სოფლის მეურნეობა
ბოლნისის ღვინოებმა Orange Wine Festival-ში მიიღეს მონაწილეობა

არემჯის და ღვინის ეროვნული სააგენტოს მხარდაჭერით, გაერთიანება ,,ღვინო ბოლნისის’’ წევრმა 8 მცირე მარანმა, 18 ნოემბერს, ავსტრიაში Orange Wine Festival-ში (ნარინჯისფერი ღვინის ფესტივალი) მიიღო მონაწილეობა. ფესტივალზე 13 ქვეყნის 104 მარნის 350 დასახელების ღვინო იყო წარდგენილი. მათ შორის იყო 26 ქართული მარანი. ფესტივალზე ბოლნისურმა ღვინოემა დიდი მოწონება დაიმსახურეს, როგორც ღვინის საერთაშორისო ექსპერტებში, ასევე სხვა ქვეყნების მონაწილე მარნებსა და ვიზიტორებში. “უკვე მეორე წელია, რაც ვენაში, ნარინჯისფერი ღვინის ფესტივალში ბოლნისის ღვინოები იღებენ მონაწილეობას. წელს 8 ბოლნისური მარნის 19 დასახელების ღვინო გავაცანით ფესტივალზე მოსულ სტუმრებს. აღნიშნული ფესტივალი გვაძლევს საშუალებას ევროპელ მომხმარებლებს ადგილზე გავაცნოთ, არა მხოლოდ ჩვენს გაერთიანებაში შემავალი მცირე მარნების პროდუქცია, არამედ მთლიანად ქვემო ქართლის რეგიონი და მისი უნიკალური მახასიათებლები, რაც ვფიქრობთ ძალიან კარგი შესაძლებლობაა ჩვენი ღვინოების ევროპის კონტინენტზე პოპულარიზაციისა და სამომავლოდ მათი რეალიზაციისთვის. ნარინჯისფერი ღვინის ფესტივალზე მონაწილეობა ბოლნისელი მეღვინეებისთვის კიდევ ერთი წინ გადადგმული ნაბიჯია, უწყვეტი განვითარების გზაზე“. - მათე ტაბაღუა, გაერთიანება „ღვინო ბოლნისის“ წევრი.„ნარინჯისფერი ღვინის ფესტივალი“ 2012 წლიდან ყოველწლიურად ტარდება მსოფლიოს სხვადასხვა ქალაქში ავსტრიაში, იტალიასა და სლოვენიაში და  საშუალებას აძლევს ვიზიტორებს მსოფლიოს სხვადასხვა კუთხიდან კანთან კონტაქტით მიღებული ნატურალური ქარვისფერი ღვინოები გაიცნონ. ფესტივალში მონაწილეობასთან ერთად, ბოლნისელმა მეღვინეებმა დამატებით დეგუსტაცია გამართეს ავსტრიაში მდებარე ქართულ რესტორანში, სადაც ბოლნისური ღვინოები უკვე იყიდება. „მე, როგორც ქართველს, ძალიან მიხარია, რომ შესაძლებლობა მოგვეცა ჩვენ რესტორანში ბოლნისური ღვინოების პრეზენტაციისთვის გვემასპინძლა. აღსანიშნავია, რომ ჩვენი რესტორნის მენიუში, 2021 წლიდან, გვაქვს ორი ბოლნისური ღვინო - მარბანო და ძმების  მარანი. დეგუსტაციას ესწრებოდნენ როგორც ქართველები, ისე ავსტრიელები და სხვა  ევროპული ქვეყნის მოქალაქეები, რომლებიც დაინტერესებული არიან ქართული ღვინის გაცნობითა და დაგემოვნებით. ვიმედოვნებ, ეს აქტივობა ტრადიციულ სახეს მიიღებს და თავის წვლილს შეიტანს ბოლნისური და ზოგადად, ქართული ღვინის ევროპაში პოპულარიზაციის საქმეში“. - გიორგი ქერაშვილი, რესტორან „მოდი 1080-ის“ დამფუძნებელი.არემჯი კორპორაციული სოციალური პასუხისმგებლობის ფარგლებში, ბოლნისელი მეღვინეების მხარდაჭერის პროგრამას მე-7 წელია ახორციელებს. კერძო სექტორის, მუნიციპალიტეტისა და მეღვინეთა გაერთიანების მჭიდრო თანამშრომლობა საუკეთესო ხარისხის ბოლნისური ღვინოების წარმოებას, მათ პოპულარიზაციასა და საერთაშორისო ბაზარზე გატანას უწყობს ხელს. 

ნინო თანდილაშვილი: არსებობს არაერთი ალტერნატივა, რომელიც ჩაანაცვლებს პლასტიკს

„არსებობს არაერთი ალტერნატივა, რომელიც ჩაანაცვლებს პლასტიკს“, - განაცხადა გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის მინისტრის პირველმა მოადგილე ნინო თანდილაშვილმა.მინისტრის პირველმა მოადგილემ პლასტიკის ნარჩენების შემცირების მიზნით შემუშავებული რეგულირების საკითხებთან დაკავშირებით კიდევ ერთხელ განმარტა, რომ ცვლილება, რომელიც ძალაში 2026 წლის 1 იანვრიდან შევა, ითვალისწინებს სურსათთან შეხებისათვის განკუთვნილი პლასტმასის გარკვეული საგნების მოხმარების აკრძალვას.„კერძოდ, იკრძალება პლასტმასისაგან დამზადებული ჩანგლების, დანების, კოვზების, ჩხირების, თეფშების, საწრუპების, სასმლის მოსარევების, გაფართოებული პოლისტიროლისგან (EPS) დამზადებული სასურსათო კონტეინერების და მათი თავსახურების, გაფართოებული პოლისტიროლისგან (EPS) დამზადებული ჭიქების და მათი თავსახურების წარმოება (გარდა ექსპორტის მიზნით წარმოებისა), იმპორტი და ბაზარზე განთავსება. უკვე აპრილის შემდგომ ასეთი პროდუქტები აღარც დახლებზე, აღარც სუპერმარკეტებში აღარ დაგვხვდება და ჩანაცვლდება გარემოს დაცვის და ადამიანის ჯანმრთელობის დაცვის კუთხით უფრო უსაფრთხო ალტერნატივით“, - განაცხადა ნინო თანდილაშვილმა.აღსანიშნავია, რომ ასევე აკრძალვა ეხება პლასტმასისგან დამზადებული ერთჯერადი სასურსათო კონტეინერების და ჭიქების საშუალებით საზოგადოებრივი კვების ობიექტების მიერ მომხმარებლისთვის მზა სურსათის მიწოდებას.გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის სამინისტროს აღნიშნული ინიციატივა პლასტიკის გამოყენების რეგულაციასთან დაკავშირებით აქტიურად განიხილება შესაბამის ბიზნესსექტორის წარმომადგენლებთან და ყველა დაინტერესებულ მხარესთან. შეჯერებული პოზიციებით ეტაპობრივად მოხდება პლასტიკის გამოყენების შემცირება.

ნინო თანდილაშვილი: რეგიონებში ფერმერებთან შეხვედრებზე არაერთი საკითხი გამოიკვეთა, რომელიც შემდგომ აისახა კონკრეტულ პროგრამებსა და მხარდამჭერ მექანიზმებში

გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის მინისტრის პირველმა მოადგილე ნინო თანდილაშვილმა რეგიონებში ფერმერებთან შეხვედრების მნიშვნელობაზე და სახელმწიფო პროგრამების ფორმირებაში მათი მოსაზრებების გათვალისწინების აუცილებლობაზე ისაუბრა.მინისტრის პირველი მოადგილის განცხადებით, გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის მინისტრი და სამინისტროს შესაბამისი სამსახურების წარმომადგენლები რეგულარულად ხვდებიან ფერმერებს, რათა ადგილზე მოისმინონ მათი საჭიროებები  და მაქსიმალურად მოახდინონ სახელმწიფო პროგრამების გაუმჯობესება.„გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის მინისტრი რეგულარულად მართავს რეგიონებში შეხვედრებს ფერმერებთან - მათთან, ვინც უკვე სარგებლობს სახელმწიფო პროგრამებით, იქნება ეს „დანერგე მომავალი“, შეღავათიანი აგროკრედიტი თუ სხვა; შეხვედრებია მათთანაც, ვისაც სურს მოქმედი პროგრამებით სარგებლობა. ადგილზე ვისმენთ ფერმერთა საჭიროებებს და შეგვაქვს შესაბამისი ცვლილებები ჩვენს პროგრამებში, რათა ისინი მაქსიმალურად მოერგოს ფერმერთა მოთხოვნებს. ბოლო პერიოდში არაერთი ასეთი ცვლილება განხორციელდა სხვადასხვა პროგრამაში. ჩვენი მთავარი ამოცანაა, მაქსიმალურად გავიგოთ ფერმერების საჭიროებები. მსგავსი შეხვედრების ფარგლებში არაერთი საკითხი გამოიკვეთა, რომელიც შემდგომ აისახა კონკრეტულ პროგრამებსა და მხარდამჭერ მექანიზმებში“, - განაცხადა ნინო თანდილაშვილმა.

სოფლის მეურნეობის პროდუქციის ღირებულება 11.3%-ით გაიზარდა - "საქსტატი"

წინა წლის შესაბამის კვარტალთან შედარებით სოფლის მეურნეობის პროდუქციის ერთეულის ღირებულების ინდექსი გაიზარდა 11.3 პროცენტით. ინდექსის ზრდა, ძირითადად, გამოწვეული იყო ცოცხალი ცხოველების და ცხოველური წარმოშობის პროდუქტების ღირებულების 9.3 პროცენტიანი მატებით, რაც 5.19 პროცენტული პუნქტით აისახა მთლიანი ინდექსის ცვლილებაზე."საქსტატის" ცნობით, სოფლის მეურნეობის პროდუქციის ერთეულის ღირებულების ინდექსი წინა კვარტალთან შედარებით 2.4 პროცენტით შემცირდა. აღნიშნული ცვლილება, ძირითადად, განპირობებული იყო ერთწლოვანი კულტურების ღირებულების 24.2 პროცენტიანი კლებით, რამაც შესაბამისად, -6.1 პროცენტული პუნქტი შეიტანა ჯამური ინდექსის ცვლილებაში.ამავე პერიოდში მრავალწლოვანი კულტურების ღირებულება 9.4 პროცენტით, ხოლო ერთწლოვანი კულტურების ღირებულება 23.2 პროცენტით გაიზარდა, რამაც შესაბამისად, 2.13 და 3.98 პროცენტული პუნქტი შეიტანა ჯამური ინდექსის ცვლილებაში

აშშ-ში ერთ-ერთმა ყველაზე პოპულარულმა ღვინის შოუმ - V is for Vino ქართული ღვინის შესახებ ვრცელი სიუჟეტი მოამზადა

აშშ-ში ერთ-ერთმა ყველაზე პოპულარულმა ღვინის შოუმ - V is for Vino ქართული ღვინის შესახებ ვრცელი სიუჟეტი მოამზადა.სიუჟეტის ხანგრძლივობა ერთ საათზე მეტია და ის V is for Vino-ს ყველა პლატფორმაზე -  ოფიციალურ გვერდზე, სოციალური მედიის არხებზე, საკაბელო ტელეარხზე-ReachTV და ამერიკის მასშტაბით 90-ზე მეტ აეროპორტში განთავსდა.სიუჟეტში, ქართული ღვინის 8-ათასწლიან ისტორიასა და თანამედროვე ინდუსტრიასთან ერთად, მოთხრობილია საქართველოს ტრადიციებისა და კულტურის შესახებ (https://visforvino.com/georgia/).ქართული ღვინის შესახებ სიუჟეტს ასობით ათასი მაყურებელი გაეცნობა, რაც დამატებითი შესაძლებლობაა ამერიკის შეერთებული შტატების ბაზარზე ქართული ღვინის საექსპორტო პოზიციების გასამყარებლად.აშშ-ში ქართული ღვინის მარკეტინგული კამპანიის ფარგლებში, ღვინის ეროვნული სააგენტოს და სააგენტოს კონტრაქტორი ამერიკული მარკეტინგული კომპანია Colangelo & Partners-ის მხარდაჭერით, ღვინის შოუ V is for Vino-ს  გადამღები ჯგუფი, მიმდინარე წლის აპრილის თვეში საქართველოში ერთი კვირა იმყოფებოდა.  გადამღები ჯგუფის წევრები ღვინის მარნებს საქართველოს სხვადასხვა კუთხეში ეწვივნენ.აღსანიშნავია, რომ აშშ ქართული ღვინის ერთ-ერთ სტრატეგიულ საექსპორტო ბაზარს წარმოადგენს, სადაც ღვინის ეროვნული სააგენტო 2013 წლიდან  ახორციელებს მიზანმიმართულ მარკეტინგულ აქტივობებს. ბოლო წლებში, ღვინის ეროვნული სააგენტოს ინიციატივით, გაძლიერდა სარეკლამო კამპანიები ისეთ გავლენიან მედია საშუალებებთან, როგორიც არის CBS, CNN, The New York Times, Wine Enthusiast, რამაც აშშ-ში  ქართული ღვინის ცნობადობისა და გაყიდვების სტაბილური ზრდა განაპირობა.აშშ-ში ქართული ღვინის მარკეტინგულ კამპანიას ღვინის ეროვნულ სააგენტო უმსხვილეს ამერიკულ მარკეტინგულ კომპანია Colangelo&Partners-თან თანამშრომლობით ახორციელებს. კამპანიის ფარგლებში, აშშ-ის სხვადასხვა ქალაქში, ღვინის პროფესიონალებისა და ღვინით ვაჭრობის სფეროს წარმომადგენლებისთვის დეგუსტაცია-სემინარები იმართება; ქართული ღვინო წარმოდგენილია საერთაშორისო გამოფენებზე; მედიის, სომელიეებისა და გაყიდვების სფეროს წარმომადგენლებისთვის ეწყობა ღვინის ტურები საქართველოში, რაც ხელს უწყობს ქართული ღვინის უკეთ გაცნობასა და პოპულარიზაციას ამერიკულ ბაზარზე.

ფაროსანას გავრცელების არეალის დადგენის მიზნით, მონიტორინგი გრძელდება - სეს

ფაროსანას საწინააღმდეგოდ მომავალი წლის სამოქმედო გეგმის განსაზღვრისა და მავნებლის რიცხოვნობის დადგენის მიზნით, სურსათის ეროვნული სააგენტოს აზიური ფაროსანას საწინააღმდეგო მართვის ცენტრი დასავლეთ საქართველოში მონიტორინგს აგრძელებს.გურიის, იმერეთისა და სამეგრელოს რეგიონებში მიმდინარეობს საინფორმაციო შეხვედრები; სააგენტოს სპეციალისტები მოსახლეობას აცნობენ საკარმიდამო ტერიტორიების დამუშავების წესებს; ოზურგეთის, საჩხერისა და მარტვილის მუნიციპალიტეტების ადმინისტრაციულ ერთეულებში ათვალიერებენ საცხოვრებელ სახლებსა და მიტოვებულ შენობა-ნაგებობებს და ადგილობრივებს მავნებლის ლოკალურად განადგურებაში ეხმარებიან.პირველადი შესწავლით, მავნებლის  რაოდენობა დაბალ და საშუალო ნიშნულზეა, თუმცა, საბოლოო შედეგი მონიტორინგის დასრულების შემდეგ გახდება ცნობილი.სურსათის ეროვნული სააგენტოს  აზიურ ფაროსანასთან ბრძოლის  მართვის ცენტრმა მიმდინარე წლის მასშტაბური წამლობითი ღონისძიებები დაასრულა. სეზონურობის გათვალისწინებით, გვიან შემოდგომაზე, როცა აზიური ფაროსანა შედარებით პასიურია და სახლის სხვენებსა და შენობა-ნაგებობებში ინაცვლებს, სააგენტო აგრძელებს მონიტორინგს.2025 წელს, სურსათის ეროვნულმა სააგენტომ აზიური ფაროსანას საწინააღმდეგოდ ჩაატარა შემდეგი ღონისძიებები:ცივი შესხურებით დამუშავდა 105 784, 5 ჰა ტყის და სოფლის პერიმეტრი, ჯაგნარი და სიმინდის მასივი;თერმული ნისლით - 348 620 ჰა  ტერიტორია;ქვეყნის მასშტაბით განთავსდა 8008 „მონიტორინგის ხაფანგი” და 208 444  „მოიზიდე და გაანადგურე სადგური“.

კახა კაკაბაძე: ბაკურიანში, 123 ჰა-მდე ფართობზე ტყის ბუნებრივი განახლების ხელშეწყობის სამუშაოები მიმდინარეობს

გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის მინისტრის მოადგილე კახა კაკაბაძე სამცხე-ჯავახეთის  რეგიონში ტყის აღდგენის ღონისძიებებს ეროვნული სატყეო სააგენტოს ხელმძღვანელებთან ერთად ადგილზე გაეცნო.  ბაკურიანის სატყეო უბანზე 123  ჰა-მდე  ფართობი ტყის მართვის გეგმის საფუძველზე შეირჩა, სადაც ბუნებრივი განახლების ხელშეწყობის სამუშაოები  მიმდინარეობს.  ტყის აღდგენის პროექტი 2027 წელს დასრულდება.ფართობი წარმოადგენს წარსულში უსისტემო ჭრებისგან დეგრადირებულ ნაძვნარ კორომებს, დაფარულია ბუჩქნარით, ეკალბარდით და ხშირი ბალახეული საფარით, რაც უმნიშვნელოვანესი ხელისშემშლელი ფაქტორია ნარგავების ზრდა-განვითარებისათვის.  აქედან გამომდინარე, მაღალი სიხშირის ტყის კორომების მისაღებად, აუცილებელია ტყის ბუნებრივი განახლების ხელშემწყობი ღონისძიებების განხორციელება.„ტყის მოვლისა და აღდგენის  ღონისძიებების მასშტაბები ყოვეწლიურად მზარდია. ეს ჩვენი პოლიტიკის ნაწილია. ეროვნული სატყეო სააგენტოს მიერ, 2024-2025 წლებში, სამუშაოები ქვეყნის მასშტაბით 4085.9 ჰა მდე ფართოზე განხორციელდა. გრძელვადიანი გეგმის მიხედვით, 2030 წლისთვის ტყის აღდგენის სამუშაოებს,  სულ მცირე, 20 000 ჰა ფართობზე განვახორციელებთ“, - აღნიშნა ეროვნული სატყეო სააგენტოს უფროსმა კახა ცერცვაძემ.

თელავში ქარსაფრების აღდგენის საკითხზე ფერმერებთან კონსულტაციები დაიწყო

თელავის მუნიციპალიტეტში, ადგილობრივ ფერმერებთან და ადმინისტრაციულ ერთეულებში მერის წარმომადგენლებთან ქარსაფარი ზოლების აღდგენა/გაშენების საკითხებზე შეხვედრა გაიმართა.მიწის მდგრადი მართვისა და მიწათსარგებლობის მონიტორინგის ეროვნული სააგენტოს სასოფლო-სამეურნეო მიწის მართვისა და დაცვის დეპარტამენტის ხელმძღვანელმა პაატა ჭიპაშვილმა შეხვედრის მონაწილეებს ინფორმაცია მიაწოდა ქარსაფარ ზოლებთან დაკავშირებით სახელმწიფოს მიერ დაგეგმილი ღონისძიებების შესახებ.მონაწილეებს განემარტათ ქარსაფრების მნიშვნელობა, ინფორმაცია მიეწოდათ აღდგენის სამუშაოების ეტაპებისა და გაშენებული ქარსაფარი ზოლების დაცვის ღონისძიებების შესახებ.შეხვედრაზე აღინიშნა, რომ სახელმწიფოს მიერ დაგეგმილი ინიციატივა არის არა მხოლოდ გარემოსდაცვითი მოთხოვნა, არამედ მნიშვნელოვანი ინვესტიცია აგროსექტორის გრძელვადიან სტაბილურობაში, ვინაიდან ადგილობრივი ფერმერები აღნიშნული ნიადაგდაცვითი ღონისძიებით რეალურ ეკონომიკურ სარგებელს მიიღებენ.დიალოგში მონაწილეობდნენ ის ფერმერები, რომლებიც სამეურნეო საქმიანობას უშუალოდ სახელმწიფო საკუთრებაში არსებული ქარსაფრების მომიჯნავედ ახორციელებენ. მათ, როგორც პროექტის შედეგების უმთავრეს ბენეფიციარებს, გაშენებული ქარსაფრების დაცვაში სამომავლოდ დიდი როლის შესრულება შეუძლიათ. აღინიშნა, რომ ერთობლივი ქმედება პროექტს რეალური შედეგის მიღწევის შესაძლებლობას მისცემს და მუნიციპალიტეტში მიწის რესურსების დაცვას გააძლიერებს.თელავის მუნიციპალიტეტში 321.59 ჰა მიწის ნაკვეთს მინიჭებული აქვს ქარსაფარი ზოლის სტატუსი და რეგისტრირებულია საჯარო რეესტრის ეროვნული სააგენტოს მიერ. ქარსაფრის სტატუსით რეგისტრაცია მთავარ წინაპირობას წარმოადგენს ქარსაფარი ზოლების აღდგენა/გაშენების პროექტის დასაწყებად.

ქართული ღვინის წარდგენა ტეხასის შტატის Austin Food & Wine Festival-ზე გაიმართა

ღვინის ეროვნული სააგენტოს მხარდაჭერითა და სააგენტოს კონტრაქტორი ამერიკული მარკეტინგული კომპანია Colangelo & Partners-ის ორგანიზებით, ქართული ღვინის წარდგენა აშშ-ში, ტეხასის შტატის ქალაქ ოსტინში  Austin Food & Wine Festival-ზე გაიმართა.ფესტივალის ერთ-ერთი პარტნიორი ღვინის ეროვნული სააგენტო იყო.ფესტივალზე წარმოდგენილი იყო სხვადასხვა ქართული ღვინის მწარმოებელი კომპანიის 23 ღვინო. ფესტივალის ფარგლებში ასევე გაიმართა დეგუსტაცია-მასტერკლასი სათაურით:  Georgian Wine for Everyday Drinking (ქართული ღვინო ყოველდღიურ დასალევად).Austin Food & Wine Festival-ს, რომელიც 2012 წლიდან ყოველწლიურად იმართება, ტრადიციულად მიშელინის ვარსკვლავის მქონე რესტორნების შეფ-მზარეულები, სომელიეები, ღვინის პროფესიონალები, HORECA სექტორის წარმომადგენლები  და მომხმარებლები ესწრებიან, რაც განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია მომხმარებლებში ქართული ღვინის ცნობადობისა და მოთხოვნის ზრდისთვის აშშ-ის სტრატეგიულ ბაზარზე.აშშ-ში ქართული ღვინის მარკეტინგულ კამპანიას ღვინის ეროვნულ სააგენტო უმსხვილეს ამერიკულ მარკეტინგულ კომპანია Colangelo & Partners-თან თანამშრომლობით ახორციელებს. კამპანიის ფარგლებში, აშშ-ის სხვადასხვა ქალაქში, ღვინის პროფესიონალებისა და ღვინით ვაჭრობის სფეროს წარმომადგენლებისთვის დეგუსტაცია-სემინარები იმართება; ქართული ღვინო წარმოდგენილია საერთაშორისო გამოფენებზე; მედიის, სომელიეებისა და გაყიდვების სფეროს წარმომადგენლებისთვის ეწყობა ღვინის ტურები საქართველოში, რაც ხელს უწყობს ქართული ღვინის უკეთ გაცნობასა და პოპულარიზაციას ამერიკულ ბაზარზე.ღვინის ეროვნული სააგენტოს ფინანსური და ორგანიზაციული მხარდაჭერით, მიმდინარე წლის შემოდგომაზე ქართული ღვინო ამერიკის შეერთებულ შტატებში წარმოდგენილი იყო შემდეგ ღონისძიებებზე:  ქართული ღვინის მასშტაბურ დეგუსტაციაზე Wines of Georgia Grand Tasting-ი (ლოს-ანჯელესი), ღვინის საერთაშორისო ფესტივალზე Karakterre (ნიუ-იორკი), ღვინის საერთაშორისო გამოფენაზე - Orange Glou Fair (ნიუ-იორკი), ქართული ქარვისფერი ღვინის პირველი ფესტივალზე - Amber Georgia (ნიუ-იორკი), ბუნებრივი ღვინოების საერთაშორისო გამოფენაზე - RAW Wine NYC (ნიუ-იორკი), San Diego Food + Wine Festival-ზე (სან-დიეგო). ასევე შემოდგომაზე, ამერიკელი ღვინის პროფესიონალებისთვის, საქართველოში ორი ღვინის ტური გაიმართა.

გარემოსდაცვითი ზედამხედველობის დეპარტამენტმა იმერეთში უკანონო სახერხი საამქრო გამოავლინა

გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის სამინისტროს გარემოსდაცვითი ზედამხედველობის დეპარტამენტის დასავლეთის რეგიონული სამმართველოს თანამშრომლებმა იმერეთში არარეგისტრირებული სახერხი საამქრო გამოავლინეს.ქალაქ ზესტაფონში მოქალაქეს ლენტური ტიპის სახერხი საამქრო უკანონოდ საკარმიდამო ეზოში ჰქონდა მოწყობილი. ტერიტორიაზე განთავსებული იყო „წითელი ნუსხით“ დაცული წაბლის სახეობის 0,5 კუბური მეტრი მოცულობის პირველადი გადამუშავების პროდუქტი (ფიცარი).ვინაიდან ფაქტი შეიცავს სისხლის სამართლის დანაშაულის ნიშნებს, მასალები, შემდგომი რეაგირების მიზნით, შესაბამის უწყებაში გადაიგზავნა.ტყით უკანონო სარგებლობის წინააღმდეგ ბრძოლა პრიორიტეტია. მიმდინარე წელს დეპარტამენტის თანამშრომლებმა ქვეყნის მასშტაბით 56 უკანონო სახერხი საამქრო გამოავლინეს.გარემოსდაცვითი ზედამხედველობის დეპარტამენტის ეკიპაჟები 24-საათიან უწყვეტ პატრულირებას ახორციელებენ, რათა დროულად მოხდეს უკანონო გარემოსდაცვითი სამართალდარღვევების ფაქტების პრევენცია, აღკვეთა და გამოვლენა. ამასთან, მყისიერი რეაგირება ტარდება ცხელ ხაზზე (153) შემოსულ თითოეულ შეტყობინებაზე.