სოფლის მეურნეობა
აშშ-ში, TEXSOM-ის ღვინის საერთაშორისო კონკურსში ქართულმა ღვინოებმა 31 მედალი მოიპოვა

ღვინის ეროვნული სააგენტოს მხარდაჭერითა და სააგენტოს კონტრაქტორი ამერიკული მარკეტინგული კომპანიის Colangelo & Partners-ის ორგანიზებით, ტექსასის შტატის სომელიეთა კონფერენციის (TEXSOM) ღვინის საერთაშორისო კონკურსზე საქართველომ  ჟიურის 1 სპეციალური ჯილდო, 2 ოქროს, 13 ვერცხლის და 15 ბრინჯაოს მედალი მოიპოვა (დეტალური ინფორმაცია გამარჯვებული ღვინოების  შესახებ იხილეთ ბმულზე:). ამის შესახებ ინფორმაციას ღვინის ეროვნული სააგენტო ავრცელებს.მათივე ინფორმაციით,  გასულ, 2024 წელს TEXSOM-ის კონკურსზე მედლები 25-მა ქართულმა ღვინომ დაიმსახურა.ქართული ღვინის წარმატება მსგავს საერთაშორისო პრესტიჟულ კონკურსში მიანიშნებს მის რეპუტაციასა და მაღალ ხარისხზე,  ასევე, ხელს უწყობს მსოფლიო მასშტაბით პოპულარიზაციას და გაყიდვების ზრდას. TEXSOM-ის კონკურსზე წარდგენილი იყო სხვადასხვა ქართული კომპანიის ის 50 ქართული ღვინო და ბრენდი, რომლებიც აშშ-ის ბაზარზე უკვე იყიდება.ტექსასის სომელიეთა კონფერენცია TEXSOM 2005 წელს დაარსდა ადგილობრივი სომელიეებისთვის პროფესიული სტანდარტებისა და განათლების ამაღლების მიზნით. კონფერენცია შემდგომ ღვინის სფეროში ერთ-ერთი უმნიშვნელოვანესი საერთაშორისო ღონისძიება გახდა. 2014 წლიდან კონფერენციას დაემატა ყოველწლიური საერთაშორისო ღვინის კონკურსი, რომლის ჟიურის შემადგენლობაშიც არიან ღვინის პროფესიონალები და სომელიეები მსოფლიოს სხვადასხვა ქვეყნიდან.აღსანიშნავია, რომ მარკეტინგული კომპანია „Colangelo & Partners“ ქართულ ღვინოს აშშ-ის ბაზარზე ღვინის ეროვნული სააგენტოს კონტრაქტის ფარგლებში 2022 წლიდან უწევს პოპულარიზაციას. ამ პერიოდში დაფიქსირდა ქართული ღვინის ექსპორტის მზარდი ტენდენცია. 2024 წელს ექსპორტმა 1,2 მილიონ ლიტრს მიაღწია, რაც 2023 წლის მაჩვენებელს 32%-ით აღემატება.  

"შიდა ბაზარზე რეალიზაციისთვის განკუთვნილი ალკოჰოლიანი სასმელების სერტიფიცირებაზე განაცხადების რაოდენობა გაიზარდა"

2024 წელს შიდა ბაზარზე რეალიზაციისთვის განკუთვნილი ალკოჰოლიანი სასმელების სერტიფიცირებაზე განაცხადების რაოდენობა გაიზარდა, - ამის შესახებ ღვინის ეროვნული სააგენტოს თავმჯდომარემ ლევან მეხუზლამ გადაცემა "ბიზნესპარტნიორში" განაცხადა.მისივე ინფორმაციით, ღვინის სერტიფიცირება ძალიან კარგ წინაპირობებს ქმნის."ჩვენ, 2023 წელს, შიდა ბაზარზე რეალიზაციისთვის განკუთვნილი ალკოჰოლიანი სასმელების სავალდებულო სერტიფიცირება შემოვიღეთ და უკვე შეგვიძლია, რომ 2023 და 2024 წლები ერთმანეთს სტატისტიკურად შევადაროთ. 2024 წელს უფრო მეტი განაცხადი იყო შემოსული, თუმცა სამწუხაროდ, ჩვენ არ გვაქვს საშუალება ზუსტად განვსაზღვროთ რამდენად მოხდა სერტიფიცირების რეალიზება და კონკრეტულად რამდენი ღვინო გაიყიდა.მათ შორის, ადგილობრივ ბაზარზე ჩვენ სპეციალური პროგრამა გვაქვს, რომელიც იმ ხალხისთვისაა განკუთვნილი, რომელიც საქართველოში ღვინის ფესტივალს, ტურს, ან მსგავსი ტიპის ღონისძიებას აკეთებს. წელს განაცხადების მიღება უკვე დასრულებულია და ყველა ჩვენი ტრადიციული ფესტივალი ჩვენი ხელშეწყობით ჩატარდება.  ღვინის ფესტივალებში, რომელიც საქართველოში იმართება ხოლმე საინტერესოა როგორც ადგილობრივებისთვის, ისე უცხოელებისთვის. ფესტივალი ღვინის მწარმოებლებისთვის ძალიან კარგი შესაძლებლობაა, რადგან მათ საშუალება ეძლევათ მომხმარებლებს უშუალოდ ეკონტაქტონ და მათი შეფასება გაიგონ. ამ ღონისძიებებისთვის მათ შორის, ტრადიციული მეღვინეობის ქვეყნებიდან ჩამოდიან და აინტერესებთ როგორც ეს ღონისძიებები და ფესტივალები, ისე ქართული სამზარეულო, ტრადიციები და სხვა. ეს ერთის მხრივ ქართული ღვინის პოპულარიზაციას უწყობს ხელს და ამასთან, ადგილობრივ მომხმარებლებში ღვინის მოხმარების კულტურას ზრდის", - აცხადებს ლევან მეხუზლა.bp.ge 

2025 წელს 3056.52 ჰა ქარსაფარი ზოლის ინვენტარიზაცია იგეგმება - სამინისტრო

ქარსაფარი ზოლების (მინდორდაცვითი) ინვენტარიზაციის სახელმწიფო პროგრამის ფარგლებში, 2025 წლისთვის დაგეგმილი საინვენტარიზაციო სამუშაოები დაიწყო. ამის შესახებ ინფორმაციას საქართველოს გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის სამინისტრო ავრცელებს. უწყების ინფორმაციით, ამ ეტაპზე, გორის მუნიციპალიტეტში მიმდინარეობს ქარსაფარი (მინდორდაცვითი) ზოლების ინვენტარიზაციისა და მიწის მდგრადი მართვისა და მიწათსარგებლობის მონიტორინგის ეროვნული სააგენტოს მონიტორინგის სამმართველოს თანამშრომლების მიერ ინსპექტირების პროცესი.სააგენტოს თავმჯდომარე გიორგი მიშელაძე ჩატარებულ სამუშაოებს გაეცნო და ინვენტარიზებული ქარსაფარი ზოლები რამდენიმე ლოკაციაზე დაათვალიერა.პროგრამის ფარგლებში, მიმდინარე წელს გათვალისწინებულია ჯამში 3056.52 ჰექტარი ქარსაფარი ზოლის ინვენტარიზაცია თიანეთის (112.82 ჰა), მცხეთის (755.2 ჰა), ხაშურისა (459.28 ჰა) და გორის (1729.22 ჰა) მუნიციპალიტეტებში. გარდა თიანეთისა, ყველა მუნიციპალიტეტი ქარის სიძლიერის მიხედვით I კატეგორიას განეკუთვნება, რაც ნიშნავს, რომ გაბატონებული ქარები აქ ნიადაგის ძლიერ გამოფიტვას იწვევენ.2021-2024 წლებში 12 მუნიციპალიტეტში ინვენტარიზებულია 6675.53 ჰა ქარსაფარი ზოლი, აღწერილია ქარსაფრების ფაქტობრივი მდგომარეობა, მერქნიანი მცენარეების სახეობრივი შემადგენლობა, რაოდენობრივი და ხარისხობრივი მახასიათებლები. ამ ეტაპისთვის ქარსაფრის სტატუსით საჯარო რეესტრის ეროვნულ სააგენტოში რეგისტრირებულია 4064.93 ჰექტარი სასოფლო-სამეურნეო მიწის ნაკვეთი, რეგისტრაციის პროცესი გრძელდება.

"ბოლო 8 თვის განმავლობაში, საქართველოდან $93.1 მლნ-ის ღირებულების თხილის ექსპორტი განხორციელდა"- სამინისტრო

2024 წლის 1 აგვისტოდან 2025 წლის 26 მარტის ჩათვლით პერიოდში, საქართველოდან 15.0 ათასი ტონა თხილია ექსპორტირებული. ამის შესახებ ინფორმაციას გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის სამინისტრო ავრცელებს.ექსპორტირებული თხილის ღირებულება 93.1 მლნ აშშ დოლარი შეადგინა. თხილის საშუალო საექსპორტო ფასი, გასული წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით,  15%-ით გაიზარდა და 6.23 $/კგ შეადგინა.ექსპორტი, ძირითადად, ევროკავშირის ბაზრებზე - იტალიაში, ესპანეთში, გერმანიაში, საფრანგეთში, პოლონეთში, ჩეხეთში, განხორციელდა. გარდა ევროკავშირის ქვეყნებისა, ექსპორტი განხორციელდა სომხეთში, ჩინეთში, თურქეთში, ისრაელში, რუსეთში, უკრაინაში.გასული წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით, ექსპორტირებული თხილის მოცულობა 2.6 ათასი ტონით (21%-ით), ხოლო ღირებულება - 25.9 მლნ აშშ დოლარით (39%-ით) გაიზარდა. 

"2015 წლიდან დღემდე, სახელმწიფოს მიერ ზეთისხილის ბაღების გაშენება ₾32მლნ-ზე მეტით დაფინანსდა"

2024 წელს, პროგრამის „დანერგე მომავალი" ფარგლებში, ზეთისხილის ბაღების გაშენება 706 ჰექტარზე სოფლის განვითარების სააგენტოს მიერ თანადაფინანსებულია 8.6 მლნ ლარით. ამის შესახებ ინფორმაციას საქართველოს გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის სამინისტრო ავრცელებს.უწყების ცნობით, 2015 წლიდან დღემდე, სახელმწიფოს მიერ ზეთისხილის ბაღების გაშენება 3 ათას ჰექტარზე მეტ ფართობზე დაფინანსდა. სრული ინვესტიცია 32 მლნ ლარზე მეტია, მათ შორის სოფლის განვითარების სააგენტოს თანადაფინანსება 20 მლნ ლარს აღემატება.

ჩინეთში, ღვინისა და საკვების საერთაშორისო გამოფენაზე ქართული ღვინის მწარმოებელი 23 კომპანია მონაწილეობდა

ჩინეთის სახალხო რესპუბლიკის ქალაქ ჩენგდუში ღვინისა და საკვების საერთაშორისო გამოფენა The  China Food & Drinks Fair ქართული კომპანიების მონაწილეობით გაიმართა.ღვინის ეროვნული სააგენტოს ფინანსური და ორგანიზაციული მხარდაჭერით, გამოფენაზე ქართული ღვინის მწარმოებელი 23 კომპანია იყო წარმოდგენილი.ღვინის ეროვნული სააგენტოს ინფორმაციით, სამდღიანი გამოფენის ფარგლებში, ქართული ღვინის კომპანიების წარმომადგენლებმა  შეხვედრები  პარტნიორებთან და პოტენციურ იმპორტიორებთან გამართეს.ქართული ღვინის ცნობადობისა და ექსპორტის ზრდის მიზნით, ძალიან მნიშვნელოვანია ქართული ღვინის მსგავსი  მასშტაბური წარდგენა ქვეყანაში, რომელიც საქართველოსთვის ერთ-ერთი სტრატეგიული ბაზარია; ჩინეთი ქართული ღვინის ექსპორტიორი ქვეყნების ხუთეულში შედის.შეგახსენებთ, გამოფენა The China Food & Drinks Fair  ჩინეთში 1955 წლიდან ტარდება და  ერთ-ერთი უმნიშვნელოვანესი გამოფენაა, რომელსაც მსოფლიოს სხვადასხვა ქვეყნიდან ყოველწლიურად ათასობით ღვინის მწარმოებელი და  მილიონამდე ვიზიტორი ესწრება.აღსანიშნავია, რომ ჩინეთი ქართული ღვინის ერთ-ერთი გამოკვეთილი სტრატეგიული ბაზარია, სადაც ქართული ღვინის ცნობადობისა და ექსპორტის გაზრდის მიზნით,2013 წლიდან აქტიურად მიმდინარეობს მარკეტინგული კამპანია.მიმდინარე კვირაში, ღვინის ეროვნული სააგენტოს მხარდაჭერით, ქართული ღვინის მწარმოებელი 10 კომპანია ასევე  მონაწილეობდა ჩინეთის სახალხო რესპუბლიკის გამოფენაში Fine Wine Hotel Exhibition.

"ერთადერთი ქვეყანა, რომელიც საშუალო საექსპორტო ფასით ქართული ღვინისთვის და არამარტო ქართული ღვინისთვის, მიუწვდომელია, არის საფრანგეთი"

"ერთადერთი ქვეყანა, რომელიც საშუალო საექსპორტო ფასით ქართული ღვინისთვის და არამარტო ქართული ღვინისთვის, მიუწვდომელია, არის საფრანგეთი", - ამის შესახებ ღვინის ეროვნული სააგენტოს თავმჯდომარემ ლევან მეხუზლამ გადაცემა "ბიზნესპარტნიორში" განაცხადა.მისივე განმარტებით, ზოგადად, საფრანგეთში ღვინის იმპორტი ძალიან მცირეა."ღვინის მწარმოებელი და მომხმარებელი ბევრი ქვეყანაა, მათ შორის, საფრანგეთი, მაგრამ ჩვენ სტრატეგიულად არ ვმუშაობთ, ვინაიდან ღვინის შეტანა საფრანგეთში ძალიან მცირეა. ამერიკის შემთხვევაში კი, მიუხედავად იმისა, რომ თავისი ღვინის წარმოება აქვს, მაინც ღიაა და სიამოვნებით სინჯავენ სხვა ქვეყნის ღვინოებს. ზოგადად, ქართული ღვინო ძალიან მრავალფეროვანია და ნებისმიერი გემოვნების მომხმარებლის დაკმაყოფილება შეუძლია", - აცხადებს ლევან მეხუზლა.ლევან მეხუზლას თქმით, ქართული კომპანიები ევროპული და ამერიკული ბაზრების პარალელურად აზიურ ბაზრებზე აქტიურად მუშაობენ."ამერიკის შეერთებული შტატების გარდა, ჩვენ აქტიურად ვმუშაობთ დიდ ბრიტანეთში, პოლონეთში, იაპონიაში, ჩინეთში, სამხრეთ კორეასა და გერმანიაში. ჩინეთის მიმართულებით წელი პოზიტიურად დავიწყეთ, ზრდა გვაქვს წინა წლის მაჩვენებლებთან შედარებით, რაც გვაძლევს იმის საფუძველს, რომ წლის ბოლო დადებითად დავასრულოთ. მოგეხსენებათ, რომ ჩინეთში ახალი პარტნიორი გვყავს და 4 ღვინის მაგისტრი ქართული ღვინის პოპულარიზაციას მოემსახურება. აზიის ბაზრები მეღვინეობის კუთხით შედარებით ახალი ბაზრებია და ჩამოყალიბების ეტაპზე არიან. აქედან გამომდინარე, გრძელვადიან პერსპექტივაში საინტერესო და მზარდი ბაზრებია. შესაბამისად, თავიდანვე აქ აქტიურობა იმის გარანტიაა, რომ ქართული ღვინის ბაზრები დივერსიფიცირებული იქნება", - აცხადებს ლევან მეხუზლა.bp.ge 

2024 წელს დაფნის ფოთლის ექსპორტიდან შემოსავალი 94%-ით გაიზარდა

2024 წელს დაფნის ფოთლის ექსპორტის ღირებულება, წინა წელთან შედარებით, 94%-ით გაიზარდა და 34.4 მლნ აშშ დოლარს შეადგენს. ამის შესახებ ინფორმაციას საქართველოს გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის სამინისტრო ავრცელებს. უწყების ცნობით, დაფნის ფოთლის მთავარი საექსპორტო ქვეყანა ჩინეთია.

სოფლის მეურნეობის სახელმწიფო ლაბორატორიის სპეციალისტები კახეთის მეხილე და მევენახე ფერმერებს შეხვდნენ

გურჯაანში გამართულ შეხვედრაზე, მონაწილეებმა საქართველოში მეხილეობისა და მევენახეობის მიმართულებით არსებულ გამოწვევებზე და დიაგნოსტიკის მნიშვნელობაზე იმსჯელეს. საუბარი შეეხო რეგიონულ დონეზე ლაბორატორიების გაძლიერებასა და უსაფრთხო პროდუქტის მიღებისთვის საჭირო კვლევებს.მცენარეთა მავნე ორგანიზმების დიაგნოსტიკის დეპარტამენტის სპეციალისტებმა, ნინო დათუკიშვილმა და თეა აბრამიშვილმა, ფერმერებს მიაწოდეს ინფორმაცია სასოფლო სამეურნეო კულტურების მავნე ორგანიზმების გამოვლენისა და ლაბორატორიული დიაგნოსტიკის შესახებ. ასევე სხვადასხვა დაავადებებით გამოწვეული ზარალის თავიდან აცილების გზებზე იმსჯელეს.სოფლის მეურნეობის სამინისტროს ლაბორატორიის ინიციატივით, ქვეყნის მასშტაბით აქტიურად მიმდინარეობს ლაბორატორიაში დანერგილი კვლევების გაცნობა, სოფლის მეურნეობაში ჩართული პირებისათვის, გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის სამინისტროს სისტემაში შემავალი, სტრუქტურების სერვისების შესახებ ინფორმაციის მიწოდება და ამასთანავე, უშუალო ინტერაქცია ადგილობრივ მომხმარებლებთან.გურჯაანში გამართულ შეხვედრას გურჯაანის მუნიციპალიტეტის მერი გიორგი მაჭავარიანი, საკრებულოს თავმჯდომარე ვანო ბერიძიშვილი, მერის მოადგილე ლევან ხაზიური, სოფლის განვითარების სააგენტოსა და სოფლის მეურნეობის სახელმწიფო ლაბორატორიის წარმომადგენლები ესწრებოდნენ.

ღვინის ეროვნული სააგენტო აშშ-ში ქართული ღვინის მარკეტინგულ კამპანიას კიდევ უფრო მაშტაბურს გახდის

ქართული ღვინის ერთ-ერთ უმნიშვნელოვანეს სტრატეგიულ ბაზარზე – აშშ-ში, მისი ცნობადობისა და პოპულარიზაციის გაზრდის მიზნით, ღვინის ეროვნულმა სააგენტომ ამერიკულ მარკეტინგულ კომპანია – Colangelo & Partners-თან ხელშეკრულება გააფორმა.მიმდინარე წელს, კომპანია Colangelo & Partners-ის ორგანიზებით და ღვინის ეროვნული სააგენტოს ფინანსური მხარდაჭერით, დაგეგმილია ქართული ღვინის მარკეტინგული კამპანია, რომელიც მოიცავს სტრატეგიულ მიმართულებებს ქართული ღვინის აშშ-ის ბაზარზე მოთხოვნისა და გაყიდვების ზრდის უზრუნველსაყოფად. არსებული აქტივობების პარალელურად, გაძლიერდება მომხმარებელზე ორიენტირებული ღონისძიებები, რაც ხელს შეუწყობს ქართული ღვინის პოპულარიზაციასა და ამერიკელი მომხმარებლების ჩართულობის ზრდას.ღვინის ეროვნული სააგენტოს ინფორმაციით, Colangelo & Partners-ის მარკეტინგული კამპანიის ფარგლებში, აშშ-ის სხვადასხვა ქალაქში გაიმართება დეგუსტაცია-სემინარები ღვინის პროფესიონალებისა და ღვინით ვაჭრობის სფეროს წარმომადგენლებისთვის. ასევე, ქართული ღვინო წარმოდგენილი იქნება საერთაშორისო გამოფენებზე, განხორციელდება მიზნობრივი სარეკლამო და მედია კამპანიები. გარდა ამისა, მედიის, სომელიეებისა და გაყიდვების სფეროს წარმომადგენლებისთვის მოეწყობა ღვინის ტურები საქართველოში, რაც ხელს შეუწყობს ქართული ღვინის უკეთ გაცნობასა და პოპულარიზაციას ამერიკულ ბაზარზე.2022 წლიდან, მარკეტინგული კომპანია Colangelo & Partners-ი  ქართულ ღვინოს აშშ-ის ბაზარზე ღვინის ეროვნული სააგენტოს კონტრაქტის ფარგლებში უწევს პოპულარიზაციას. ამ პერიოდის განმავლობაში დაფიქსირდა ქართული ღვინის ექსპორტის მზარდი ტენდენცია. 2024 წელს ექსპორტმა 1,2 მილიონ ლიტრს მიაღწია, რაც 2023 წლის მაჩვენებელს 32%-ით აღემატება.სააგენტოს  ინფორმაციით, აშშ-ი ქართული ღვინისთვის ერთ-ერთი ყველაზე მაღალფასიანი ბაზარია. აქ ერთი ლიტრი ღვინის საშუალო ფასი 6 აშშ დოლარის ფარგლებში მერყეობს, რაც ქართული ღვინის მაღალი ხარისხისა და მოთხოვნის ზრდაზე მიუთითებს.