიხედვით, გვაქვს მაგალითად, რქაწითელი და საფერავი, ეს მათთვის სულ სხვა რამეა, სიახლეა. ღვინო ისეთი ინდუსტრიაა, რომ მოკლევადიან გათვლებს ვერ აკეთებ, ამიტომ რასაც ახლა ვაკეთებთ, ამის შედეგი რამდენიმე წელში იქნება",-ამბობს ირაკლი ბოკუჩავა.კომპანიაში ამბობენ, რომ გერმანია, ამერიკა და ინგლისი ძალიან კონკურენტუნარიანი ბაზრებია, თუმცა მომავალში "თელიანი ველის" გეგმაა, რომ სწორედ ამ ბაზრებზე დაიმკვიდროს თავი.

"ღვარძელაშვილის მარნის" ბიო ღვინო შესაძლოა, იაპონიის ბაზარზეც გაიყიდოს

"ღვარძელაშვილის მარანი", რომელიც თელავის რაიონის სოფელ  კონდოლში მდებარეობს საექსპორტო ხაზს გაზაფხულიდან იაპონიის მიმართულებით აფართოებს.როგორც ღვინის მარნის დამფუძნებელი, გიორგი ღვარძელაშვილი "ბიზნესპარტნიორთან" აღნიშნავს, იაპონური ბაზარი მაღალმხარჯველუნარიანი სეგმენტია და ბიო ღვინის მიმართულება განსაკუთრებით აინტერესებთ.ამასთან, მეღვინე ხაზს უსვამს, რომ "ღვარძელაშვილის მარნის" მთავარი ნიშა სწორედ ბიო ღვინოა."ექსპორტის გაფართოების ჭრილში, ამჟამად მოლაპარაკებები იაპონიასთან მაქვს. კერძოდ, ნიმუშები უკვე გავაგზავნეთ და დიდი დაინტერესება გამოიწვია. უცხოური ბაზრის მონიტორინგს ვაწარმოებთ, ამავდროულად პარტნიორებთან ფასების დიაპაზონზე ვთანხმდებით. ევროპის ხაზით 8 ქვეყანას მოვიცავთ ( აშშ, გერმანია, ინგლისი, ნიდერლანდები, საფრანგეთი, იტალია, შვეიცარია და ავსტრალია), აზიის მიმართულებით წარმოდგენილი, ჯერჯერობით, არ ვარ და მინდა ექსპორტი იაპონიის კუთხით გავზარდო. კონკურენციას, რაც შეეხება, არახალია, რომ იაპონიაში ძალიან დიდი კონკურენციაა, მაგრამ როგორც უკვე, აღვნიშნე ბიო ღვინოს ვაწარმოებ, რაც მათთვის საინტერესო სფეროა, ამავდროულად ჩემი იაპონელი კლიენტები მყავს და ვიცი, რაც სურთ... ხაზგასმით მინდა ვთქვა, რომ ბიო ღვინით დიდ ინტერესს გამოთქვამენ! რამდენჯერმე უცხოელმა პარტნიორებმა მითხრეს, რომ დოკუმენტური ფილმის გადაღებაც კი უნდათ, თუ როგორ უვლიან საქართველოს მასშტაბით ბიო ვენახს. საერთო ჯამში, რომ შევაჯამო როგორც ბიო ღვინო, ასევე ბიო პროდუქტი იაპონელებს განსაკუთრებით მოსწონთ. შესაბამისად, გაჩერება არ შეიძლება, აღნიშნული სეგმენტი უნდა მოვიცვათ", - აღნიშნავს გიორგი ღვარძელაშვილი.გიორგი ღვარძელაშვილი წარმადობის შესახებაც საუბრობს და აცხადებს, რომ კომპანია წელიწადში 8 000-ს ბოთლ ღვინოს აწარმოებს."ბიო მეღვინე ვარ, აღნიშნული მიმართულება ჩემი ნიშაა... 8 000-ს ბოთლ ღვინოს ვაწარმოებთ, საიდანაც 70% ექსპორტზე გადის, ხოლო 30% უშუალოდ მარნის ობიექტზე მოსული ტურისტები იძენენ. ტურისტების მიმართულებას, რაც შეეხება - ევროპელი ტურისტების რაოდენობამ იკლო, აზიელი ვიზიტორები, განსაკუთრებით ინდოელები მრავლად არიან. 8 000 ბოთლი ღვინიდან ბიო მიმართულება პროცენტულად ყველაზე დიდია", - აცხადებს კომპანიის დამფუძნებელი.ცნობისთვის, "ღვარძელაშვილის მარნის" ღვინო ექსპორტზე, 8 ქვეყანაში იყიდება. ესენია: აშშ, გერმანია, ინგლისი, ნიდერლანდები, საფრანგეთი, იტალია, შვეიცარია და ავსტრალია. მარანი ღვინოს 2014 წლიდან აწარმოებს. ექსპორტზე კი 2018 წლიდან გადის.თელავის რაიონის სოფელ  კონდოლში, 5 ჰექტარ მიწის ფართობზე, ღვარძელაშვილი 3 დასახელების ბიო ღვინოს - საფერავს, კონდოლურს და ჟღიას აწარმოებს.bp.ge